سریع ترین هواپیمای برقی جهان

رولز رویس سریع ترین هواپیمای برقی جهان را ساخته است

هواپیمای الکتریکی رولز رویس که با نام روح نوآوری حدود 3 سال قبل معرفی شده بود، اکنون با ثبت رکورد سرعت جدید توانست به سریع ترین هواپیمای برقی جهان تبدیل شود.

شرکت رولز رویس علاوه بر حوزه خودرو روی وسایل نقلیه هوایی نیز به شکل جدی تمرکز دارد و حدود 3 سال قبل توانست با معرفی هواپیمای برقی روح نوآوری (Spirit of Innovation) نگاه بسیاری را به خود جلب کند. این هواپیمای الکتریکی به تازگی در یکی از سایت‌های آزمایشی وزارت دفاع بریتانیا مورد آزمایش قرار گرفت که با ثبت رکورد سرعت 623 کیلومتر بر ساعت توانست علاوه بر کسب لقب سریع ترین هواپیمای الکتریکی جهان، لقب سریع‌ترین وسیله نقلیه الکتریکی در دنیا را نیز از آن خود کند.

آشنایی با سریع ترین هواپیمای برقی جهان

سریع ترین هواپیمای برقی جهان

رولز رویس هواپیمای الکتریکی روح نوآوری را از همان ابتدا با هدف تبدیل شدن به سریع ترین هواپیمای برقی جهان طراحی کرده بود تا بتواند رکورد سرعت 338 کیلومتر بر ساعتی که زیمنس در سال 2017 به ثبت رسانده بود را بشکند. هواپیمای الکتریکی رولز رویس به یک پیشرانه تمام الکتریکی با قدرت 500 اسب بخار برابر با 400 کیلووات مجهز شده است. همچنین یک پکیج باتری 6000 سلولی نیروی این پیشرانه را تامین می‌کند. هواپیمای الکتریکی رولز رویس نخستین آزمایش‌های خود را در ماه مارس انجام داده بود و در ماه سپتامبر برای نخستین بار با 15 دقیقه پرواز توانست وارد مرحله آزمایش پیشرفته‌تر شود.

رولز رویس اعلام کرد آخرین پرواز این هواپیما در سایت آزمایشی Boscombe Down وزارت دفاع بریتانیا به انجام رسیده که توانست رکورد سه گانه جهانی را بشکند؛ در واقع این هواپیما توانست ظرف مدت 202 ثانیه به ارتفاع 3000 متری صعود کند و با اختلاف 60 ثانیه رکورد قبلی را بشکند. در ادامه این هواپیما فقط با پیمودن 3 کیلومتر به حداکثر سرعت 555.9 کیلومتر بر ساعت رسید و سرانجام توانست با ثبت رکورد 623 کیلومتر بر ساعت لقب سریع ترین هواپیمای برقی جهان را از آن خود کند.

این سه رکورد به فدراسیون بین‌المللی هوانوردی ارسال شده تا به ثبت جهانی برسند. فیل اودل، خلبان هواپیمای برقی روح نوآوری پس از انجام آزمایشات عنوان کرد پرواز با این هواپیما بسیار هیجان‌انگیز بود و به آسانی توانستیم رکورد جهانی پرواز تمام الکتریکی را بشکنیم که برای کل تیم یک دستاورد مهم محسوب می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*