لپ تاپ های گیمینگ ایسوس

5 نمونه از بهترین لپتاپهای گیمینگ ایسوس بازار ایران

اصولا در بین محصولات بیشتر شرکت های تولیدکننده لپ تاپ، لپ تاپ هایی تحت عنوان گیمینگ دیده می‌شود که این لپ تاپ‌ها برای گیمرها طراحی و ساخته شده است.

آشنایی کلی با لپ تاپ گیمینگ ایسوس

اصولا در بین محصولات بیشتر شرکت های تولیدکننده لپ تاپ، لپ تاپ هایی تحت عنوان گیمینگ دیده می‌شود که این لپ تاپ‌ها برای گیمرها طراحی و ساخته شده است. اما از آنجا که سخت افزار فوق العاده قوی دارند برای سایر امور مانند پردازش‌های سنگین، طراحی سه بعدی، رندرینگ، کارهای گرافیکی در حد سنگین، اجرای نرم افزارهای مهندسی و تدوین ویدئو مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در این مقاله قرار است در مورد انواع لپ تاپ گیمینگ ایسوس صحبت کنیم ولی اگر بخواهیم به صورت کلی بیان کنیم، لپ تاپ گیمینگ ایسوس به سه دسته تقسیم می‌شوند که شامل:

  • تاف گیمینگ یا TUF Gaming
  • راگ گیمنیگ یا ROG Gaming
  • زفایروس یا Zephyrus

پس اگر شما هم از طرفداران لپ تاپ گیمینگ ایسوس هستید و یا قصد خرید لپ تاپ گیمینگ ایسوس را دارید، مطالعه این مقاله م‌ تواند برای شما بسیار مفید باشد.

معرفی 5 لپ تاپ‌ قدرتمند گیمینگ ایسوس

لپ تاپ های گیمینگ ایسوس

در این قسمت قرار است در مورد بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس که در حال حاضر در بازار موجود هستند و از نظر سخت افزاری ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای دارند صحبت کنیم، همچنین سخت افزار هر کدام از این لپ تاپ‌ها را به طور مختصر بررسی می‌کنیم.

لپ تاپ ایسوس مدل FX506HC TUF Gaming

مشخصات فنی لپ تاپ ایسوس مدل FX506HC از سری تاف گیمینگ:

عنوانریز مشخصات
سازنده CPUIntel
مدل CPUCore i7 11800H
حافظه رم16‌گیگابایت
حافظه داخلی HDD
حافظه SSD1‌ ترابایت NVMe
کارت گرافیک4‌ گیگابایت GeForce RTX3050
صفحه نمایش15.6‌ اینچ
وزن2.3 کیلوگرم

لپ تاپ FX506HC جزو لپ تاپ سری تاف گیمینگ ایسوس است که اگر به صورت کلی بخواهیم در مورد تاف گیمینگ ایسوس صحبت کنیم، لپ تاپ گیمینگ ایسوس ارزان بهترین عنوانی است که می‌توانیم در مورد تاف گیمینگ به کار ببریم.

البته دقت داشته باشید در بین گیمینگ های ایسوس، شاید بتوانید لپ تاپ های ارزان قیمت تری را پیدا کنید، اما FX506HC یک دستگاه عالی برای اجرای بازی می‌باشد و با داشتن آن قطعا یک تجربه فوق العاده از اجرای بازی برای شما به یادگار باقی می‌ماند.

پردازنده این لپ تاپ از نسل 11 اینتل، سری H می‌باشد که با آخرین نسل از کارت گرافیک GeForce RTX  همراه شده است و توانسته است ترکیب خوبی را ایجاد کند. با این حال این دستگاه گیمینگ از نظر قیمتی نیز بسیار مناسب است و جزو لپ تاپ های اقتصادی گیمینگ به حساب می‌آید.

پردازنده این دستگاه علاوه بر این که برای اجرای بازی‌ها بسیار کارآمد است، برای اجرای بسیاری از نرم افزارهای مهندسی نیز ایده‌آل است. همچنین مانیتور 15.6 اینچی این دستگاه برای فعالیت‌های گیمینگ مناسب است. مانیتور این لپ تاپ از نوع IPS است که رزولوشن FullHD دارد. این نمایشگر از نوع مات هست و ریفرش ریت 120 هرتزی دارد.

