ام وی ام 315 پلاس

معرفی ام وی ام 315 پلاس ؛ مشخصات فنی، امکانات رفاهی و تغییرات جدید

ام وی ام 315 پلاس به عنوان نسخه ارتقا پیدا کرده هاچ بک چینی MVM 315 محسوب می‌شود. در ادامه شما را با مشخصات فنی، امکانات رفاهی و تغییرات جدید این خودرو آشنا خواهیم کرد.

هاچ بک‌های اقتصادی در بازار ایران از محبوبیت خاصی بهره می‌برند و و اکثر خودروسازان بخش دولتی و بخش خصوصی طی سال‌های گذشته با عرضه یک یا چند هاج بک توانستند به فروش خوبی دست پیدا کنند. ام وی ام 315 نیز یکی از هاچ بک‌های پرفروش بازار ایران محسوب می‌شود که مدیران خودرو آن را به بازار عرضه کرد؛ این خودرو تا به امروز در دو نسل به بازار ایران عرضه شده و اخیرا نیز شاهد عرضه نسخه ارتقا پیدا کرده آن با نام ام وی ام 315 پلاس به بازار بوده‌ایم.

مدیران خودرو زمانی نسل اول ام وی ام 315 را به بازار عرضه کرد که پژو 206 به عنوان یک هاچ بک فرانسوی توانسته بود بخش زیادی از بازار هاچ بک‌های اقتصادی را به خود اختصاص دهد، اما با این وجود نسل اول ام وی ام 315 با طراحی متفاوت و برخی امکانات رفاهی توانست حضور موفقی را تجربه کند.

مدل فیس لیفت این خودرو در سال 1394 روانه بازار شد و توانست بهتر از قبل با پژو 206 تیپ 5 به رقابت بپردازد. همچنین پس از مدتی رقابت شدید ام وی ام 315 نیو با پژو 207 نیز آغاز شد. مدیران خودرو در سال 1399 دومین فیس لیفت ام وی ام 315 را با پسوند پلاس به بازار عرضه کرد این خودرو با هدف رقابت بهتر با پژو 207 اتوماتیک و سایر هاچ بک‌های اتوماتیک و اقتصادی طراحی شد؛ چرا که این خودرو در این نسخه از گیربکس اتوماتیک نیز بهره می‌برد.

بررسی ام وی ام 315 پلاس

طراحی داخلی

ام وی ام 315 پلاس

مدیران خودرو برای ظاهر ام وی ام 315 پلاس تغییرات زیادی را نسبت به قبل در نظر نگرفت، اما کابین آن نسبت به قبل با تغییرات زیادی همراه شده است. طراحان بروزرسانی‌های زیادی را برای بخش داخل این هاچ بک چینی در نظر گرفتند و توانستند آن را نسبت به قبل متفاوت سازند.

ام وی ام 315 پلاس

در واقع تریم داخلی ام وی ام 315 پلاس از تریم داخلی ام وی ام ایکس 22 گرفته شده و اکنون با رنگ‌بندی مشکی و نارنجی جذاب‌تر از قبل به نظر می‌رسد. همچنین طراحان با استفاده از سبک طراحی جدید به همراه رنگ‌بندی جذاب توانستند این خودرو را به یک هاچ بک اسپرت تبدیل کنند.

ام وی ام 315 پلاس

مدیران خودرو برای ام وی ام پلاس سانروف نیز در نظر گرفته است که برای مشتریان ایرانی یک آپشن دوست‌داشتنی محسوب می‌شود. در کابین خودرو نیز برای 4 سرنشین بزرگسال فضای مناسبی وجود دارد و در مقایسه با پژو 207 باید بگوییم این هاچ بک چینی جادارتر و راحت‌تر به نظر می‌رسد. فضای صندوق این خودرو نیز در سطح قابل قبولی قرار دارد. به همین دلیل ام وی ام 315 پلاس برای استفاده خانواده‌های کوچک بر خلاف پژو 207 یک خودرو نسبتا مناسب محسوب می‌شود و سرنشینان در مسافرت‌های طولانی خسته نخواهند شد.

طراحی ظاهری

ام وی ام 315 پلاس

ام وی ام 315 پلاس به عنوان دومین فیس لیفت روی این هاچ بک اقتصادی چینی محسوب می‌شود و طراحان سعی کردند تا ظاهر خودرو را با کمترین هزینه ممکن ارتقا دهند. از تغییرات اعمال شده در بخش جلوی این خودرو می‌توان به اضافه شدن جلوپنجره، سپر جدید و چراغ‌های روشنایی روز اشاره کرد.

ام وی ام 315 پلاس

برای بخش جانبی تغییرات بسیار جزئی در نظر گرفته شده است؛ در واقع طراحان راهنمای روی گلگیرها را به روی آینه منتقل کردند و رینگ‌های خودرو نیز اکنون از طرح جدیدی بهره می‌برند.

ام وی ام 315 پلاس

در بخش عقب خودرو نیز یک دیفیوزر با دو جای خروجی اگزوز غیر واقعی در سپر به چشم می‌خورد که توانسته ظاهر خودرو را نسبت به قبل اندکی تغییر دهد. به طور کلی تغییرات ظاهری ام وی ام 315 پلاس نسبت به مدل قبلی جزئی است، اما چنین تغییراتی باز هم توانسته بین نسخه قبلی و جدید تفاوت ایجاد کند.

