آنر مجیک فولد

تصویر گوشی آنر مجیک فولد ، اولین گوشی منعطف آنر لو رفت

تصویر جدیدی از اولین گوشی منعطف آنر با نام آنر مجیک فولد – Honor Magic Fold منتشر شده که برخی مشخصات ظاهری آن را نشان می دهد.

از فوریه (بهمن) سال جاری زمزمه‌هایی درباره گوشی تاشوی آنر به گوش می‌رسید. مدتی پیش گزارشی منتشر کردیم که نشان می‌داد برند سابق هوآوی، گوشی تاشوی خود را اواخر امسال عرضه خواهد کرد. سپس در ماه ژوئن مطلع شدیم که آنر مجیک فولد قرار است همچون سامسونگ گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فولد 2 تاشو باشد.

آنر مجیک فولد 5G در سه ماهه اول 2022 رونمایی خواهد شد

همچنان انتظار می‌رود که آنر مجیک فولد در سه ماهه اول سال 2022 معرفی شود. با این حال قصد داریم برخی از تصاویر این گوشی را که توسط یکی از افشاگران در توئیتر منتشر شده، با شما به اشتراک بگذاریم. درست مثل دو مدل آخر سامسونگ گلکسی زد فولد و در صورتی که نمایشگر کاملا باز شود، صفحه بیرونی در پنل سمت چپ نمایش داده می‌شود.

طبق آخرین شایعات، مشخصات مجیک فولد شامل نمایشگری 8 اینچی با وضوح 2200 در 2480 است. (8 اینچ در صورتی که صفحه نمایش تاشو کاملا باز شود.) پردازنده مرکزی این دستگاه هشت هسته‌ای است و یک هسته قدرتمند مبتنی بر کورتکس A77 با حداکثر فرکانس 3.13 گیگاهرتز، سه هسته مبتنی بر کورتکس A77 با بیشینه فرکانس 2.54 گیگاهرتز و نهایتاً چهار هسته با کورتکس A55 و فرکانس 2.05 گیگاهرتز دارد.

همچنین 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی برای مجیک فولد در نظر گرفته شده است. تصاویر نشان می‌دهند که دوربین اصلی این گوشی لنزی 108 مگاپیکسلی است که تصاویری 12 مگاپیکسلی ثبت خواهد کرد. علاوه بر دوربین‌های فوق عریض و تله فوتو، در پنل جلویی شاهد تعبیه دوربین 16 مگاپیکسلی برای تصاویر سلفی و چت‌های ویدئویی هستیم.

انرژی مورد نیاز آنر Magic Fold را باتری 4500 میلی‌آمپری تامین می‌کند و نرم افزار این گوشی بر پایه اندروید 11 خواهد بود. هنوز در خصوص بروزرسانی اندروید 12 اطلاعاتی در دست نیست.

احتمالا می‌دانید که سال گذشته، هوآوی برای اینکه تحریم‌های آمریکا دامنگیر آنر نشود، مجبور به واگذاری آن شد. گر چه آنر زیربرند فرعی هوآوی بود اما نمی‌توانست از خدمات گوگل استفاده کند.

از طرف دیگر ایالات متحده پس از اینکه در قانون صادرات بازنگری‌هایی انجام داد، مانع ارسال تراشه‌های پیشرفته به آنر شد. در واقع شرکت‌های تولید تراشه که از فناوری‌های آمریکایی استفاده می‌کردند، نمی‌توانستند به این شرکت تراشه بفروشند.

اما پس از اینکه شرکت آنر به مبلغ 15.2 میلیارد دلار به فروش رسید، تحریم‌های هوآوی از روی دوش آن برداشته شد و پس از آن توانست هم از خدمات گوگل استفاده کند و هم اینکه تراشه‌های مورد نیاز خود را از هر شرکتی که بخواهد تهیه کند. در نتیجه این اقدام، شاهد عرضه سری آنر 50 بودیم که با نسخه GSM و تراشه اسنپدراگون 778G وارد میدان شد و قادر به پشتیبانی از اینترنت فایوجی بود.

آنر مجیک فولد

رشد 96 درصدی آنر در سه ماهه سوم سال جاری

شرکت آنر به سرعت در حال رشد است و گزارشات حاکی از رشد 96 درصدی محصولات آنر در سه ماهه سوم سال جاری هستند. اکنون این کمپانی پس از سهم 23 درصدی ویوو و 20 درصدی اوپو جایگاه سوم در بازار چین را تصاحب کرده است.

سال گذشته هوآوی با داشتن سهم 30 درصدی از بازار در جایگاه نخست شرکت‌های چینی بود اما اکنون تحریم‌های ظالمانه آمریکا منجر به افت ارزش سهام این شرکت و کاهش تولیدات آن شده است. هوآوی هم‌اکنون تنها 8 درصد از بازار سهم دارد.

برخی از مدیران هوآوی از اینکه همچنان در لیست محدودیت‌های ایالات متحده قرار دارند ابراز تعجب کرده‌اند. در هر حال در سال 2019، دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا، علت تحریم‌های هوآوی را امنیتی اعلام کرد. از این گذشته شرکت ZTE مانند هوآوی در لیست تحریم‌های آمریکا قرار دارد.

یک سال پس از اینکه ایالات متحده، هوآوی را در لیست سیاه خود قرار داد، بازنگری‌هایی در قانون صادرات خود انجام داد و سرانجام اعلام کرد، شرکت‌هایی که برای ساخت و تولید تراشه از فناوری‌های آمریکایی استفاده می‌کنند، حق ارسال تراشه به این شرکت‌ها را ندارند.

با این وجود، به نظر نمی‌رسد که هوآوی به این زودی‌ها از لیست تحریم‌های آمریکا خارج شود. فعلا باید منتظر پیشرفت‌های زیربرند فرعی هوآوی یعنی آنر باشیم. چرا که آنر فناوری هوآوی را در ساخت محصولات خود به کار می‌گیرد و همین برای در صدر جدول قرار گرفتن آن کافی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*