گوشی های 2022

گوشی های 2022، یک ضعف بزرگ در گوشی های امسال را رفع خواهند کرد

با توجه به شنیده‌ها و مشاهدات، گوشی های 2022 بالاخره به یکی از نقاط ضعف آزاردهنده گوشی‌های سال جاری پایان خواهند داد.

خلاصه کردن تمام گوشی‌های 2021 در چند جمله قطعاً امکان‌پذیر نیست اما گوشی‌هایی که امسال به عرضه رسیده‌اند، عالی بوده‌اند و می‌توان گفت که بزرگ‌ترین بهبودها در زمینه عمر باتری و همچنین نوآوری در دوربین‌ها صورت گرفته است. با این وجود، در بخشی از بازار گوشی‌های هوشمند یعنی گوشی‌های سایز کوچک در سال جاری شاهد ضعف بوده‌ایم اما گوشی های 2022 این ضعف بزرگ را برطرف خواهند کرد.

آیفون 13 مینی

به نظر می‌رسد که اپل تنها مورد استثناء امسال بوده از آنجا که در مجموع 3 گوشی قوی در ابعاد نسبتاً فشرده را روانه بازار کرده است؛ آیفون 13 مینی و همچنین آیفون 13 و آیفون 13 پرو که بسیار کوچک‌تر از اکثر گوشی‌های اندرویدی هستند.

از طرف دیگر، تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی مسیر متفاوتی را در پیش گرفته‌اند. سامسونگ که همیشه گوشی‌های خود را در اشکال و اندازه‌های مختلف عرضه می‌کند، امسال حتی یک گوشی در ابعاد کوچک و فشرده را روانه بازار نکرده است و حتی گلکسی اس 21 که کوچک‌ترین مدل سری محسوب می‌شود، آنچنان کوچک و فشرده نیست.

چه اتفاقی برای گوشی‌های کوچک اندرویدی افتاد؟

با خروج ال‌جی از بازار گوشی‌های هوشمند، گوگل به‌عنوان تنها مهره مهم بازار در این زمینه باقی ماند ولی پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو را که بسیار بزرگ‌تر از پیکسل 5 بودند، به عرضه رساند. حتی در سری گوشی‌های اقتصادی پیکسل A که پیش‌تر دو گوشی سایز کوچک را شاهد بودیم، گوشی جدید پیکسل 5 ای عرضه شد که کمی بزرگ‌تر از نسل‌های قبلی خود بود!

تنها گوشی سایز کوچک در سال جاری که به ذهنمان می‌آید، ایسوس زنفون 8 است اما هر چقدر که این گوشی دوست‌داشتنی باشد، باید گفت که ایسوس حضور برجسته‌ای در عرصه بازاریابی ندارد.

ایسوس زنفون 8

با این حال، خوشبختانه گوشی های 2022 به کمبود گوشی‌های کوچک و فشرده پایان خواهند داد از آنجا که گزارشات طی چند وقت اخیر حکایت از این دارند که سامسونگ نه‌تنها برای سری گوشی‌های میان‌رده خود، بلکه برای سری‌های پرچمدار مدل‌های سایز کوچک و فشرده عرضه خواهد کرد.

به نظر می­‌آید که اندازه صفحه نمایش گلکسی اس 22 در مقایسه با سری قبلی اس 21 کمتر خواهد بود؛ به‌طور دقیق‌تر، اس 22 از صفحه نمایش 6.0 اینچی بهره خواهد برد درحالی که اس 21 دارای صفحه نمایش 6.2 اینچی بود. به‌صورت کلی انتظار می‌رود اس 22 در ابعاد 146 × 70.5 × 7.6 میلی متری باشد که کمی کوچک‌تر از اس 21 با ابعاد 151.7 × 71.2 × 7.9 میلی متری است.

البته این شاید تغییر آنچنان بزرگی به حساب نیاید اما در هر صورت اس 22 با این اندازه صفحه نمایش و حاشیه‌های باریک‌تر دور آن، یک قدم به یک گوشی که بتوان نام «فشرده» را روی آن گذاشت، نزدیک‌تر خواهد شد.

گلکسی اس 22 اولترا

سامسونگ همچنین اندازه گوشی های 2022 خود در دسته اقتصادی و میان‌رده را کوچک‌تر خواهد ساخت. پیش‌بینی می‌شود گلکسی A33 ابعاد کوچک‌تری نسبت به A32 داشته باشد. شاید این گوشی را به‌خاطر مشخصات نه چندان قابل توجه‌اش دست کم بگیرید ولی ظاهراً نقشی مهم‌تر از آنچه فکر می‌کنید در برنامه‌های سامسونگ دارد. طبق گزارشات، سامسونگ برنامه دارد در سال 2022 مجموعاً 23 میلیون دستگاه A33 نسخه 5 جی را تولید کند که بیشتر از مجموع تعداد دستگاه‌هایی است که این شرکت برای گلکسی اس 22 و اس 22 پلاس در نظر گرفته است.

انتظار یک گوشی اندرویدی شبیه به آیفون مینی را از گوشی های 2022 نداشته باشید

با متمایل شدن بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان به سمت گوشی‌های کوچک‌تر، می‌توان انتظار داشت که سایر شرکت‌ها برای گوشی های 2022 خود نیز چنین رویکردی را در پیش بگیرند، اما نباید انتظار یک گوشی اندرویدی مثل آیفون مینی را داشته باشید. چنین گوشی‌ای کمی بیش از حد کوچک خواهد بود و در نتیجه عمر باتری در آن فدا خواهد شد اگرچه افرادی هستند که به دنبال یک گوشی این‌چنینی با تمام محدودیت‌هایش هستند. در عوض گوشی‌هایی کمی بزرگ‌تر و در عین حال فشرده روانه بازار می‌شوند.

با این وجود، متاسفانه امثال گوگل و وان‌ پلاس تمایلی به گوشی‌های سایز کوچک ندارند و گوشی‌هایی را که هر دوی آن‌ها تولید می‌کنند، به هیچ وجه نمی‌توان کوچک یا فشرده نامید؛ این گوشی‌ها عمدتاً در اندازه بزرگ و بزرگ‌تر ارائه می‌شوند.

اگر گوشی‌های فشرده سامسونگ موفق ظاهر شوند، بدون شک شرکت‌های دیگر نیز دنباله‌روی آن خواهند شد و گوشی‌هایی مشابه را تولید خواهند کرد. در نتیجه، گوشی های 2022 یک ضعف بزرگ در گوشی‌های امسال را رفع خواهند کرد و بر تنوع هرچه بیشتر در خواهند افزود.