لپ تاپ ایسوس مدل ROG Gaming G513QE

مشخصات فنی لپ تاپ ایسوس مدل ROG Gaming G513QE:

عنوانریز مشخصات
سازنده CPUAMD
مدل CPURyzen 7- 5800
حافظه رم16‌گیگابایت
حافظه داخلی HDD
حافظه SSD1‌ ترابایت NVMe
کارت گرافیک4 گیگابایت GeForce RTX 3050Ti
صفحه نمایش15.6‌ اینچ
وزن2.1 کیلوگرم

لپ تاپ ایسوس مدل G513QE را می‌توان به عنوان یکی از جدیدترین لپ تاپ های مخصوص بازی دانست. اصولا لپتاپ های راگ گیمینگ نسبت به سری TUF Gaming از قدرت بیشتری برخوردار هستند.

در لپتاپ G513QE به کارگیری پردازنده گرافیکی RTX 3050Ti به همراه پردازنده هشت هسته‌ای Ryzen7 5800 در این لپ تاپ می‌تواند حاکی از این اتفاق باشد که با عملکرد بسیار بالایی در این دستگاه روبه‌رو هستیم.

داشتن 16 گیگابایت حافظه رم در این لپ تاپ، این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید برای اجرای بسیاری از بازی‌ها و پردازش‌های سنگین بدون ایجاد هیچگونه مشکلی از آن استفاده کنید. به عنوان یک نکته باید گفت که برای اجرای بسیاری از بازی‌ها و نرم افزارهای گرافیکی داشتن 16 گیگابایت Ram کافی است اما می‌توانید Ram این لپ تاپ را تا 32 گیگابایت ارتقا دهید.

مانیتور به کار برده شده در G513QE یک مانیتور 15.6 اینچی از نوع IPS است که زاویه دید گسترده‌ای را برای کاربر فراهم می‌کند. صفحه این مانیتور به حالت مات می‌باشد که از انعکاس نور جلوگیری می‌کند و دید بهتری را فراهم می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این نمایشگر داشتن رزولوشن FullHD هست و همچنین ریفرش ریت 144هرتزی است.

لپ تاپ  ایسوس مدل ROG Gaming G713QE

مشخصات فنی لپ تاپ ایسوس مدل G713QE از سری راگ گیمینگ:

عنوانریز مشخصات
سازنده CPUAMD
مدل CPURyzen 7 5800H
حافظه رم16‌گیگابایت
حافظه داخلی HDD
حافظه SSD1‌ ترابایت NVMe
کارت گرافیک4 گیگابایت GeForce RTX 3050Ti
صفحه نمایش17.3‌ اینچ
وزن2.2 کیلوگرم

لپ تاپ ایسوس مدل G713QE را می‌توان به عنوان یکی از قدرتمندترین تولیدات ایسوس در زمینه لپ تاپ های گیمینگ دانست.

این لپ تاپ با داشتن پردازنده هشت هسته ای از نوع Ryzen7 سری H می‌تواند بسیاری از بازی‌ها را بدون هیچ مشکل و کندی اجرا کند. پردازنده به کار برده شده در این دستگاه از جدیدترین تولیدات برند AMD است.

کارت گرافیکی که در این دستگاه به کار رفته شده است از سری 3050Ti از مدل GeForce RTX می‌باشد که از جدیدترین تولیدات شرکت Nvidia است. چیپ گرافیک RTX 3050Ti دارای 4 گیگابایت حافظه رم است که غیر ممکن است در زمان بازی دچار مشکلی شوید همچنین این لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و پردازش سنگین نیز انتخاب مناسبی می‌باشد.

مانیتور لپ تاپ G713QE یک مانیتور 17.3 اینچی از نوع IPS است که زاویه دید گسترده‌ای دارد. صفحه این مانیتور مات بوده و مانع انعکاس نور می‌شود و وضوح تصویر (رزولوشن) این مانیتور FullHD (1080*1920) است. این مانیتور ریفرش ریت 144 هرتزی دارد. همچنین این دستگاه 16 گیگابایت رم دارد که می‌توانید آن را تا 32 گیگابایت ارتقا دهید.

اگر قصد خرید لپ تاپ گیمینگ را دارید لپ تاپ G713QE را حتما در لیست انتخاب‌های خود قرار دهید.

