گوشی شیائومی 12X

تاریخ رونمایی گوشی شیائومی 12X مشخص شد

شیائومی به‌زودی در کنار نسخه معمولی شیائومی 12، از گوشی شیائومی 12X به‌ عنوان یک پرچمدار سایز کوچک رونمایی خواهد کرد.

با توجه به گزارشات، شیائومی نسخه معمولی شیائومی 12 را امسال به عرضه می‌رساند و در پی آن، مدل‌های دیگر این سری را معرفی خواهد کرد. با این حال، بلاگر حوزه فناوری با نام کاربری DCS در شبکه اجتماعی ویبو به‌تازگی اظهار داشته است که این شرکت در رویداد ماه دسامبر ضمن نسخه معمولی، از گوشی شیائومی 12X مجهز به اسنپدراگون 870 رونمایی به عمل خواهد آورد.

گوشی شیائومی 12X

گزارشات قبلی حکایت از این داشتند که گوشی شیائومی 12X همان مدلی است که به کوالکام اسنپدراگون 870 SoC مجهز خواهد بود. این گوشی که به‌عنوان یک پرچمدار سایز کوچک عرضه خواهد شد، دارای صفحه نمایش 6.28 اینچی، عرض 65.4 میلی‌متری و طول 145.4 میلی‌متری خواهد بود و با این ابعاد، باریک‌تر از آیفون 7 چهار و هفت اینچی به شمار می‌رود. بی‌شک این گوشی برای کاربرانی که دوست دارند تنها با یک دست با گوشی کار کنند مناسب خواهد بود.

گوشی شیائومی 12X از یک صفحه نمایش AMOLED با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس 2400 در 1080 برخوردار خواهد بود. همچنین این گوشی مانند اکثر گوشی‌های پرچمدار سال 2021 از نرخ تازه‌سازی بالا بهره می‌برد.

مشخصات گوشی شیائومی 12X

اگرچه صفحه نمایش شیائومی 12X با اندازه 6.28 اینچی کوچک‌ترین صفحه نمایش موجود در بازار به حساب نمی‌آید، یکی از کوچک‌ترین نمایشگرها بین گوشی‌های شیائومی طی وقت اخیر است. البته شیائومی 12X به اندازه آیفون 13 مینی کوچک و فشرده نیست و ضمناً باید به این نکته توجه داشت که نمایشگرهای فوق کوچک در حال حاضر در بازار بسیار کمرنگ هستند و حتی اپل نیز به دنبال کنار گذاشتن آیفون مینی است.

اندازه 6.2 اینچی صفحه نمایش گوشی شیائومی 12X برای افرادی که به دنبال گوشی با صفحه نمایش بزرگ‌تر از 6.5 اینچ نیستند، می‌تواند قابل قبول باشد. این گوشی حتی با باریک‌تر شدن حاشیه‌هایش می‌تواند کوچک‌تر از آن چیزی که در واقع هست به نظر برسد. برای مقایسه اندازه 12X با سایر گوشی‌های سایز کوچک، می‌توان به پرچمدار ایسوس با نام زنفون 8 اشاره کرد که دارای صفحه نمایش 5.9 اینچی است.

گوشی شیائومی 12X

گوشی شیائومی 12X از لحاظ عملکرد در حد و اندازه‌های سایر گوشی‌های شیائومی 12 نخواهد بود. همان‌طور که گفته شد، در این گوشی اسنپدراگون 870 SoC به کار رفته است که در مقایسه با پردازنده‌های گوشی‌های میان‌رده، پردازنده‌ای بسیار قوی محسوب می‌شود. با این حال همچنان ضعیف‌تر از اسنپدراگون 888، اسنپدراگون 888 پلاس و اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 است. این بدین معنی است که شیائومی 12X قیمت پایین‌تری خواهد داشت. از سایر مشخصات می‌توان به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی در پشت این گوشی اشاره کرد.

طبق شایعات و گزارشات، ماه آینده از شیائومی 12X رسماً رونمایی می‌شود و در سه‌ماهه اول 2022 شاهد عرضه آن خواهیم بود. همچنین انتظار می‌رود طی چند هفته آتی جزئیات بیشتری درباره این گوشی به انتشار برسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*