ایلان ماسک

ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد جهان، هیچ خانه ای ندارد!

ایلان ماسک، مدیر عامل کمپانی تسلا موتورز و ثروتمندترین مرد جهان، این هفته آخرین دارایی باقی مانده خود را فروخت و اکنون مالک هیچ خانه‌ای نیست.

ایلان ماسک به تعهدی که سال گذشته داده بود مبنی بر اینکه «مالک هیچ خانه‌‌ای نباشد» عمل کرد. این میلیاردر و بنیان گذار تسلا موتورز عمارت مجلل و تاریخی شانزده هزار فوت مربعی خود را که در هیلزبورو کالیفرنیا در یک منطقه ثروتمندنشین سیلیکون ولی در جنوب سان فرانسیسکو قرار داشت، به فروش رساند.

این ملک که به قیمت سی میلیون دلار به فروش رسید، در ابتدا در ماه ژوئن زمانی که ایلان ماسک در توئیتر اعلام کرده بود قصد فروش دارد به قیمت 37.5 میلیون دلار ثبت اولیه گردید؛ در نهایت در ماه اکتبر با توجه به سوابق موجود 31.99 میلیون دلار قیمت گذاری شده بود.

هویت خریدار این ملک علنی نشده است و نمایندگان املاک و مستغلات، برنت و مری گالیکسون از شرکت کامپس، در ارائه اظهار نظر خودداری کردند.

ایلان ماسک پنجاه ساله پیشتر اعلام کرده بود که این ملک چهل و هفت هکتاری پس از فروش سایر املاکش در ایالت، «آخرین خانه باقیمانده» او در ایالت کالیفرنیا بوده است. این ملک 100 ساله که به نام Guignécourt نیز شناخته می‌شود، حتی قبل از مالکیت آقای ماسک دارای تاریخچه بلند بالایی بود و در اصل در سال 1912 توسط کنت کریستین دو گینیه، یکی از اعضای اشراف فرانسوی که پس از ازدواج با یک خانم که وارث تب طلا در کالیفرنیا بود به ایالت کالیفرنیا نقل مکان کرده بود، ساخته شد.

این عمارت که به سبک اروپایی ساخته شده، یکی از بزرگترین قطعات زمین در این منطقه است و شامل مسیرهای پیاده روی و یک آب انبار است. این عمارت برای بیش از یک قرن در خانواده دو گینیه باقی ماند تا اینکه در سال 2013 به قیمت صد میلیون دلار ثبت شد. در سال 2016، قیمت درخواستی به 29.85 میلیون دلار کاهش یافت. طبق گزارشات که منتشر شده، ایلان ماسک این عمارت را در سال 2017 به مبلغ 23.4 میلیون دلاری خریداری کرده بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. فقط خانه ارزش داره اگر بفروشد کجا بشینید رحن اجاره این خیلی درد بلایی اگر خانه داشته باشد راحت و آسان

  2. خونه قسمتش نیست این یک مثل قدیمی است حتی اگه پول دارترین آدم زمین باشی بازم قسمت حرف آخر رو میزنه

  3. یک سرمایه دار دیوانه ومشنگ