کرمان موتور KMC K7

کرمان موتور KMC K7 در برابر FMC T5 فردا موتورز ؛ برنده مقایسه کدام است؟

کرمان موتور KMC K7 و FMC T5 فردا موتورز به عنوان دو کراس اوور جدید بازار ایران محسوب می‌شوند، اما کدامیک برای خرید گزینه بهتری هستند؟ در ادامه این دو خودرو را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد.

لیست مشخصات کراس اوور FMC T5 به تازگی توسط شرکت فردا موتورز منتشر شد و این خودروساز بخش خصوصی قصد دارد این خودرو را در آینده نزدیک به بازار عرضه کند. از این رو با توجه به این که مشخصات فنی و لیست امکانات این خودرو منتشر شده می‌توان آن را با رقبای آن در بازار ایران یعنی KMC K7، ، چری تیگو 7، دیگنیتی و فیدلیتی مقایسه کرد.

گفتنی است شرکت کرمان موتور به عنوان عرضه‌کننده محصولات چینی جک در ایران شاسی بلند KMC K7 که در واقع همان جک X7 است را مونتاژ و به بازار ایران عرضه می‌کند. در طرف دیگر نیز شرکت فرداموتورز نیز کراس اوور FMC T5 که همان دانگ فنگ T5 است را با برندینگ خاص خود مونتاژ کرده و قصد دارد به زودی آن را روانه بازار کند. در همین راستا قصد داریم کراس اوور FMC T5 فردا موتورز را به شکل کامل با کراس اوور کرمان موتور KMC K7 مورد مقایسه قرار دهیم.

مقایسه کرمان موتور KMC K7 با FMC T5 فردا موتورز

بخش طراحی

KMC K7

FMC T5

شرکت دانگ فنگ کراس اوور T5 را با الهام از طراحی شاسی بلندهای فولکس واگن طراحی کرده و به خوبی می‌توان این الگو گرفتن را را در بخش‌های مختلف مشاهده کرد. در نمای جلوی این خودرو شاهد چراغ‌های نسبتا بزرگ و کشیده‌ای هستیم که در میان آنها جلوپنجره‌ای با رنگ زمینه مشکی و عناصر کرومی خودنمایی می‌کند. در طرف دیگر شرکت جک نیز برای کراس اوور K7 طراحی منحصربه‌فردی را در نظر گرفته است. با وجود این که طراحی نمای جلو KMC K7 به هیوندای کنا شباهت دارد، اما شرکت جک همین سبک طراحی را در سایر محصولات خود مانند X4 استفاده کرده و این خطوط طراحی اکنون به سبک خاص این خودروساز چینی تبدیل شده است.

KMC K7

KMC K7

اگر طراحی جلوی این دو خودرو را مورد مقایسه قرار دهیم، کراس اوور FMC T5 دارای ظاهر مشابه سایر شاسی بلندها است و در طرف مقابل KMC K7 از ظاهری کاملا متفاوت و مدرن بهره می‌برد. سبک‌های طراحی استفاده شده در طراحی هر دو کراس اوور متفاوت بوده و اگر به دنبال یک شاسی بلند با ظاهری رایج هستید باید به سراغ FMC T5 بروید، اما اگر قصد خرید یک شاسی بلند با ظاهری متفاوت و نسبتا مدرن را دارید، KMC K7 گزینه مناسبی برایتان خواهد بود.

KMC K7

FMC T5

نمای کناری این دو کراس اوور نیز با یکدیگر متفاوت به نظر می‌رسند. در بخش کناری FMC T5 شاهد خطوط کناری عمیق‌تری هستیم که از جلو تا عقب خودرو امتداد دارند. در طرف مقابل طراحان برای KMC K7 خطوط ساده‌تری را در نظر گرفتند و خطوط آنها از عمق کمتری برخوردارند. برای هر دو خودرو رینگ‌های 18 اینچی با طراحی خاص هر دو برند در نظر گرفته شده و شیب سقف هر دو شاسی بلند نیز در یک سطح قرار دارد.

KMC K7

KMC K7

طول کراس اوور FMC T5 حدود 4460 میلی‌متر، عرض آن 1820 میلی‌متر و ارتفاع آن 1720 میلی‌متر اعلام شده است. در طرف دیگر طول KMC K7 به 4776 میلی‌متر، عرض آن 1900 میلی‌متر و ارتفاع آن به 1760 میلی‌متر می‌رسد.

KMC K7

FMC T5

چنین ابعادی نشان می‌دهد KMC K7 از FMC T5 بلندتر بوده و و از لحاظ ابعاد در سطح بالاتری جای دارد. البته فاصله محوری این دو خودرو به یکدیگر نزدیک بوده و به همین دلیل فضای کابین آنها نیز برابر خواهد بود، اما KMC K7 از فضای بار بیشتری بهره می‌برد.

KMC K7

KMC K7

به طور کلی مقایسه طراحی این دو خودرو یک امر سلیقه‌ای است، اما باید در نظر داشت که آنها از دو سبک طراحی متفاوت بهره می‌برند. از این رو اگر به یک کراس اوور با خطوط برجسته و ظاهری خشن‌تر علاقه دارید، FMC T5 فردا موتورز گزینه مناسبی خواهد بود، اما اگر به دنبال یک خودرو با طراحی متفاوت و خاص هستید، KMC K7 انتخاب مناسبی برایتان محسوب می‌شود.

