رانا پلاس نیمه اتوماتیک

رانا پلاس نیمه اتوماتیک چه زمانی به بازار می‌آید؟

رانا پلاس 6 دنده دستی پس از عرضه به بازار با استقبال مشتریان مواجه شد و اکنون ایران خودرو قصد دارد رانا پلاس نیمه اتوماتیک را نیز به بازار عرضه کند، اما نسخه نیمه اتوماتیک رانا پلاس چه زمانی به بازار عرضه خواهد شد؟

حمیدرضا حاجی اسماعیلی، مدیر پروژه توسعه رانا پلاس عنوان کرد با توجه به این که مشتریان از خودرو رانا پلاس گیربکس دستی با پیشرانه TU5 استقبال کردند، در مرحله اول این پروژه تصمیم گرفتیم Runna Plus را به گیربکس 6 سرعت دستی با پیشرانه ارتقا پیدا کرده TU5 پلاس مجهز کنیم. همچنین این خودرو علاوه بر سقف شیشه‌ای از فرمان برقی نیز بهره می‌برد تا بتواند حداکثر رضایت مشتریان را کسب کند. وی افزود در مرحله دوم نیز تصمیم بر آن شد تا رانا پلاس 6 سرعته نیمه اتوماتیک (AMT) را با پیشرانه TU5 پلاس توسعه دهیم.

جزئیات تولید رانا پلاس نیمه اتوماتیک

مدیر پروژه توسعه رانا پلاس در ادامه با اعلام این که رانا پلاس نیمه اتوماتیک در سه ماهه ابتدایی سال آینده به شکل انبوه به تولید خواهد رسید، گفت تا به امروز چندین دستگاه از این خودرو را به عنوان مدل اولیه برای انجام کالیبراسیون به تولید رساندیم که در ادامه قرار است آزمون‌های ارزیابی طراحی نیز روی آن اعمال شود.

حمیدرضا حاجی اسماعیلی در ادامه گفته‌های خود بیان کرد ارتقا در بخش تعویض دنده مهم‌ترین تفاوت میان این خودرو با نوع دستی رانا پلاس است. وی افزود مکانیزم تعویض دنده Runna Plus نیمه اتوماتیک به شکل چرخشی خواهد بود که باعث سادگی در عملکرد و استفاده خواهد شد. همچنین این دنده از طرح جدید و جذابی نیز بهره می‌برد.

مدیر پروژه توسعه Runna Plus در ادامه عنوان کرد اکنون رانندگان می‌توانند با بازوهایی که در دو طرف پشت غربیلک فرمان وجود دارد، دنده را به شکل دستی عوض کنند. این قابلیت که باعث آسان‌تر و جذاب‌تر شدن رانندگی می‌شود در برخی از خودروهای لوکس به عنوان قابلیت تیپ‌ترونیک وجود دارد. وی خاطرنشان کرد ارتقای رانا پلاس از 5 دنده به 6 دنده و اکنون نیز به 6 دنده نیمه خودکار AMT و همچنین ارتقای پیشرانه از TU5 معمولی به TU5 پلاس باعث خواهد شد تا کاربران بتوانند یک رانندگی آسان و جذاب را تجربه کنند.