تیگو 8 پلاس

تیگو 8 پلاس معرفی شد؛ شاسی بلند 2 دیفرانسیل جدید بازار ایران با موتور 2 لیتری + عکس، مشخصات و امکانات

تیگو 8 پلاس در ایران معرفی شد. این شاسی بلند دو دیفرانسیل به زودی توسط مدیران خودرو روانه بازار می‌شود. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا خواهید شد.

شرکت مدیران خودرو از مدت‌ها پیش مشغول تبلیغات برای محصول جدید خود یعنی تیگو 8 پرو است. این خودرو، یک شاسی بلند لوکس است که لقب گران‌ترین خودرو چینی حاضر در بازار ایران را به خود اختصاص می‌دهد. تاکنون اطلاعات زیادی درباره تیگو 8 پرو یا تیگو 8 پلاس منتشر شده بود، اما صبح روز گذشته شرکت مدیران خودرو مراسمی را با حضور برخی مشتریان خود برگزار کرد و از دو محصول جدید خود یعنی تیگو 8 پلاس و تیگو 7 پرو پرده برداشت.

مشخصات تیگو 8 پلاس

چری تیگو 8 پرو از پیشرانه 1.6 لیتری توربو GDI و تک دیفرانسیل بهره می‌برد، اما به نظر می‌رسد مدیران خودرو قصد دارد مدل دیگری از این خودرو را با پیشرانه 2 لیتری توربو GDI و به عنوان یک شاسی بلند دو دیفرانسیل روانه بازار کند که احتمالا این مدل با نام تیگو 8 پلاس عرضه خواهد شد. این پیشرانه دو لیتری توربو می‌تواند قدرت 250 اسب بخار و گشتاور 390 نیوتن‌متر را تولید کند و گیربکس 7 سرعته DCT نیز قدرت تولیدی را به تمام چرخ‌ها منتقل خواهد کرد.

تیگو 8 پلاس

بر اساس اطلاعاتی که توسط منابع چینی منتشر شده، این نسخه در عرض 7.3 ثانیه می‌تواند از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز با استفاده از بنزین باکیفیت به 7 لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد. علاوه بر تفاوت پیشرانه و دو دیفرانسیل بودن نسخه پلاس در مقایسه با تیگو 8 پرو، تغییراتی در سپر و جلوپنجره هم مشاهده می‌شود. این طور که از تصاویر پیداست، چری برای طراحی قسمت جلوی خودرو از آئودی Q8 الهام گرفته است. چراغ‌ها به جلوپنجره متصل شده‌اند و در تیگو 8 پلاس، دی لایت‌ها یا چراغ‌های روشنایی در روز در جایگاه مه‌شکن‌های نسخه پرو قرار گرفته‌اند. جلوپنجره موسوم به کهکشانی که در خودروهای جدید و پرچمدار چری دیده می‌شود، در این کراس اوور تازه وارد بازار ایران نیز وجود دارد.

در نمای بغل نیز طراحی رینگ‌ها نسبت به نسخه پرو متمایز شده و در بخش عقب خودرو، دیفیوزر و خروجی اگزوزها با تغییراتی همراه شده‌اند. مجموع این تغییرات باعث شده تیگو 8 پلاس ظاهر اسپرت‌تری به خود بگیرد. چراغ‌های عقب در نسخه‌های پرو و پلاس تفاوتی با هم ندارند و ما همان گرافیک نسبتا جذاب را مشاهده می‌کنیم.

تیگو 8 پلاس

در داخل کابین خودرو تغییرات خاصی بین نسخه‌های پرو و پلاس تیگو 8 دیده نمی‌شود. فقط این که رنگ پوشش چرمی بدنه داشبورد دیگر هم‌رنگ پوشش صندلی‌ها نیست و به رنگ مشکی درآمده‌اند و تفاوت دیگر هم فرم سردنده است که حالتی شبکه‌ای با هاله‌ی آبی‌رنگ به آن اضافه شده است.

امکانات ایمنی و رفاهی

از جمله امکانات ایمنی خودروی جدید مدیران خودرو برای بازار ایران می‌توان به سیستم هشدار و پیش‌بینی برخورد در اثر تغییر لاین (LCA)، سیستم هشدار خروج از خطوط (LDW)، رادار تصادف از عقب، رادار نقطه کور، سیستم کمکی نگه‌دارنده در بین خطوط، سیستم کمکی حرکت در ترافیک، کروز کنترل هوشمند تطبیقی، سیستم کمکی کروز هوشمند، سیستم نور بالای اتوماتیک، رادار تصادف از جلو، ترمز اضطراری خودکار، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش، سامانه کنترل خودرو در سراشیبی و 8 ایربگ (در بازارهای جهانی) اشاره کرد.

تیگو 8 پلاس

همچنین این کراس اوور لوکس چینی از امکانات رفاهی متعددی مانند دوربین 360 درجه با حالت نمایش سه بعدی، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، سردکن و گرم‌کن صندلی‌های جلو، حافظه سه حالته و تنظیم گودی کمر در صندلی راننده، سیستم تهویه مجزا بین ردیف اول و دوم، باز و بسته کردن و تنظیم برقی آینه‌های جانبی، گرم‌کن آینه‌های بغل، سیستم نمایش فشار باد تایرها (TPMS)، جک برقی صندوق عقب با سنسور تشخیص پا، دو صفحه نمایش 12.3 اینچی (مجموعا 24.6 اینچ)، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سقف پانورامیک، ظرفیت 7 نفره، سامانه استارت و استاپ و تریم چرمی کابین بهره می‌برد.

همانطور که مشاهده کردید، چری تیگو 8 پرو و پلاس از امکانات ایمنی و رفاهی متعددی برخوردار است، اما شاید برخی از این آپشن‌ها برای بازار ایران حذف شوند. همچنین فول‌ترین تیپ تیگو 8 پرو در بازارهای جهانی از امکانات دیگری مثل سیستم اتو پارک یا پارک خودکار برخوردار است که این آپشن در نسخه‌ی عرضه شده برای بازار ایران وجود نخواهد داشت.

باید منتظر ماند و دید در نهایت چری تیگو 8 پلاس مدیران خودرو دقیقا با چه مشخصات و امکاناتی و با چه قیمتی روانه بازار ایران می‌شود.