تحول دیجیتال

کمیسیون صنایع مجلس از عملکرد ایرانسل در تحول دیجیتال تقدیر کرد

اعضای کمیسیون صنایع مجلس طی بازدید از ایرانسل با آخرین دستاوردهای این اپراتور آشنا شدند و از مدیران آن به دلیل اقدامات انجام شده در تحول دیجیتال تقدیر کردند.

صبح روز دوشنبه 22 آذر 1400 رئیس، هیئت‌رئیسه و جمعی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در ساختمان مرکزی ایرانسل حضور یافتند و با جدیدترین اقدامات و فعالیت‌های ایرانسل در حوزه تحول دیجیتال آشنا شدند. در این دیدار دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل و جمعی از مدیران ایرانسل نیز حضور داشتند.

مدیرعامل ایرانسل در ابتدای این دیدار با ارائه مطلبی در خصوص تاریخچه شکل‌گیری ایرانسل به مواردی چون ارائه اینترنت همراه نسل 2.75، توسعه گسترده نسل سوم در کشور بعد از رفع انحصار و اولین بودن این اپراتور در ارائه اینترنت 4G و 5G اشاره کرد. همچنین عباسی آرند از اقدامات ایرانسل در پوشش شهری، روستایی و جاده‌ای نیز گزارشی را ارائه داد.

عباسی آرند در ادامه به تشریح برنامه‌های این اپراتور برای توسعه عرضه تجاری 5G، چشم انداز ایرانسل در تحول دیجیتال و همچنین اقدامات ایرانسل در توسعه ارتباطات روستایی و ارائه اینترنت پرسرعت در این مناطق پرداخت. مدیرعامل ایرانسل با تاکید بر این که رسیدن به اهداف تحول دیجیتال به تعدادی پلتفرم، زیرساخت و تعدادی سرویس نیاز دارد گفت ایرانسل در هر دو بخش اقدامات مناسبی را انجام داده و آمادگی کامل دارد.

عباسی آرند در ادامه به تغییرات نرخ ارز طی سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت ما اپراتورها به کمک مجلس برای منطقی کردن تعرفه‌ها با هدف ایجاد امکان ادامه روند سرمایه‌گذاری در صنعت ارتباطات نیاز داریم.

تحول دیجیتال

در ادامه این مراسم از اقدامات صورت گرفته در مرکز عملیات شبکه (NOC) و سامانه بومی نگهداری دیجیتال شبکه (Digital Maintenance) ایرانسل نیز گزارشی ارائه شد. همچنین اقدامات این اپراتور برای ایجاد زنجیره خدمات با هدف توانمندسازی کسب‌وکارهای دیجیتال و راهکارهای هوشمند ایرانسل بر پایه کلان‌داده مانند طرح ترافیک با استفاده از هوش مصنوعی روی شبکه 5G برای نمایندگان تشریح گردید.

در ادامه گزارشی مربوط به سرمایه‌گذاری ایرانسل در گروه اسنپ نیز نیز ارائه شد که نمایندگان مجلس از اقدامات ایرانسل در حوزه اقتصاد دیجیتال استقبال کردند. از سایر اقدامات ایرانسل که گزارش آن به نمایندگان مجلس ارائه شده می‌توان به همکاری ایرانسل و شرکت فولاد مبارکه سپاهان در طرح تحول دیجیتال این شرکت به عنوان اولین ورود نسل 5G در حوزه صنعت ایران اشاره کرد.

تقدیر از عملکرد ایرانسل در حوزه تحول دیجیتال

تحول دیجیتال

دکتر عزت‌الله اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در این دیدار از اقدامات ایرانسل در حوزه دیجیتال تقدیر کرد و با اشاره به سرمایه‌گذاری ایرانسل در گروه اسنپ گفت اسنپ یک نمونه موفق در حوزه اشتغال‌زایی از طریق حمایت از کسب و کارهای دیجیتال و تحول دیجیتال سبک زندگی ایرانیان محسوب می‌شود و تعمیم یافتن این تجربه در سایر حوزه‌ها ضروری است.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در ادامه به گزارش ارائه شده در خصوص چالش‌های موجود در توسعه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات به ویژه در بخش‌های هسته، دسترسی و انتقال شبکه اپراتورها اشاره کرد و گفت این چالش‌ها در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی خواهد گرفت و قوانین مورد نیاز نیز به تصویب خواهد رسید. وی افزود ایرانسل در حوزه اقتصاد دیجیتال اقدامات مثبت و تحول‌آفرینی را به انجام رسانده و در کشور به عنوان یک کسب‌وکار الگو و امیدبخش محسوب می‌شود.

تحول دیجیتال

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در بخش دیگری از این مراسم به نبود سند جامع و بالادستی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کردند و از ایرانسل خواستند تا برای تدوین این سند با توجه به تجربه بین‌المللی همکاری کند. همچنین اعضای این کمیسیون به شکست انحصار و تعدیل شدن تعرفه‌ها در حمل و نقل با ورود اسنپ به این صنعت اشاره کردند و تاکید داشتند خدمات گروه اسنپ در حوزه حمل‌ونقل به حمل‌ونقل بین جاده‌ای و حمل و نقل سنگین نیز توسعه پیدا کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*