سوزوکی S-Cross

نسل دوم سوزوکی S-Cross معرفی شد؛ کراس اوری که احتمالا به ایران بیاید

نسل دوم سوزوکی S-Cross معرفی شد. این کراس اوور ژاپنی در نسل جدید تغییرات ظاهری متعددی را تجربه کرده است. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

شرکت ژاپنی سوزوکی از نسل دوم SX4 S-Cross پرده برداشت. البته پیشوند SX4 از نام نسل جدید این کراس اوور کوچک برداشته شده و این خودرو فقط با نام S-Cross روانه بازار خواهد شد. سوزوکی S-Cross اکنون در نسل جدید از لحاظ طراحی ارتقا پیدا کرده و اکنون از ظاهری جذاب‌تر از قبل بهره می‌برد.

مشخصات سوزوکی S-Cross

سوزوکی S-Cross

سوزوکی S-Cross اکنون از یک پیشرانه هیبریدی نرم با قدرت 127 اسب بخار و گشتاور 235 نیوتن‌متر بهره می‌برد که یک گیربکس 6 سرعت دستی یا اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده خواهد داشت. گفتنی است سوزوکی نخستین نسل SX4 S-Cross را در سال 2006 تولید کرد که البته این کراس اوور کوچک در برخی از بازارهای اروپایی تحت برند فیات و با نام Sedici نیز عرضه شد.

سوزوکی S-Cross

اکنون طراحان برای نسل جدید این خودرو از جلوپنجره مشکی و چراغ‌های LED سه نقطه‌ای استفاده کردند که توانسته ظاهری متفاوت و خشن‌تر از قبل را به وجود آورد. این خودرو از رینگ‌هایی با برجستگی‌های خاص نیز بهره می‌برد که ضربه‌گیرهای پلاستیکی از آنها محافظت می‌کنند.

سوزوکی S-Cross

در بخش عقب شاهد تغییرات بیشتری هستیم. طراحان برای این بخش چراغ‌های بسیار بزرگ‌تر و عریض‌تری نسبت به قبل در نظر گرفتند. سپر نیز اکنون برجسته‌تر از قبل شده و دارای محافظ‌های پلاستیکی است. در پایین سپر عقب نیز همانند سپر جلو شاهد یک سینی فلزی هستیم.

سوزوکی S-Cross

سوزوکی کراس اوور S-Cross را به عنوان یک محصول کاملا جدید معرفی کرده است، اما همچنان شباهت‌هایی با نسل قبلی آن دیده می‌شود. در واقع می‌توان این خودرو را یک فیس لیفت کامل از نسل قبلی آن محسوب کرد. همچنین ابعاد این خودرو نیز نسبت به قبل تغییر پیدا نکرده است. از این رو طول سوزوکی S-Cross همانند قبل 4300 میلی‌متر، عرض آن 1785 میلی‌متر، ارتفاع آن 1585 میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز 2600 میلی‌متر است.

سوزوکی S-Cross

کابین این کراس اوور ژاپنی نیز تغییراتی را نسبت به قبل تجربه کرده است. در بخش بالایی داشبورد شاهد یک نمایشگر دیجیتال 9 اینچی لمسی هستیم که قادر است از اندروید اتو و اپل کارپلی نیز پشتیبانی کند، اما برخی از عناصر کابین مانند اهرم گیربکس، انتخاب‌گر حالت رانندگی، دریچه‌ها و دکمه‌های سیستم تهویه مطبوع نسبت به قبل با تغییراتی مواجه نشده‌اند.

سوزوکی S-Cross

سوزوکی S-Cross به یک پیشرانه 1.4 لیتری بنزینی با تکنولوژی هیبرید نرم مجهز شده که قادر است قدرتی برابر با 127 اسب بخار و گشتاور 235 نیوتن‌متر را به تولید برساند. نسخه تک دیفرانسیل این کراس اوور با چنین پیشرانه‌ای صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را ظرف مدت 9.5 ثانیه می‌پیماید. این میزان برای نسخه دو دیفرانسیل 10.2 ثانیه خواهد بود. این خودرو علاوه بر گیربکس 6 سرعت دستی با گیربکس 6 سرعت اتوماتیک نیز قابل سفارش خواهد بود.

سوزوکی S-Cross

سوزوکی قصد دارد محصول جدید خود را از ماه آینده میلادی در بازارهای اروپا، آمریکای لاتین و اقیانوسيه عرضه کند. البته این خودرو از سال آینده در قاره آسیا نیز عرضه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*