بخش فنی

KMC K7

FMC T5

کرمان موتور برای KMC K7 یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ را در نظر گرفته است که می‌تواند قدرتی برابر با 171 اسب بخار و گشتاور 251 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس دو کلاچه 6 سرعت اتوماتیک تر (Wet) نیز قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. در طرف دیگر نیز FMC T5 از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ میتسوبیشی ژاپن بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 156 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن‌متر را تولید کند. یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعت نیز وظیفه انتقال نیرو به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد.

KMC K7

KMC K7

چنین ارقامی نشان می‌دهد KMC K7 از لحاظ فنی نسبت به FMC T5 برتری دارد و پیشرانه آن می‌تواند قدرت و گشتاور بیشتری را به تولید برساند. البته بسیاری از مشتریان گیربکس AT را بهتر از دو کلاچه می‌دانند. از این رو اگر خواهان یک شاسی بلند با قدرت بیشتر هستید، KMC K7 گزینه بهتری خواهد بود، اما اگر رانندگی با گیربکس دو کلاچه را نمی‌پسندید، FMC T5 گزینه بهتری برایتان محسوب می‌شود.

KMC K7

KMC K7

هم‌اکنون KMC K7 قدرتمندترین خودرو صفر در کلاس خود به‌شمار می‌رود، اما برای خرید آن نسبت به رقبا باید هزینه بیشتری خرج کنید. FMC T5 به ازای هر 100 کیلومتر حدود 7.4 لیتر سوخت مصرف می‌کند که این میزان برای KMC K7 حدود 8.5 لیتر خواهد بود. فناوری استفاده شده در سیستم تعلیق هر دو خودرو در بخش جلو و عقب برابر بوده و هر خودرو نسبت به سایر کراس اوورهای هم‌رده رانندگی نرمی را به همراه دارند.

کابین و امکانات

KMC K7

FMC T5

FMC T5 و KMC K7 از کابین مدرن و با کیفیتی بهره می‌برند. شرکت فرداموتورز برای FMC T5 یک صفحه نمایش عمودی سیستم مالتی مدیا را در نظر گرفته است و KMC K7 نیز به یک صفحه نمایش کوچکتر افقی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی مجهز شده است. این دو کراس اوور به جلوآمپر دیجیتالی نیز مجهز هستند و طراحان برای طراحی آنها از قطعات کرومی استفاده کردند. ضمن اینکه در صندلی هر دو خودرو شاهد روکش چرم نیز هستیم. به طور کلی طراحی کابین هر دو خودرو به‌روز است، اما سطح امکانات متفاوتی را ارائه می‌دهند.

KMC K7

KMC K7

از امکانات مشترک این دو کراس اوور می‌توان به استارت دکمه‌ای، تنظیم برقی صندلی راننده، گرم‌کن صندلی‌های جلو، کنترل حرکت در سراشیبی، تهویه اتوماتیک دو کاناله، سقف پانورامیک، اتوهلد، ترمز پارک برقی و در صندوق برقی اشاره کرد. علاوه بر این موارد، FMC T5 از امکاناتی چون سنسور باران، نورپردازی متغیر کابین، سیستم تصفیه هوا PM2.5 و یونیزه‌سازی هوا، 6 کیسه هوا، سیستم هشدار تصادف و رادار خطی بهره می‌برد که KMC K7 از آنها بی‌بهره مانده است. در طرف دیگر نیز KMC K7 به ماساژور راننده، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم صوتی حرفه‌ای اینفینیتی، سردکن صندلی‌های جلو و تنظیم برقی صندلی شاگرد مجهز شده که در FMC T5 وجود ندارد.

KMC K7

FMC T5

در نتیجه مقایسه کابین و امکانات FMC T5 با KMC K7 باید گفت به طور کلی هر دو خودرو دارای کابین مدرن با متریال باکیفیتی هستند که نسبت به سایر رقبای چینی در سطح بالایی قرار دارند، اما در بخش آپشن باید ببینید کدام آپشن‌ها برای شما بیشتر حائز اهمیت بوده و دارای کاربرد بیشتری هستند.

KMC K7

KMC K7

برای مثال اگر به ایمنی خودرو اهمیت می‌دهید باید به سراغ FMC T5 با ۶ کیسه هوا بروید، اما اگر آپشن‌های راحتی رانندگی مانند سردکن و ماساژور برایتان حائز اهمیت است، KMC K7 گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. گفتنی است KMC K7 از لحاظ قیمتی در سطح بالاتری از FMC T5 قرار دارد. از این رو اگر اقتصادی بودن آپشن‌ها را لحاظ کنیم، FMC T5 یک گزینه منطقی‌تر است.

قیمت

طبق اعلام فردا موتورز، کراس اوور FMC T5 با قیمت حدود 1 میلیارد تومان به بازار عرضه خواهد شد، اما کرمان موتور KMC K7 را در حال حاضر با قیمت 980 میلیون تومان به دست مشتریان رسیده که قیمت آن در بازار به حدود 1 میلیارد و 300 میلیون تومان نیز رسیده است. اکنون خبرها حاکی از آن است که کرمان موتور تصمیم دارد در طرح فروش جدید کراس اوور چینی جدید خود را با قیمت 1 میلیارد و 50 میلیون تومان به بازار عرضه کند که چنین قیمت‌گذاری باعث می‌شود قیمت آن را در بازار باز هم افزایش پیدا کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. آقامحمدخان قاجار

    هیچکدام ماشین فقط امریکایی آلمانی ژاپنی