لپ تاپ های گیمینگ ایسوس

لپ تاپ ایسوس مدل Zephyrus GA401QM

مشخصات فنی لپ تاپ ایسوس مدل GA401QM از سری زفیروس:

عنوانریز مشخصات
سازنده CPUAMD
مدل CPURyzen 9 – 5900HS
حافظه رم16‌ گیگابایت
حافظه داخلی HDD
حافظه SSD1‌ ترابایت NVMe
کارت گرافیک6 گیگابایت GeForce RTX 3060
صفحه نمایش14 اینج
وزن1.7 کیلوگرم

این لپ تاپ در واقع به عنوان یکی از قوی ترین لپ تاپ گیمینگ ایسوس شناخته می‌شود. در کل لپ تاپ های زفیروس در بین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس قدرتمندترین هستند. لپ تاپ GA401QM با داشتن پردازنده هشت هسته ای از نوع AMD Ryzen9 5900HS و کارت گرافیک ۶ گیگابایت فوق العاده با کیفیت انویدیا سری RTX 3060 در کنار یکدیگر توانسته است به یک غول دنیای گیمینگ تبدیل شود.

این دستگاه دارای 16 گیگابایت رم می‌باشد که مانند دستگاه‌های دیگر که برای گیمینگ استفاده می‌شوند قابلیت ارتقا دادن تا 24 گیگابایت را دارد. لپ تاپ GA401QM دارای صفحه نمایش ۱۴ اینچی از نوع Full HD می‌باشد.نوع مانیتور مات است و رفرش ریت 144 هرتزی دارد. این دستگاه با داشتن امکانات سخت افزاری فوق‌العاده قوی و با کیفیت در کنار سبکی و وزن ایده‌آلی که دارد به یکی از گزینه‌های اصلی برای خرید لپ تاپ گیمینگ تبدیل شده است.

لپ تاپ ایسوس مدل Zephyrus GX703HR

مشخصات فنی لپ تاپ ایسوس مدل GX703HR از سری زفیروس: 

عنوانریز مشخصات
سازنده CPUIntel
مدل CPUCore i9 – 11900H
حافظه رم 32‌ گیگابایت
حافظه داخلی HDD
حافظه SSD1‌ ترابایت NVMe
کارت گرافیک8 گیگابایت Nvidia GeForce RTX 3070
صفحه نمایش17.3 اینچ
وزن2.6 کیلوگرم

لپ تاپ ROG Zephyrus GX703HR یک لپ تاپ بالا رده (Hi-END) می‌باشد. این پردازنده از معدود لپ تاپ‌هایی هست که پردازنده نسل 11 از نوع Core i9 11900H در خود جای داده است. پردازنده گرافیکی این لپ تاپ از نوع RTX3070 است و همچنین 32 گیگابایت RAM دارد. این دستگاه این قابلیت را دارد تا 64 گیگابایت افزایش رم داشته باشد، که این ویژگی واقعا حیرت‌آور است.

لپ تاپ GX703HR یک مانیتور بسیار با کیفیت 17 اینچی با وضوح تصویر 4K دارد و نوع پنل آن IPS است. رفرش ریت این مانیتور کم نظیر 120هرتز است که برای یک گیمر حرفه‌ای بسیار جذاب و ایده‌آل است و کیفیت وضوح تصویر این مانیتور آرزوی هر گرافیست و طراحی است.

این لپ تاپ قدرتمند، فضای ذخیره سازی یک ترابایتی از نوع SSD دارد. ویژگی‌های خاص و جذاب دیگری نیز این لپ تاپ دارد که در آینده به آن بیشتر و تخصصی‌تر می‌پردازیم.

 نتیجه گیری کلی

در این مقاله سعی کردیم راهنمای کاملی برای خرید لپ تاپ ایسوس را ارائه دهیم و نکات مهمی که در این زمینه باید بدانید را بیان کنیم. از آنجایی که خرید لپ تاپ گیمینگ به دلیل قیمت بالایی که دارد، انتخاب بسیار مهمی است و به نحوه ای نیست که بتوان به سرعت یک لپ تاپ دیگر را جایگزین کرد باید نهایت دقت و اطلاعات را در این زمینه داشت.

کارشناسان و مشاوران آی تی هوم آماده هرگونه مشاوره به شما عزیزان در زمینه خرید لپ تاپ گیمینگ ایسوس هستند، همچنین شما می‌توانید از راه‌های زیر با مجموعه آی تی هوم ارتباط برقرار کنید.

آدرس اینستاگرام و سایت آی ‌‌‌‌‌‌‌‌تی هوم ithome.ir

شماره تماس آی‌ تی هوم 66455030-021

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.