درمان کرونا

چین راه درمان کرونا را پیدا کرد

چین به تازگی از نخستین روش اختصاصی درمان کرونا رونمایی کرده است. این در صورتی است که هفت کشور دیگر نیز در تلاش برای یافتن روشی مشابه هستند.

رگولاتور محصولات درمانی چین استفاده از ترکیب جدید ۲ آنتی بادی برای درمان کرونا را تأیید کرد. این داروی آنتی بادی Brii Biosciences (Brii) نام‌گذاری شده است و به گفته محققان چینی می‌تواند از بستری شدن بیماران کرونایی داخل بیمارستان تا ۸۰ درصد جلوگیری کند و همچنین احتمال فوت بیماران کرونایی بستری نشده در بیمارستان را نیز تا ۸۰ درصد کاهش دهد.

این نتایج به دست آمده از سومین مرحله کارآزمایی بالینی داروی مذکور است. این دارو با انتخاب دو آنتی بادی مونوکلونال که ویروس را از آلوده کردن سلول‌های سالم مهار می‌کند، تهیه شده است.

۷ کشور به دنبال روش‌های مشابه برای درمان کرونا

ژانگ لینچی، استاد دانشکده پزشکی Tsinghua و رهبر گروه تحقیقاتی،‌ طی یک کنفرانس مطبوعاتی بیان کرد که ما صدها آنتی‌ بادی را از بیماران بهبود یافته از کرونا جدا کردیم و دو مورد از بهترین‌ها را به منظور مقابله با همین بیماری انتخاب کردیم.

هم‌اکنون دست کم هفت کشور در تلاش برای یافتن روشی مشابه به منظور مقابله با کووید-۱۹ هستند، اما به گفته پروفسور ژانگ روش درمانی کشور چین در مقایسه با رقبا مزایایی منحصربه‌فرد دارد.