چگونه گوگل کروم را مرورگر پیش فرض ویندوز 11 کنیم

چگونه گوگل کروم را مرورگر پیش فرض ویندوز 11 کنیم

در این نوشتار سعی می کنیم، به این سوال که چگونه گوگل کروم را مرورگر پیش فرض ویندوز 11 کنیم پاسخ دهیم. پس با ما باشید تا چگونگی آن را بفهمیم.

گوگل کروم یکی از مرورگرهای بسیار قدرتمند وب است. همه ما روزانه از این مرورگر استفاده می‌کنیم و زمانی که افزونه‌ها را روی آن نصب کنید، از این هم قدرتمندتر خواهد شد و دستورات مورد نظر را آسان‌تر و سریع‌تر انجام می‌دهد.

به هر حال اگر قصد دارید مرورگر پیش فرضتان را در ویندوز 11 به گوگل کروم تغییر دهید، چندین نکته را باید به خاطر بسپارید. در این نوشتار تلاش خواهیم کرد به این سوال که چگونه گوگل کروم را مرورگر پیش فرض ویندوز 11 کنیم، پاسخ دهیم. پس با گجت نیوز همراه ما باشید.

چگونه گوگل کروم را مرورگر پیش فرض ویندوز 11 کنیم

ویژگی‌های متقاعدکننده‌ای وجود دارند که با استفاده از مرورگر گوگل کروم می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید. اول از همه اینکه گوگل کروم به راحتی با سایر پلتفرم‌های دیگر همگام می‌شود. اما سوال این است که چگونه گوگل کروم را مرورگر پیش فرض ویندوز 11 کنیم؟ با گجت نیوز همراه ما باشید.

تاریخچه، برگزیده‌ها، آدرس‌ها و رمزهای عبور همگی بین دستگاه‌های مختلف همگام می‌شود. این یعنی اینکه می‌توانید با امنیت کامل با گوشی هوشمندتان و رمز عبور جدید وارد یک وبسایت شوید و پس از آن هم با کامپیوتر خود و با ویندوز 11 وارد شوید.

در واقع رمز عبور و تمامی اطلاعات شما ذخیره خواهند شد و چه با گوشی هوشمند خود و چه با ویندوز 11، قادر خواهید بود به جستجو بپردازید. مهم نیست که از چه طریق وارد گوگل کروم شده‌اید چرا که تمام داده‌های شما در دسترس خواهند بود.

دلیل دیگر که احتمالا علت اصلی و مشکل اغلب کاربران است، سرعت گوگل کروم است. تا زمانی که افزونه‌ها مشغول به کار هستند و معمولا وقتی که کمتر از 100 تب در مرورگر شما باز است، سرعت گوگل کروم به طرز شگفت انگیزی بالا است.

چگونه گوگل کروم را مرورگر پیش فرض ویندوز 11 کنیم

همچنین تا جایی که افزونه‌ها پیش می‌روند، هزاران داده در مرورگر کروم وجود دارند که هر یک کاربرد مشخصی دارد. آنها می‌توانند از میانبرهای سریع تا اقدامات سایت را به راحتی انجام دهند و اجازه می‌دهند که کاربر، تصاویر را از هر وبسایتی به صورت PNG یا JPG دانلود کند. پشتیبانی گوگل کروم از افزونه‌ها فوق العاده است و این مرورگر را برای استفاده، سودمندتر می‌کند. به طور کلی کروم بسیار سریع با استانداردهای جدید سازگار می‌شود.

از آنجایی که اینترنت مدام در حال تغییر است یک مرورگر خوب نیاز دارد تا بروز و مناسب باشد و کروم این کار را به خوبی انجام می‌دهد. علاوه بر آن مرورگر کروم خود را به آپدیت‌های منظم برای حفظ امنیت و کیفیت، متعهد می‌داند که ما نیز هر چند وقت یکبار شاهد انتشار نسخه جدیدی از آن هستیم.

تنظیمات گوگل کروم در ویندوز 11 به عنوان مرورگر پیش فرض

در حالی که قبلا از سرگیری ویندوز به کاربران اجازه تنظیم گوگل کروم را به عنوان مرورگر پیش فرض می‌داد، چنین چیزی در ویندوز 11 امکان پذیر نیست. قبلا کاربران یک مرورگر پیش فرض را انتخاب می‌کردند و هر نوع فایلی در مرورگرهای اینترنت به طور خودکار در گوگل کروم باز می‌شد. در ویندوز 11 کاربران می‌بایست هر برنامه‌ای را که برای نوع خاصی از فایل استفاده می‌کنند، معین کنند.

از لحاظ تئوری و در عمل، تغییر برنامه پیش فرض از مایکروسافت Edge به کروم برای فایل HTM، فایل HTML را تغییر نخواهد داد. برنامه پیش فرض HTML نیازمند این است که بر روی کروم تنظیم شود. به عبارت دیگر زمانی که فکر می‌کرده‌اید در حال استفاده از مرورگر کروم هستید، از مایکروسافت Edge بهره می‌برده‌اید.

با این اوصاف می‌توانید، با دنبال کردن دستورات زیر مشکل را رفع کنید:

  • به بخش تنظیمات ویندوز 11 بروید. می‌توانید روی آیکون Start و سپس آیکون چرخ دنده‌ای که در سمت راست قرار دارد، کلیک کنید.
  • در سمت چپ Apps را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید. سپس روی آیکون برنامه‌های پیش فرض (Default Apps) کلیک کنید تا صفحه جدید برایتان باز شود.
  • حالا به سمت پایین اسکرول کنید تا اینکه گوگل کروم را بیابید. (با این فرض که کروم از قبل روی سیستم شما نصب شده است) و مجددا روی آن ضربه بزنید.

چگونه گوگل کروم را مرورگر پیش فرض ویندوز 11 کنیم

این صفحه به شما اجازه می‌دهد تا گوگل کروم را برای هر نوع فایلی به صورت پیش فرض تغییر دهید. البته مجبور نیستید که هر یک از آنها را با گوگل کروم تنظیم کنید. برای مثال ممکن است بخواهید فایل های PDF را با ویرایشگر PDF باز کنید به جای آنکه از گوگل کروم استفاده کنید.

آسان‌ترین راه برای تنظیم گوگل کروم به عنوان مرورگر پیش فرض، این است که نوع فایلی را که قبلا با مایکروسافت Edge تنظیم شده است، تغییر دهید. مطمئن باشید با این کار به جای اینکه فایل‌های روی Edge باز شوند، گوگل کروم ظاهر خواهد شد. برای تغییر یک فایل پیش فرض تنها کافی است روی Current Default Apps کلیک کنید و دنبال گوگل کروم بگردید؛ سپس آن را انتخاب کنید.

تمامی مراحل بالا و فرآیند پیش فرض کردن گوگل کروم در ویندوز 11، بیشتر از چند دقیقه طول نمی‌کشد اما در آینده در وقت شما صرفه جویی خواهد شد. به طور کلی هر بار که شما یک نوع فایل را باز می‌کنید، می‌بایست با مرورگر پیش فرض جدید یعنی گوگل کروم باز شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*