لطف بزرگ شیائومی به فناوری باتری گوشی ها

لطف بزرگ شیائومی به فناوری باتری گوشی ها؛ کاهش اندازه با 100 دقیقه شارژدهی بیشتر

فناوری باتری گوشی ها با کمک شیائومی وارد عصر جدیدی خواهند شد که منجر به افزایش ظرفیت داخلی محصولات و در عین حال شارژدهی بیشتر گوشی ها می‌شود.

شیائومی ساعاتی پیش از دستاورد جدید خودش در دنیای فناوری باتری گوشی ها پرده برداشت که با کاهش 10 درصدی اندازه باتری، امکان ساخت باتری‌هایی متراکم‌تر با همان حجم و البته افزایش 100 دقیقه‌ای شارژدهی را فراهم می‌کند.

نسل جدید فناوری باتری شیائومی برای نخستین بار از یک فناوری مکمل سیلیکون جدید استفاده کرده که میزان سیلیکون به کار رفته در آن 3 برابر بیشتر از راهکارهای گذشته است. بخش بزرگی از کاهش فضای مورد نیاز باتری در این فناوری جدید هم مربوط به نحوه تراز شدن PCM (ماژول یا برد مدار محافظ) می‌شود. شیائومی می‌گوید در این روش PCM صاف نیست. در عوض زاویه 90 درجه‌ای نسبت به سلول‌های باتری دارد که باعث ذخیره فضای بیشتری می‌شود.

لطف بزرگ شیائومی به فناوری باتری گوشی ها

علاوه بر این، باتری هم به یک چیپ «سنجش سوخت» سفارشی مجهز می‌شود. این چیپ از الگوریتم‌های خود توسعه‌یافته استفاده می‌کند و داده‌های زیربنایی را برای ارائه ایمنی بیشتر تجزیه و تحلیل می‌کند. این فناوری باتری از شارژ شدن کامل طولانی مدت در شب جلوگیری می‌کند تا سرعت فرسودگی باتری را کاهش دهد. همچنین باتری می‌تواند شرایط با دمای بالا را هم تشخیص داده و دمای خودش را برای سلامت هرچه بیشتر تنظیم کند.

فناوری باتری گوشی شیائومی در باتری‌هایی که از نیمه دوم سال 2022 میلادی عرضه می‌شوند به کار گرفته خواهد شد. این یعنی گوشی‌های شیائومی که اواخر سال آینده میلادی عرضه می‌شوند، به باتری‌های مدرنی مجهز هستند که شارژدهی بالاتری داشته و در کنترل دما عملکرد بهتری دارند.

چندی پیش یک فرد فعال در صنعت عنوان کرده بود که شیائومی در حال آزمایش فناوری شارژ سریع ارتقاء یافته 100 واتی برای باتری‌هایی با ظرفیت بیشتر است که نه تنها به شارژ شدن سریع‌تر آن‌ها کمک می‌کند، بلکه عمر باتری را نیز به طور جدی افزایش می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*