موبایل بانک های تقلبی

موبایل بانک های تقلبی ایرانی در گوگل پلی قربانی می‌گیرند؛ اپلیکیشن جعلی 8 بانک ایران در پلی استور!

تعداد موبایل بانک های تقلبی ایرانی در گوگل پلی افزایش یافته و این اپلیکیشن های جعلی بسیاری از کاربران را در دام می‌اندازند و اطلاعات حساب‌های بانکی را به سرقت می‌برند.

این روزها نرم افزارهای جعلی بانک‌ها در شبکه‌های مجازی منتشر می‌شوند که موجب فریب عده زیادی از کاربران شده و اطلاعات حساب بانکی افراد را به سرقت می‌برند. همچنین موبایل بانک های تقلبی ایرانی در گوگل پلی هم قرار گرفته‌اند و اپلیکیشن جعلی 8 بانک ایران در فروشگاه پلی استور در حال گرفتن قربانی هستند.

مراقب موبایل بانک های تقلبی باشید

معاون اجتماعی پلیس فتا اخیرا درباره انتشار همراه بانک های جعلی بانک‌های ایران در گوگل پلی استور هشدار داد و گفت حتما از دریافت و نصب اپلیکیشن‌های آلوده که از طریق پیامک برای شما ارسال می‌شوند، پرهیز کنید. طبق گزارش‌های منتشر شده، هم‌اکنون اپلیکیشن جعلی هشت بانک ایرانی از جمله رفاه، کشاورزی، قرض‌الحسنه رسالت، سپه، صادرات در گوگل پلی قرار گرفته و بسیاری از کاربران نیز به اشتباه اقدام به دانلود، نصب و استفاده از این اپلیکیشن‌ها می‌کنند.

بانک‌ها از مشتریان خود خواسته‌اند اپلیکیشن‌های رسمی را فقط از طریق فروشگاه‌های معتبر داخلی مثل کافه بازار و همچنین از طریق وبسایت رسمی خود بانک دانلود و نصب کنند. پلیس فتا نیز اعلام کرد مراتب قضایی برای حذف این موبایل بانک های تقلبی در حال انجام است، اما مشتریان بانک‌ها نیز باید هوشیاری لازم را داشته باشند. همچنین پلیس فتا از بانک‌ها خواست به دنبال آگاه‌سازی مشتریان خود باشند و فقط به اقدامات پلیس اکتفا نکنند.

گفتنی است برخی از این اپلیکیشن های تقلبی مثل همراه بانک جعلی بانک رسالت و صادرات، بیش از ده هزار بار در گوگل پلی نصب شده‌اند که این اتفاق می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*