گلکسی نوت سامسونگ

خبر بد برای طرفداران سری گلکسی نوت سامسونگ

طرفداران سری گلکسی نوت سامسونگ مشتاقانه منتظرند که سامسونگ بار دیگر یک گوشی با این نام معرفی کند؛ اما امروز خبر خوبی برای آنها نداریم.

وب‌سایت ET News در گزارشی اعلام کرد که سامسونگ تا پایان سال میلادی جاری تولید گلکسی نوت 20 را متوقف خواهد کرد و هیچ برنامه‌ای نیز برای عرضه یک مدل جدید از این سری در سال 2022 ندارد.

پایانی برای سری گلکسی نوت سامسونگ

سری گلکسی نوت با قلم استایلوس S Pen شناخته می‌شود. به همین خاطر سامسونگ امسال سعی کرد با اضافه کردن پشتیبانی از اس پن به گلکسی زد فولد 3 و گلکسی اس 21 اولترا جای خالی آن را پر کند.

گلکسی نوت سامسونگ / گلکسی اس 22 اولترا

تصویر لو رفته از گلکسی اس 22 اولترا

پیشتر رئیس بخش موبایل سامسونگ گفته بود که جانشین گلکسی نوت 20 در سال 2022 ارائه خواهد شد؛ اما ظاهرا برنامه شرکت کره‌ای تغییر کرده است. بر اساس آخرین گزارشات منتشر شده، قرار است گلکسی اس 22 اولترا در نقش جانشین Galaxy Note ظاهر شود.

بر خلاف نسل گذشته، در بدنه گلکسی S22 Ultra قسمتی برای قرار دادن قلم اس پن در نظر گرفته شده است و طراحی آن نیز به سری نوت نزدیک است. حتی برخی بر این باور بودند که گلکسی اس 22 اولترا در نهایت با نام گلکسی نوت 22 اولترا عرضه خواهد شد؛ اما بعید می‌دانیم که چنین اتفاقی رخ دهد.

فارغ از اینکه با چه نامی عرضه شود، پرچمدار ۲۰۲۲ سامسونگ مشخصات و طراحی خوبی دارد و می‌تواند در میان بهترین گوشی‌های سال بعد قرار گیرد.

گلکسی نوت سامسونگ

در حال حاظر سامسونگ تمرکز خود را روی گوشی‌های منعطف سری گلکسی زد قرار داده؛ زیرا تلاش‌های این شرکت در این بخش پس از مدت‌ها به ثمر نشسته‌ است. این شرکت اعلام کرد که در آمریکا گلکسی زد فولد 3 تا سه برابر محبوب‌تر از گلکسی زد فولد 2 است و میزان فروش گلکسی زد فلیپ 3 نیز تاکنون ۴۰ برابر گلکسی فلیپ 5G بوده است.

سامسونگ امیدوار است که سال آينده بتواند مجموعا ۱۳ میلیون دستگاه از سری گلکسی زد را به فروش برساند. این در حالی است که سامسونگ توانسته بود در سال 2019 حدود ۱۲.۷ میلیون و در سال 2020 حدود ۹.۷ میلیون دستگاه از سری گلکسی نوت را بفروشد. در سال جاری نیز ۳.۲ میلیون عدد گلکسی نوت 20 تولید شد.

غول دنیای گوشی‌های هوشمند مشخصا تصمیم گرفته تولید سری گلکسی نوت را متوقف کند تا منابع خود را به گوشی‌های تاشو اختصاص دهد. این شرکت می‌خواهد هزینه‌های ساخت این گوشی‌ها را کاهش دهد و در نتیجه آنها را در میان کاربران رواج دهد.

جالب اینکه اخیرا پتنتی از یک گوشی تاشو منتشر شده که نمایشگر بیرونی ندارد؛ اما در بدنه خود جایی برای قلم اس پن دارد. شاید این پتنت به گوشی تاشو سری گلکسی نوت سامسونگ اشاره داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*