گلکسی S21 Ultra

با همکاری سامسونگ و دیسکاوری، گلکسی S21 Ultra از زندگی ببرها تصویربرداری کرد

سامسونگ با هدف تاکید بر لزوم حفاظت از ببرها همکاری جدیدی را با شبکه دیسکاوری آغاز کرد و طی آن توانست با گوشی گلکسی S21 Ultra از زندگی ببرها یک مستند کوتاه را بسازد.

در گذشته نه چندان دور در سراسر جهان امکان مشاهده گونه‌های مختلف ببرها وجود داشت، اما در حال حاضر ببرها به عنوان یکی از اصلی‌ترین گونه‌های در خطر انقراض محسوب می‌شوند و محیط زندگی این حیوان با خطر جدی تخریب روبه‌رو است. در همین رابطه شرکت سامسونگ در راستای افزایش آگاهی و تاکید بر لزوم حفاظت از ببرها و زیستگاه این جانوران طی همکاری با شبکه دیسکاوری پروژه حفاظت از زیستگاه ببرها را با نام «چشم در چشم با یک ببر» اجرا کرده است؛‌ در این پروژه با گوشی گلکسی S21 Ultra از زندگی ببرها یک مستند کوتاه تهیه شد.

تلاش برای حفاظت از ببرها

گلکسی S21 Ultra

ببرها به عنوان شکارچیان بالاترین رده‌های زنجیره غذایی محسوب می‌شوند و در حفظ سلامت اکوسیستم حیات وحش نقش مهمی را ایفا می‌کنند، اما طی سال‌های گذشته به دلیل شکارهای غیر قانونی و تخریب گسترده زیستگاه‌های این جانوران تعداد زیادی از آن از بین رفته و به موجودات در معرض انقراض تبدیل شدند؛ موضوعی که برای کل اکوسیستم پیامدهای منفی را به دنبال خواهد داشت.

گلکسی S21 Ultra

پروژه C.A.T که از سوی صندوق جهانی (WWF) و شبکه دیسکاوری به اجرا رسید یک ابتکار برای توسعه حفاظت از زیستگاه‌های طبیعی باقی مانده برای ببرها محسوب می‌شود. این پروژه در حال حاضر حدود 6 میلیون هکتار زیستگاه ببرها در هند، بوتان و روسیه را پوشش داده و در حوزه اقتصادی و عدالت اقلیمی از جوامع ساکن در این مناطق حمایت خواهد کرد. شرکت سامسونگ نیز با توجه به اهمیت این پروژه و در راستای افزایش آگاهی در حوزه این ابتکار با ارزش تصمیم گرفت تا با شبکه دیسکاوری همکاری کند. سامسونگ و شبکه دیسکاوری طی این همکاری از فیلم‌سازان دعوت کردند تا مستند چشم در چشم با ببر را به تولید برسانند.

تصویربرداری از زندگی ببرها با گلکسی S21 Ultra

گلکسی S21 Ultra

یاشاس نریان، مستندساز حوزه حیات وحش با حضور در منطقه جایپور هند مستند چشم در چشم با ببر را تولید کرد و در ساخت آن برای تصویربرداری از ببرها در پارک ملکی رانتامبور از گوشی گلکسی S21 Ultra استفاده کرد. نریان به عنوان یکی از معروف‌ترین مستندسازان حیات وحش در هند محسوب می‌شود که طی ساخت این مستند با ویکرام سینک، کارگردان معروف هندی نیز همکاری داشته است. همکاری این دو مستندساز باعث شد تا بهترین و زیباترین تصاویر از ببرهای این منطقه به ثبت برسد.

ثبت تصاویر حرفه‌ای با گلکسی اس 21 اولترا

گلکسی S21 Ultra

تماشاگران بلافاصله متوجه می‌شوند که طی این مستند گوشی S21 Ultra 5G علاوه بر ثبت زیبایی ببرها برای ثبت سایر جزئیات حیات وحش نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است. این گوشی ضمن این که یک دستگاه قدرتمند برای ضبط ویدیوهای باکیفیت نظیر مستند چشم در چشم با ببر محسوب می‌شود، بلکه برای ثبت لحظات خاص در زندگی روزمره با کیفیت نیز یک ابزار فوق‌العاده خواهد بود.

قابلیت‌های گلکسی S21 Ultra برای ثبت تصاویر حرفه‌ای

قابلیت بزرگنمایی دوگانه تله و بزرگنمایی فضایی

گلکسی S21 Ultra

کاربران قادرند با قابلیت بزرگنمایی این گوشی روی سوژه مورد نظر خود 3x و 10x یا حتی 100 برابر زوم کرده و تصویری را از نزدیکی سوژه به ثبت برسانند. در واقع با این قابلیت در زمان تصویربرداری از فاصله دور نیز هیچ جزئیاتی از دست نخواهد رفت.

قابلیت فیلمبرداری 8K

کاربران با قابلیت 8K Video Snap گلکسی S21 Ultra این امکان را دارند تا لحظه‌ای که در حال ضبط هستند را هم در فیلم و هم در تصاویر با بالاترین قابلیت اشتراک‌گذاری به ثبت برسانند. در زمان ضبط به کمک 8K Video Snap می‌توان از صفحه مقابل خود هر دو فرمت ویدیو و تصویر را با وضوح بسیار بالا تصویربرداری کرد.

ثبت جزئیات با حالت حرفه‌ای

گلکسی S21 Ultra

حالت حرفه‌ای (Pro mode) به عنوان یکی از عملکردهای دوربین این گوشی پرچمدار سامسونگ محسوب می‌شود که حتی آماتورترین عکاسان نیز با آن قادرند تصاویر با کیفیتی را به ثبت برسانند. به کمک حالت حرفه‌ای می‌توان سرعت شاتر، کنتراست، اشباع، مقدار ISO و سایر موارد را به شکل دستی کالیبره کرد؛ یعنی کاربران با این قابلیت به امکان ثبت تصاویر تقریبا حرفه‌ای بدون نیاز به کمک یک همراه حرفه‌ای یا تجهیزات خاص دسترسی خواهد داشت.

حالت ویدیوی حرفه‌ای

سامسونگ برای گوشی گلکسی S21 Ultra یک حالت حرفه‌ای هم برای ثبت تصاویر و هم برای ویدیوی با کیفیت در نظر گرفته است. کاربران با قابلیت ویدیو حرفه‌ای (Pro Video) قادرند رزولوشن دوربین را روی مقدار 8K تنظیم کرده و فوکوس دوربین را نیز به گونه‌ای تنظیم کنند که در زمان عکاسی روی سوژه قرار بگیرد. همچنین امکان تنظیم این که در زمان حرکت صدا از کدام جهت ضبط شود نیز برای کاربران فراهم شده است. از این رو فیلم ضبط شده کاربران عادی به اندازه فیلمی که این مستندساز از ببرها ضبط کرده با کیفیت خواهد بود.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*