اولین گوشی جهان با حافظه رم 20 گیگابایتی

این شما و این اولین گوشی جهان با حافظه رم 20 گیگابایتی

اولین گوشی جهان با حافظه رم 20 گیگابایتی و فناوری حافظه ترکیبی به زودی از راه می رسد. مشخصات این گوشی فوق العاده را در ادامه بررسی می کنیم.

کمپانی ZTE به تازگی از گوشی هوشمند خود با نام آکسون 30 اولترا رونمایی کرده و اعلام نموده که نسخه جدید آن تا 25 نوامبر عرضه خواهد شد. پیش‌تر نیز شاهد رونمایی از آکسون 30 بودیم.

یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های این اسمارت فون این است که اولین گوشی مجهز به حافظه رم 20 گیگابایتی جهان است. شاید باورتان نشود اما ZTE Axon 30 Ultra از رم 18 گیگابایتی برخوردار است که تا 20 گیگابایت نیز قابل ارتقا خواهد بود. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا مروری بر این گوشی نجومی داشته باشیم.

اولین گوشی جهان با حافظه رم 20 گیگابایتی

امروز کمپانی زد تی ای از اولین گوشی هوشمند جهان با حافظه رم 20 گیگابایتی رونمایی کرد و وعده داد که تا 25 نوامبر این پرچمدار شگفت‌انگیز را عرضه خواهد کرد. علاوه بر رم 20 گیگابایتی که فوق العاده است، آکسون 30 اولترا از کارت حافظه جانبی قابل ارتقا تا یک ترابایت نیز پشتیبانی می‌کند.

اسمارت فون مذکور اولین پرچمداری خواهد بود که مجهز به این قابلیت است و چنین فضایی را حتی در پرچمداران سامسونگ و شیائومی نیز ندیده‌ایم. علاوه بر اینها این گوشی از قابلیت حافظه ترکیبی پرو (Memory Fusion Thecnology Pro) نیز بهره می‌برد که سرعت خوانایی بالاتری ارائه می‌کند.

قابلیت مذکور منجر به این می‌شود که ظرفیت رم به راحتی از 18 گیگابایت به 20 گیگابایت ارتقا یابد و نهایتا در اجرای نرم افزارها و بازی‌های سنگین فشاری روی گوشی نیاید.

نسخه نجومی آکسون 30 اولترا همچنین با قابلیت ماژول‌های چندگانه دوربین و گستره بالای تصاویر از راه خواهد رسید. سنسور اصلی این اسمارت فون 64 مگاپیکسلی است و از یک لنز 8 مگاپیکسلی پریسکوپ با زوم اپتیکال 5 برابری نیز برخوردار است. همچنین این دستگاه فاصله کانونی معادل 13 میلی‌متر تا 123 میلی‌متر دارد که تصاویر پرتره را پوشش خوبی می‌دهد.

اولین گوشی جهان با حافظه رم 20 گیگابایتی

در خصوص قیمت این گوشی نیز باید گفت که نسخه 16 گیگابایتی با یک ترابایت حافظه جانبی آن 6666 یوآن (معادل 1044 دلار) و نسخه 20 گیگابایتی آن که اخیرا رونمایی شده است، 7000 یوآن (معادل 1097 دلار) یا 8000 یوآن (معادل 1254 دلار) خواهد بود.

همان‌طور که می‌دانید، در ژولای 2021 بود که نسخه استاندارد آکسون 30 با دوربین زیر نمایشگر عرضه شد. این اسمارت فون در واقع دومین گوشی از این شرکت بود که از دوربین زیر صفحه نمایش بهره می‌برد. به عبارت دیگر گوشی‌های کمپانی زد تی ای جزو معدود اسمارت فون‌هایی هستند که از دوربین زیر نمایشگر استفاده می‌کنند.

اکنون این کمپانی به طرز نوآورانه‌ای حافظه رم 12 گیگابایتی را با 8 گیگابایت رم بیشتر به مرز 20 گیگابایتی رسانده است که در نوع خود بی‌نظیر است. همچنین نسبت به سایر کمپانی‌های تولید کننده گوشی هوشمند، شرکت ZTE از 3 گیگابایت رم بیشتر استفاده می‌کند. تمام اینها مرهون تکنولوژی حافظه ترکیبی این شرکت است که می‌تواند حافظه رم 12 گیگابایتی را به 20 گیگابایت برساند.

نظر شما در خصوص اولین گوشی جهان با حافظه رم 20 گیگابایتی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با گجت نیوز در میان بگذارید.