قابلیت های تلویزیون های 8K

نگاهی به قابلیت های تلویزیون های 8K برای دنیای سرگرمی و تصویر

تلویزیون های 8K به عنوان آینده دنیای سرگرمی‌های خانگی از قابلیت‌های متنوع و پیشرفته‌ای بهره می‌برند. در ادامه شما را با قابلیت های تلویزیون های 8K برای دنیای سرگرمی و تصویر آشنا خواهیم کرد.

تلویزیون های 8K را باید نسل جدید و آینده سرگرمی‌های خانگی دانست. این تلویزیون‌ها با این که اخیرا به بازار راه پیدا کردند، توانستند نگاه بسیاری را به خود جلب کنند. برخی از تلویزیون های 8K به قابلیت‌هایی پیشرفته‌ای چون ارتقای هوش مصنوعی نیز مجهز شدند. در واقع این تلویزیون‌ها با فناوری هوش مصنوعی قادرند تصاویر 4K یا FHD و HD را به رزولوشن 8K ارتقا دهند.

هنگامی که تلویزیون های 4K برای نخستین بار به بازار عرضه شدند با وضوح تصویر بالای خود توانستند دنیای سرگرمی‌های خانگی را متحول سازند. در واقع تا قبل از عرضه تلویزیون‌های 4K، تلویزیون‌ها معمولا رزولوشن فول‌اچ‌دی 1080 در 1920 را ارائه می‌دانند، اما تلویزیون های 4K توانستند این اعداد را به میزان دو برابر افزایش دهند. همچنین کاربران با ظهور 4K به تلویزیونی با وضوح تصویر 2160 در 3840 و نمایش پیکسل‌های بیش از 8 میلیون دسترسی پیدا کردند.

تولیدکنندگان تلویزیون‌ها خود را فقط به 4K محدود نکردند و طی سال‌های گذشته توانستند تلویزیون های 8K را نیز روانه بازار کنند. تلویزیون های 8K دارای رزولوشن 4320 در 7680 بوده و قادرند بیش از 33 میلیون پیکسل را نمایش دهند. در واقع این ارقام از تلویزیون‌های 4K حدود 4 برابر و از تلویزیون های فول اچ دی نیز حدود 16 برابر بیشتر است.

تلویزیون های 8K فقط در بخش وضوح تصویر ارتقا پیدا نکردند، بلکه سازندگان بخش‌های دیگری از آنها نظیر پردازنده و صدا را نیز ارتقا دادند تا کاربران بتوانند با خرید آنها به یک تلویزیون مناسب برای تماشای فیلم‌ها و سایر محتواهای ویدیویی دسترسی پیدا کنند.

نگاهی به قابلیت های تلویزیون های 8K

انجمن 8K

قابلیت های تلویزیون های 8K

هنگامی که یک محصول جدید به بازار عرضه می‌شود، باید برای شناخت محصولات و فناوری‌های نوین آن استانداردهای جدیدی در نظر گرفته شود. همچنین برای استفاده کامل از قابلیت های تلویزیون 8K نیز باید بین تولیدکنندگان تلویزیون‌ها و خالقان محتوا واسطه‌ای به وجود آید تا میان فعالان صنعت هماهنگی مناسبی شکل بگیرد. در همین راستا با حضور اعضای این حوزه شامل تولیدکنندگان فناوری‌ها و محتواها انجمن ۸ کی (8K Association) تشکیل شده است. این انجمن برای عملکرد صوتی و تصویری و رابط کاربری تلویزیون 8K استانداردهای جدیدی را در نظر گرفته است. از استانداردهای تلویزیون های 8K می‌توان به کدک ویدیویی با کارآمدی بالا (HVEC)، انتقال تصویر HDMI2.1، روشنایی بالای 600 نیت و وضوح تصویر 4320 در 7680 اشاره کرد.

هوش 8K

قابلیت های تلویزیون های 8K

از دیگر قابلیت های تلویزیون های 8K می‌توان به هوش 8K اشاره کرد. در واقع هم‌اکنون بزرگ‌ترین نگرانی خریداران آینده و مالکان این تلویزیون‌ها داشتن محتواهای 8K است. در همین راستا تولیدکنندگان این تلویزیون‌ها برای رفع چنین چالش‌هایی راهکارهای نوآورانه‌ای را در نظر گرفتند؛ برای مثال تلویزیون های 8K سامسونگ از پردازنده جدید هوش مصنوعی کوانتوم بهره می‌برند. در واقع قابلیت ارتقای هوش مصنوعی این پردازند‌ه‌ها باعث می‌شود تا کیفیت تصاویر در تلویزیون های 8k سامسونگ افزایش پیدا کند.

قابلیت های تلویزیون های 8K

پردازنده هوش مصنوعی کوانتوم محتواها را به شکل دقیق مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد و می‌تواند نویزها را حذف کرده و تصاویر را به شکل طبیعی ترمیم کند که نتیجه آن نمایش محتوا با وضوح 8K خواهد بود. از سایر ویژگی‌های پردازنده هوش مصنوعی می‌توان به بررسی میزان درخشندگی و کنتراست محتوا اشاره کرد که باعث می‌شود محتواهای ارتقا پیدا کرده با همان حالت تنظیم و پخش شوند.

صدای 8K

قابلیت های تلویزیون های 8K

صدای 8K نیز به عنوان یکی دیگر از قابلیت های تلویزیون ۸ کی محسوب می‌شود. در واقع این تلویزیون‌ها علاوه بر تصویر و افزایش وضوح، در بخش صوتی نیز ارتقا پیدا کرده‌اند. تلویزیون 8K سامسونگ در این حوزه به دو قابلیت جدید Pro OTS و SpaceFit Sound مجهز شده است. در واقع فناوری Pro OTS صدای سوژه‌ها را هماهنگ با حرکت آنها پخش خواهد کرد تا تماشاگران به سطح جدیدی از صدای پویا، سه‌بعدی و فراگیر دسترسی پیدا کنند. در این فناوری با استفاده از هوش مصنوعی، حرکات سوژه‌ها شناسایی شده و از طریق بلندگوهای تلویزیون و بدون نیاز به دستگاه‌های جانبی پخش خواهند شد.

به طور کلی تلویزیون های 8K به عنوان آینده دنیای سرگرمی‌های خانگی محسوب می‌شوند که می‌توانند با قابلیت‌های پیشرفته خود تجربه‌ای جذاب از فیلم‌ها، سریال‌ها و مسابقه‌های ورزشی را به کاربران خود ارائه دهند.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. فشرده سازی h265 کمک می کنه تا یک فیلم سینمایی 8K با 30 فریم رو بشه تو 16 گیگ ذخیره کرد که الان شاید یک مقدار بالا باشه ولی با ظهور هارد های 8 ترا و 12 ترا، عدد زیادی نیست