نسخه 2022 گوشی موتورولا موتو جی پاور

نسخه 2022 گوشی موتورولا موتو جی پاور با 3 روز عمر باتری و نمایشگر 90 هرتزی معرفی شد

نسخه 2022 گوشی موتورولا موتو جی پاور با شارژدهی 3 روزه، دوربین 50 مگاپیکسلی، مشخصات فنی مناسب و قیمت کمتر از 200 دلاری معرفی شد.

کمتر از یک سال می‌شود که آخرین نسل گوشی Motorola Moto G Power معرفی شده است؛ ولی حالا نسل جدید آن از راه رسیده است. نسخه 2022 گوشی موتورولا موتو جی پاور با عمر باتری بهتر، ظاهر جذاب‌تر و قیمت بسیار رقابتی‌تر 199.99 دلاری معرفی شد. جدیدترین گوشی اقتصادی موتورولا یک سیستم دوربین جدید را هم ارائه می‌کند که در ادامه با آن بیشتر آشنا خواهید شد.

نسخه 2022 گوشی موتورولا موتو جی پاور

طراحی

وقتی صحبت از طراحی موتو جی پاور می‌شود، همه به یاد محافظه‌کار بودن موتورولا در ساخت این گوشی می‌افتند. چرا که سازنده آن را فقط با رنگ مشکی Dark Grove عرضه می‌کند.

قاب پشتی گوشی از جنس پلاستیک است که یک ماژول دوربین کوچک برای میزبانی از دوربین‌های سلفی، در گوشه سمت چپ بالای آن قرار دارد. این ماژول دوربین لبه‌های گردی دارد و در مقایسه با کل بدنه، از بافت متفاوتی استفاده می‌کند. یک حسگر اثر انگشت نیز روی قاب پشتی و در زیر لوگو Motorola حضور دارد.

فریم دور گوشی مشکی و از جنس مات است. تمام دکمه‌ها در سمت راست فریم تعبیه شده‌اند، یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون به همراه اسلات کارت حافظه میکرو اس‌دی نیز در قسمت بالایی فریم تعبیه شده است.

چانه زیر نمایشگر خیلی ضخیم به نظر می‌رسد و یک حفره نیز در مرکز قسمت بالایی نمایشگر برای گنجاندن دوربین سلفی دیده می‌شود. اطراف نمایشگر همگی گرد هستند و حاشیه‌های دور این نمایشگر ما را به یاد گوشی ال جی G6 می‌اندازد. بدیهی است که سازنده روی گوشی ارزان قیمت خودش فقط از یک اسپیکر استفاده کند. با این حال به سیستم رادیو FM‌ نیز مجهز است که هندزفری می‌تواند نقش آنتن آن را ایفا کند. شاید داشتن رادیو FM ویژگی قدیمی به نظر برسد، ولی برای برخی خیلی کاربردی است.

ابعاد نسخه 2022 گوشی موتورولا موتو جی پاور برابر با 167.24 در 76.54 در 9.36 میلی‌متر و وزن آن هم 203 گرم است. هرچند این گوشی کوچک و سبک نیست، ولی در عوض عمر باتری شگفت‌انگیزی را ارائه می‌کند. گوشی جدید موتورولا همچنین دارای گواهی ضد آب IP52 نیز هست که می‌تواند به معنای مقاومت در برابر قطرات آب هرچند به شکل محدود باشد.

نمایشگر و دوربین‌ها

گوشی موتو جی پاور 2022 به یک نمایشگر 6.5 اینچی LCD با رزولوشن +HD مجهز است. خبر خوب اینکه نمایشگر این گوشی نرخ رفرش 90 هرتزی دارد و این به سریع‌تر بودن گوشی در وب‌گردی و تجربه بهتر گیمینگ کمک می‌کند.

نسخه 2022 گوشی موتورولا موتو جی پاور

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، این گوشی از سیستم دوربین سه‌گانه جدیدی برخوردار است. سنسور اصلی آن یک سنسور 50 مگاپیکسلی f/1.8 با فناوری کواد پیکسل است. کواد پیکسل، چهار پیکسل را به یک پیکسل بزرگ‌تر تبدیل می‌کند که می‌تواند باعث ثبت عکس‌های باکیفیت‌تری شود. دو سنسور دیگر این گوشی را هم یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق و یک سنسور 2 مگاپیکسلی برای عکاسی ماکرو تشکیل می‌دهند. این گوشی همچنین می‌تواند حداکثر با رزولوشن 1080p و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

نسخه 2022 گوشی موتورولا موتو جی پاور

رزولوشن فیلمبرداری دوربین جلو با دوربین پشتی برابر است. موتورولا درون حفره روی نمایشگر یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی f/2.0 را گنجانده است.

عملکرد، نرم افزار و عمر باتری

نسخه 2022 گوشی موتورولا موتو جی پاوراز چیپست Helio G37 شرکت مدیاتک قدرت می‌گیرد. این یک چیپست اقتصادی جدید است که متأسفانه از شبکه 5G پشتیبانی نمی‌کند. 4 گیگ رم و 64 یا 128 گیگ حافظه داخلی ارتقاء پذیر این تراشه را همراهی می‌کنند. در بخش نرم افزاری این گوشی نیز به صورت پیش‌فرض اندروید 11 نصب است، ولی تضمین داده شده که اندروید 12 به زودی برای موتو جی پاور جدید منتشر می‌شود.

نسخه 2022 گوشی موتورولا موتو جی پاور

اما شاید بزرگ‌ترین پیشرفت این نسل به شارژدهی آن بازگردد. موتورولا می‌گوید با هر بار شارژ کامل می‌تواند 3 روز از گوشی خود استفاده کنید! این به لطف یک باتری بزرگ 5،000 میلی‌آمپر ساعتی و یک تراشه کم مصرف به دست آمده است. البته چقدر خود که این گوشی دیر به دیر نیازمند شارژ مجدد می‌شود؛ زیرا فقط از توان 10 وات پشتیبانی می‌کند که با توجه به استانداردهای شارژ‌ سریع مدرن، خیلی کند به نظر می رسد. اما حداقل اینکه سازنده آداپتور شارژ را داخل جعبه گوشی قرار داده است!

قیمت

گوشی جدید موتورولا با قیمت پایه 199.99 دلاری برای نسخه 64 گیگابایتی و با قیمت 249.99 دلاری برای نسخه 128 گیگابایتی عرضه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*