بدافزار هک روسی

هشدار گوگل به 1 میلیون دستگاه ویندوزی به خاطر بدافزار هک روسی

بیش از یک میلیون دستگاه ویندوزی به یک بدافزار هک روسی آلوده شده‌اند. این تهدید امنیتی به حدی جدی است که خود گوگل دست به کار شده و به کاربران هشدار داده است.

گوگل در حال مقابله با یک حمله امنیتی مهم است. غول فناوری بر این باور است که تا به این لحظه بیش از یک میلیون دستگاه ویندوزی به بدافزار هک روسی آلوده شده‌اند. مغز متفکر بات‌نت Glupteba دو فرد روسی هستند که گوگل آنها را تحت تعقیب قضایی قرار داده است.

مقابله گوگل با بدافزار هک روسی

این بدافزار می‌تواند کنترل رایانه‌های ویندوزی قربانیان را در دست بگیرد و نه تنها اطلاعات شخصی و داده‌های آنها را سرقت کند، بلکه از دستگاه آنها برای استخراج رمز ارز بهره گیرد.

بدافزار هک روسی

تا پیش از دخالت گوگل، این بدافزار هر روز چند هزار دستگاه جدید را آلوده می‌کرد؛ اما گوگل در حال حاضر توانسته با نابود کردن حدود ۶۳ میلیون سند موجود در گوگل داکس، بیش از ۱۱۰۰ اکانت گوگل و ۸۷۰ تبلیغ گوگل که Glupteba را منتشر می‌کردند؛ جلوی پیشرفت آن را بگیرد.

هرچند که ظاهرا مغز‌های متفکر این حمله در حال تلاش برای راه‌اندازی مجدد این زنجیره هستند. گوگل همچنین در این رابطه گفت:

ما متوجه تهدیداتی که اینترنت با آن مواجه است، هستیم و در تلاشیم با ایفای نقش خود با آنها مقابله کنیم.

بدافزار هک روسی مورد اشاره از فناوری بلاک‌چین استفاده می‌کند و این اولین بار است که شاهد اقدام قضایی علیه چنین تهدیدی هستیم. گوگل شکایت خود را در نیویورک و تحت عنوان کلاه‌برداری و سوءاستفاده کامپیوتری و نقض علامت تجاری ثبت کرده است. آنها همچنین به دنبال گرفتن قرار منع هستند تا سایر مجرمان امنیتی را از انجام اینگونه کار‌ها منصرف کند.

جیک مور از کارشناسان امنیت سایبری شرکت ESET نسبت به تاثیرگذاری اینگونه اقدامات تردید دارد.

در موارد بسیار کمی شاهد دستگیری افراد پشت اینگونه حملات بوده‌ایم؛‌ بنابراین بهترین کار این است که با اقدامات پیشگیرانه با آنها مقابله کنیم.

در گزارشی مرتبط، مایکروسافت نیز دیروز اعلام کرد که جلوی یک گروه هکر چینی که به دنبال سرقت اطلاعات کاربران بوده‌اند را گرفته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*