قیمت خودروهای خارجی

قیمت خودروهای خارجی در ایران چند برابر نرخ جهانی است

به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران، قیمت خودروهای خارجی در بازار ایران چند برابر نرخ جهانی است و آزادسازی واردات می‌تواند آن را به تعادل برساند.

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران عنوان کرد هم‌اکنون بازار خودرو در شرایط آرامی به سر می‌برد،‌ قیمت‌ها کاهش پیدا کرده و همچنین شاهد تقاضای کاذبی نیز در بازار نیستیم. وی در ارتباط با این که چه عواملی در کاهش قیمت خودرو تأثیرگذار بوده‌اند،‌ بیان کرد فک رهن محصولات ایران خودرو و سایپا و همچنین مطرح شدن مباحثی پیرامون رفع ممنوعیت واردات خودرو عوامل مؤثر بر متعادل شدن بازار بوده‌اند.

قیمت خودروهای خارجی ده برابر قیمت واقعی است

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران با اشاره به این که خودروها با قیمت واقعی خود در بازار به فروش نمی‌رسند، اظهار کرد اکنون خودروهای خارجی هم‌اکنون با ۱۰ برابر قیمت جهانی خود در بازار کشور خرید و فروش می‌شوند؛ از این رو در صورتی که ممنوعیت واردات خودرو برداشته شود،‌ قیمت‌ها متعادل خواهند شد.

موتمنی با اشاره به این که افزایش تولید و عرضه لازمه متعادل‌سازی قیمت خودرو است، بیان کرد مطابق با مصوبه مجلس واردات خودرو تنها در صورت صادرات خودرو امکان‌پذیر است؛ این در صورتی است که هم‌اکنون نیاز بازار کشور به طور کامل تأمین نمی‌شود.

وی ادامه داد با بررسی آمار تولید خودرو مشخص می‌شود که تولید خودرو از سال ۹۷ به بعد در مقایسه با سال‌های پیش از آن نزدیک به ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار کاهش پیدا کرده و یکی از اصلی‌ترین دلایل بالا رفتن قیمت،‌ کاهش عرضه بوده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران در ادامه عنوان کرد هم‌اکنون سمند ال ایکس با قیمتی در حدود ۲۴۰ میلیون تومان‌، پژو ۴۰۵ با قیمتی در حدود ۲۴۵ میلیون تومان‌ و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با قیمتی در حدود ۲۹۸ میلیون تومان در بازار کشور خرید و فروش می‌شوند. علاوه بر این پراید ۱۱۱ حدود ۱۶۵ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ حدود ۱۴۸ میلیون تومان و پژو تیپ ۵ صندوق دار نیز ۳۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.

موتمنی در انتها خاطرنشان کرد کاهش قیمت خودرو و همچنین آرام شدن شرایط بازار دلایل مختلفی دارد که احتمال رفع ممنوعیت واردات خودرو، احتمال بالا رفتن تیراژ تولید،‌ نبود تقاضای کاذب،‌ ثبات تقریبی نرخ ارز و ثبات نرخ تورم از جمله آن‌ها هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*