ابرخودرو برقی آرش AFX

ابرخودرو برقی آرش AFX ، شاهکار یک هموطن ایرانی در راه است

ابرخودرو برقی آرش AFX برای رقابت با ریمک نورا در راه است. در ادامه با مشخصات و امکانات این ابرخودرو الکتریکی آشنا خواهیم شد.

شرکت خودروسازی آرش در سال 1999 میلادی با مدیریت آرش فربد وارد صنعت خودرو شد و تا به امروز توانست چند سوپر اسپرت سبک وزن نظیر مدل‌های AF8 و AF10 را به تولید برساند. این سوپراسپرت‌ها دارای ساختار موتور وسط بوده و به همراه موتور 7 لیتر شورولت به شکل محدود تولید و به بازار عرضه شدند. این شرکت خودروسازی به تازگی برای رقابت با ریمک نورا از ابرخودرو برقی آرش AFX پرده‌برداری کرد.

مشخصات ابرخودرو برقی آرش AFX

ابرخودرو برقی آرش AFX

در حال حاضر اطلاعات دقیقی از ابرخودرو برقی آرش AFX در دست نیست، اما تصاویر منتشر شده از آن نشان می‌دهند که این ابرخودرو به هنسی ونوم F5 شباهت دارد. در نمای جلو این خودرو شاهد چراغ‌های چهارگوش با شکافی بزرگ در میانه بدنه هستیم. در انتهای سقف نیز بال عمودی شبیه به مدل‌های طراحی شده برای مرسدس AMG وان به چشم می‌خورند.

ابرخودرو برقی آرش AFX

محصول جدید خودروسازی آرش از لحاظ آیرودینامیک یک ابرخوردو پیشرفته محسوب می‌شود. طراحان برای ایجاد خمیدگی روی چرخ‌ها و گلگیرها ظرافت خاصی را به کار بردند و شکاف‌های هدایت هوا در دو طرف بدنه نیز جذابیت خاصی را در این خودرو به وجود آورده است. البته این ترفندهای طراحی را در ابرخودرو استون مارتین والکری و پورشه 918 نیز دیده بودیم.

ابرخودرو برقی آرش AFX

در حال حاضر شرکت خودروسازی آرش از فضای داخلی این ابرخودرو فقط یک تصویر گرافیکی منتشر کرده که طبق آن می‌توان گفت سرنشینان در کابین خودرو به حالت خوابیده قرار خواهند گرفت. داشبورد این خودرو نیز یکپارچه بوده که به داشبورد استفاده شده در لامبورگینی سستو المنتو (Sesto Elemento) شباهت دارد. برای این خودرو به جای آینه بغل‌های سنتی از سیستم نمایشگر و دوربین جانبی در نظر گرفته شده است.

گفتنی است شرکت خودروسازی آرش حدود شش سال قبل از ابرخودرو آرش AF10 با موتور هیبریدی پرده‌برداری کرد، اما این خودرو تاکنون تولید نشده است. این ابرخودرو به یک موتور سوپرشارژ 6.2 لیتری V8 و 4 موتور الکتریکی مجهز بود که می‌توانست قدرتی برابر با 2080 اسب بخار را به تولید برساند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*