خرید آيفون 13

اگر قصد خرید آيفون 13 دارید عجله کنید، به زودی نایاب و احتمالا گران خواهد شد

در صورتی که از علاقه‌مندان به گوشی‌های اپل هستید و قصد خرید آيفون 13 را دارید، بهتر است کمی زودتر اقدام کنید. بنا به دلایلی iPhone 13 نایاب و گران‌تر از قبل خواهد شد.

بزرگترین مشکلی که اخیرا اپل با آن مواجه شده و روی تولید محصولاتش نیز تاثیر گذاشته، کمبود تراشه است. به گزارش وب‌سایت 9to5mac، با نزدیک شدن به کریسمس اپل مجبور شده تولید آيفون و آيپد را متوقف کند. این برای اولین بار در بیش از یک دهه گذشته است که اپل چنین تصمیمی می‌گیرد.

خرید آيفون 13 سخت‌تر از قبل خواهد شد!

خرید آيفون 13

البته اپل در حال حاضر تولید آیفون‌ های قدیمی‌تر را متوقف کرده و هنوز سری آيفون 13 تولید می‌شود؛ اما هیچ تضمینی وجود ندارد که با توجه به تقاضای بالا برای خرید آيفون 13 و مشکلات تولید، این گوشی به راحتی در بازار در دسترس باشد. به خاطر همین مشکلات تا زمستان سال آينده تعداد گوشی‌های تولید شده اپل (و مخصوصا iPhone 13) احتمالا کمتر از  برنامه‌ریزی‌های این شرکت خواهد بود.

در چند ماه گذشته میزان تولید آيفون 13 تا ۲۰ درصد کمتر از برنامه‌ریزی‌های اپل بوده است. حتی کار به جایی رسید که این شرکت مجبور شد هدف اولیه خود از تولید ۹۵ میلیون دستگاه را به ۸۳ تا ۸۵ میلیون دستگاه کاهش دهد. همچنین در همین مدت تولید آیفون‌های قدیمی نیز با کاهشی ۲۵ درصدی مواجه بوده است. به طور کلی اپل انتظار دارد که در سال میلادی آتی حدود ۲۳۰ میلیون آيفون تولید کند.

ظاهرا کاهش ظرفیت تولید اپل به خاطر برخی قطعات جزئی همچون چیپ‌های مدیریت پاور (از تکزاس)، ترنسیور (از Anshi Semiconductor) و چیپ‌های ارتباطی (از برادکام)‌ بوده است.

خرید آيفون 13

با وجود همه این مشکلات، اپل روی شرکای سخت افزاری خود فشار وارد می‌کند تا سرعت تولید قطعات مورد نیاز را در چند ماه آينده افزایش دهند. اپل حتی به آنها اعلام کرده که می‌خواهد میزان تولید آیفون در نیمه اول 2022 را نسبت به هدف اعلام شده قبلی تا ۳۰ درصد افزایش دهد؛ هرچند که مشخص نیست با توجه به مشکلات اخیر، تا چه میزان این کار ممکن باشد.

البته با وجود همین ظرفیت تولید محدود، کاربرانی زیادی اقدام به خرید آيفون 13 کرده‌اند. استقبال کاربران از گوشی‌های ۲۰۲۱ اپل به حدی بوده است که این شرکت توانسته برای اولین بار در مدت ۶ سال جایگاه اول را در بازار چین به دست آورد.

جدیدترین گزارش منتشر شده توسط موسسه Counterpoint نشان می‌دهد که اپل در ماه اکتبر ۲۰۲۱ (۹ مهر تا ۹ آبان) با کنار زدن ویوو به بزرگترین تولید کننده گوشی هوشمند در چین تبدیل شده است. همچنین به لطف فروش بالای آيفون 13، اپل شاهد رشدی ۴۶ درصدی نسبت به ماه‌های قبل بوده است.

با توجه به استقبال بسیار خوب کاربران از سری آيفون 13 در کشور‌های مختلف و مشکلات پیش روی اپل در تولید، احتمالا شاهد کمبود جهانی این گوشی‌ها خواهیم بود و بدین ترتیب افرادی که به دنبال خرید آیفون 13 هستند هم کار آسانی در پیش نخواهند داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. بهتر کدوم ادم عاقلی میره پول ایفون میده اخه

  2. اولا همین الانم کلی گرونه.بعدم مگه ادم مغز خر خورده بیاد گوشی بخره که علاوه بر قیمت بالا توی ایران محدودیت زیادی داره؟

  3. یه جوری گفتی عجله کنید یه لحظه فکر کردم تو امریکا داریم زندگی میکنیم!
    تو پولشو بده همین الان میرم میخرمش.
    من الان چند ساله یه گوشی بنجل چینی نتونستم بخرم دیگه زندگی کردن پیشکش.