تماشا کنید : ربات چاپ شده با پرینتر ۳ بعدی که ۶ برابر ارتفاع خود می پرد !

محققان دانشگاه های کالیفرنیا و هاروارد موفق به ساخت رباتی شده اند که ۶ برابر ارتفاع خود می پرد ! این ربات که بسیاری از اجزاء آن توسط پرینتر ۳ بعدی چاپ شده است اولین مورد در نوع خود به حساب می آید.در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

محققان این دو دانشگاه بر این عقیده اند ربات ایده‌آل به رباتی گفته می شود که بیش از اندازه سفت  و بیش از اندازه نرم نبوده و ترکیبی از این دو باشد.این گروه از محققان به رهبری مایکل تالی از دانشگاه کالیفرنیا و نیکولاس بارت‌لت، برای اثبات این موضوع ربات هیبریدی را تولید کرده اند که از قسمت‌های داخلی نرم و بخش‌های بیرونی سخت تشکیل شده است و می تواند تا ۳۰ بار به هوا بپرد بدون اینکه قطعه ای از قطعات آن جدا و یا شکسته شود.

۳D-printed-robot-jump1

مایکل تالی در خصوص این ربات عنوان می کند:

ما توانستیم با ترکیبی از مواد نرم و سخت، ربات های سریع و چابکی را تولید کنیم که در مقایسه با نمونه های قبلی خود از قدرت انطباق بیشتری  برخوردارند و می توانند همانند انسان ها بپرند.

قسمت بالایی این ربات از ۹ لایه تشکیل شده که بر روی یکدیگر قرار گرفته و یک لایه ضخیم را تشکیل داده اند. قسمت بیرونی این لایه نرم تر از قسمت داخلی آن است، به طوری که هرچه به سمت داخل می رویم سفتی این لایه ها بیشتر می شود.قسمت پایینی این ربات بسیار انعطاف پذیر است و می توان ترکیبی از گازهای اکسیژن و بوتان را به آن تزریق کرد. سپس جرقه ای ایجاد می شود که منجر به منفجر شدن گاز و در نتیجه پریدن ربات می شود. این ربات می تواند تا ۷۶ سانتیمتر به بالا و ۱۵ سانتیمتر به جلو بپرد.

همانطور که در ویدیو مشاهده می کنید نمونه محکم این ربات پس از پرش از ارتفاع به طور کامل می شکند:

گفتنی است این دو محقق ساخت این ربات را از نوعی صدف دریایی الهام گرفتند که از پاهای نرم و انعطاف پذیر خود برای پریدن استفاده می کند.

منبع : digitaltrends

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. لینک دانلود بعضی از ویدیو ها کار نمیکنه اگه ممکنه برسی کنید با تشکر