بخش فنی

ام وی ام 315 پلاس

ام وی ام 315 پلاس در بخش فنی نیز نسبت به قبل تغییراتی را تجربه کرده است. این خودرو از یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی با سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 107 اسب بخار و گشتاور 140 نیوتن‌متر را به تولید برساند که نسبت به سایر رقبا در سطح مناسبی قرار دارد.

ام وی ام 315 پلاس

گیربکس خودرو به عنوان تغییر اصلی در بخش فنی ام وی ام 315 پلاس محسوب می‌شود؛ در واقع مدیران خودرو به جای گیربکس 5 سرعته دستی از یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک برای این خودرو استفاده کرده است. چنین تغییراتی باعث شده تا جایگاه این خودرو در بازار ارتقا پیدا کند؛ زیرا در حال حاضر هاچ بک‌های اقتصادی کمی با گیربکس اتوماتیک به بازار عرضه می‌شوند.

این هاچ بک چینی می‌تواند ظرف مدت 12.5 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. همچنین حداکثر سرعت این خودرو نیز 170 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. ام وی ام 315 پلاس به ازای هر 100 کیلومتر نیز حدود 7.3 لیتر بنزین را به شکل ترکیبی مصرف می‌کند. فرمان این خودرو از نوع برقی بوده و نسبت به فرمان هیدرولیک عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد و روی پیشرانه فشار کمتری را وارد خواهد کرد.

لیست مشخصات فنی

نام خودروام وی ام 315 پلاس
کشور سازندهچین
سال طراحی1399
پیشرانه4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور1497 سی سی
تنفس موتورتنفس طبیعی
انتقال نیرودیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت107 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور140 نیوتن متر در 3000 دور در دقیقه
گیربکس4 سرعته خودکار
حداکثر سرعت170 کیلومتر در ساعت
وزن1285 کیلوگرم
ابعاد4213 میلی‌متر طول – 1693 میلی‌متر عرض – 1497 میلی‌متر ارتفاع
فاصله بین دو محور2527 میلی‌متر
مصرف سوخت ترکیبی7.3 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک50 لیتر
استاندارد آلایندگییورو 5
میزان تولید CO2165 گرم در هر کیلومتر

امکانات و تجهیزات

ام وی ام 315 پلاس

خودروهای چینی با امکانات متنوع خود در بازار ایران توانستند به فروش خوبی دست پیدا کنند و ام وی ام 315 پلاس نیز از امکانات متنوعی بهره می‌برد. در واقع ام وی ام 315 پلاس برای مشتریانی که خواهان آپشن‌های ایمنی و رفاهی متعددی هستند نسبت به رقبا گزینه بهتری محسوب می‌شود.

ام وی ام 315 پلاس

این هاچ بک اقتصادی چینی از امکانات رفاهی و ایمنی متعددی چون سانروف، آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرمکن، روکش چرمی صندلی‌ها، سیستم تهویه دستی، سیستم صوتی به همراه 4 بلندگو و نمایشگر 8 اینچی لمسی، فرمان برقی، چراغ‌های روشنایی در روز، سنسور نور، کروز کنترل، سنسور پایش فشار باد تایرها، دو کیسه هوا، سنسور پارک و دوربین عقب، سیستم کنترل پایداری، ترمزهای دیسکی جلو و کاسه‌ای عقب به همراه ABS و EBD بهره می‌برد.

لیست امکانات 

ترمز و پایداریترمز چهار چرخ دیسکی، سیستم‌های ABS و EBD و ESP
کیسه هوا       کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
سیستم صوتی  صفحه نمایش 8 اینچی لمسی، دارای سیستم GPS
دیگر تجهیزاتکروز کنترل، سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌ها TPMS، سنسور پارک عقب، دوربین عقب، فرمان برقی، سانروف، رینگ آلومینیومی 15 اینچی

رقبا

ام وی ام 315 پلاس به عنوان تنها هاچ بک مدیران خودرو در بازار ایران توانسته طی سال‌های گذشته به رقیب جدی پژو 206 و پژو 207 تبدیل شود. همچنین این خودرو چینی با چهره متفاوت و سطح امکاناتی بالاتر نسبت به این دو محصول ایران خودرو موفق شد سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص دهد.

ام وی ام 315 پلاس

این هاچ بک چینی از لحاظ چهره و آپشن نسبت به رقبای خود در سطح بالاتری قرار دارد، اما کیفیت ساخت و متریال کابین آن مناسب نبوده و پس از چند سال مالکان با کاهش کیفیت آنها مواجه می‌شوند. هرچند رقبای این خودرو نیز از لحاظ کیفیت در سطح بسیار بالایی قرار ندارد، اما مدیران خودرو طی سال‌های اخیر با شرایط فروش مناسب و اقساط بلندمدت توانسته نگاه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند.

مزایا و معایب

مزایاشرایط فروش خوب، آپشن‌های مناسب نسبت به قیمت، طراحی متفاوت نسبت به رقبا
معایبافت قیمت در بازار دست دوم، کیفیت پایین متریال

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*