اطلاعیه فدراسیون اتومبیلرانی برای واردات خودرو

اطلاعیه فدراسیون اتومبیلرانی برای واردات خودرو؛ ماجرا چیست؟

اخیرا اطلاعیه فدراسیون اتومبیلرانی برای واردات خودرو خبرساز شده است. ظاهرا مخاطب این اطلاعیه واردکنندگان موتورسیکلت بوده‌اند اما واقعا ماجرا چیست؟

به تازگی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی اطلاعیه‌ای منتشر کرده و در آن از کسانی که برای اخذ مجوز اقدام کرده‌اند، خواسته به سازمان مربوطه مراجعه کنند. اکنون می‌خواهیم بدانیم که ماجرای درخواست تشکیل پرونده برای واردات، دقیقا برای چیست؟

بر اساس اطلاعات تازه منتشر شده، کسانی که متقاضی واردات خودرو بوده‌اند، باید برای تکمیل پرونده مراجعه نمایند. مهلت پیگیری پرونده و رفع نواقص آن از 12 آذر ماه جاری است.

ماجرای اطلاعیه فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی چیست؟

از نقاط مبهم این اطلاعیه این است که مشخص نشده، مجوز فدراسیون برای واردات خودرو است یا موتور سیکلت! البته بررسی‌های میدانی نشان داده که مجوز مذکور برای کسانی است که متقاضی واردات موتورهای مسابقه‌ای بوده‌اند و هیچ گونه ارتباطی با واردات خودرو ندارد.

مدتی پیش مازیار ناظمی، به همراه حسین ذوالفقاری که معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور است، جلسه‌ای تشکیل دادند و در خصوص مشکلات و چالش‌های واردات موتورسیکلت گفتگوهایی انجام شد.

اوایل سال 1400 بود که قرار شد مجوز واردات موتورهای ورزشی به قهرمانان این رشته داده شود. البته واردات این گونه موتورها زیر نظر حراست ورزش انجام می‌شود. اطلاعیه فدراسیون اتومبیلرانی برای واردات خودرو را می‌توانید در زیر ببینید:

اطلاعیه فدراسیون اتومبیلرانی برای واردات خودرو

سرپرست سابق فدراسیون آقای محمدرضا مقصودلو، در بهمن 99 وعده‌هایی در خصوص واردات موتور داده بود. وی در جلسه کارگروه ویژه بررسی تخلف در صدور مجوز واردات موتورسیکلت گفته بود:

قهرمانان ما هر دو سال یک‌بار می‌توانند برای گرفتن مجوز اقدام کنند. بعد از 2 سال استفاده از موتورسیکلت، می‌توانند آن را بفروشند و موتور دیگری وارد کنند. ما با تشکیل این کارگروه کاری خواهیم کرد که مجوز فقط به قهرمانان داده شود و آنها سودش را ببرند.

چه تسهیلاتی برای واردات موتورسیکلت ورزشی وجود دارد؟

در خصوص تسهیلات واردات موتورسیکلت دو مصوبه وجود دارد. یکی از مصوبه‌ها در سال 1390 توسط هیئت وزیران تصویب شده و مصوب شورای امنیت ملی است. (دستورالعمل چگونگی استفاده از موتورسیکلت‌های 250 سی سی به بالا)

برای بهره‌مندی از تسهیلات موجود در این حوزه و برای برخورداری از مزایای واردات موتور سیکلت، افراد متقاضی باید حداقل یکی از سه شرط زیر را داشته باشند:

  • عضویت رسمی در فدراسیون به مدت حداقل سه سال
  • حداقل یک مورد کسب عنوان قهرمانی کشور (اول تا سوم)
  • کسب عناوین اول تا سوم مسابقات قهرمانی آسیا یا جهان

پیش‌تر نیز بر اساس مصوبات، واردات و ترخیص موتورسیکلت‌های سنگین (بالای 250 سی سی) منوط به تائیدیه مکتوب شورای امنیت شده است. لازم به ذکر است که تردد با این موتورها در معابر شهری حتی برای کسانی که مجوز دارند، ممنوع است. همچنین اگر واردکنندگان مجوزهای مذکور را نداشته باشند، کالای وارداتی‌شان قاچاق محسوب می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*