تغییر تم خودکار اندروید 12

کدام گوشی‌ها از قابلیت تغییر تم خودکار اندروید 12 پشتیبانی می‌کنند؟

قابلیت تغییر تم خودکار اندروید 12 می‌تواند با توجه به تصویر زمینه‌ای که انتخاب می‌کنید، تم کل گوشی را تغییر دهد؛ اما کدام گوشی‌ها از این قابلیت پشتیبانی خواهند کرد؟

یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که به اندروید 12 اضافه شده قابلیت تغییر تم خودکار است. این قابلیت از رنگ‌های موجود در تصویر زمینه دستگاه برای ایجاد یک تم جدید و عوض کردن حال و هوای گوشی استفاده می‌کند. بنابراین با هربار تغییر تصویر زمینه، تم گوشی نیز تغییر خواهد کرد.

شرکت‌های پشتیبانی کننده از قابلیت تغییر تم خودکار اندروید 12

این ویژگی سیستم عامل گوگل بیش از سایر تغییرات آن به چشم کاربر می‌آید و حقیقتا مطمئن نبودیم که چه تعداد از تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی از آن در پوسته اختصاصی خود استفاده خواهند کرد؛ زیرا گاهی وقت‌ها شاهد این بوده‌ایم که حتی بزرگترین تغییرات مربوط به رابط کاربری نسخه خام اندروید در پوسته‌های اختصاصی شرکت‌ها محو شده‌اند.

تغییر تم خودکار اندروید 12

هرچند که در این مورد خبر خوبی برای شما داریم؛ زیرا با توجه به کدی که در کامپوننت‌های متریال گوگل مشاهده شده است، ظاهرا تعداد زیادی از برند‌های اندرویدی آمادگی خود را برای اضافه کردن قابلیت تغییر تم خودکار اندروید 12 به پوسته‌های خود اعلام کرده‌اند.

در لیست شرکت‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند نام اوپو، ریلمی، وان پلاس، ویوو، شیائومی، موتورولا، نوکیا، سونی،  تی سی ال، لنوو، Itel، تکنو، اینفینیکس، شارپ، روبوالکترونیک و البته گوگل دیده می‌شود. البته انتظار حضور برخی از نام‌های فوق را در این لیست نداشتیم؛ اما به هر حال حضور آنها خوشحال کننده است.

احتمالا متوجه شده‌اید که یک نام بزرگ در این لیست نیست. سامسونگ به نسخه بتا One UI 4.0 که بر پایه اندروید 12 توسعه داده شده است، سیستم تم بر اساس تصویر زمینه را اضافه کرده است و به همین خاطر نبودن نامش در لیست کمی عجیب است.

برای این اتفاق ممکن است دو توضیح وجود داشته باشد. اول این که لیست منتشر شده هنوز نهایی نیست و در آينده نام‌های دیگری به آن اضافه خواهند شد و یا اینکه سامسونگ از سیستم گوگل برای رسیدن به نتیجه مشابه استفاده نکرده است.

امیدواریم که مورد اول باشد؛ زیرا در غیر این صورت توسعه دهندگان مجبور خواهند شد با دو سیستم متفاوت کار کنند. هرچند اگر هم چنین اتفاقی رخ دهد، برای اولین بار نخواهد بود. البته تولید کنندگان می‌توانند الگوریتم قابلیت تغییر تم خودکار اندروید 12 را برای دستگاه‌های خود اندکی تغییر دهند؛ بنابراین ممکن است یک تصویر زمینه یکسان در پیکسل در مقایسه با مثلا یک گوشی از اوپو به تم متفاوتی منجر شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*