برنامه سامسونگ برای لمسی کردن پشت گوشی‌ها !

بر اساس پتنتی ( حق ثبت اختراع ) که به تازگی سامسونگ به ثبت رسانده ، به نظر می رسد که این کمپانی کره ای قصد دارد قسمت پشت گوشی‌ها را هم لمسی کند !

البته اینگونه خلاقیت ها از سامسونگ چیز تازه ای نیست.سامسونگ اولین شرکتی بود که گوشی هایی با لبه های خمیده قابل لمس را روانه بازار کرد.این ویژگی که در مدل های اج این شرکت نظیر گلکسی نوت اج و گلکسی اس ۶ اج دیده می شود کاربران را قادر می سازد تا با روش های لمس متفاوتی با گوشی خود ارتباط برقرار کنند.اکنون پتنت جدید این شرکت نشان می دهد که سامسونگ دست بردار نیست و به دنبال روش‌های جدیدی برای برقراری ارتباط لمسی با گوشی‌ها است.این پتنت نشان می دهد سامسونگ ایده‌ی جایگذاری کنترل‌های لمسی در پشت دستگاه را در سر می‌پروراند.

samsung_rear_touch-640x409

البته این ایده‌ی جدیدی نیست، زیرا سونی هم چیزی شبیه به این را در کنسول PS Vita اجرا کرده بود. در پشت این دستگاه کنترل های لمسی تعبیه شده بود که بازی‌کنندگان به کمک آنها می‌توانستند به راحتی وظایف و دستورات مختلفی را اجرا کنند، بدون این که مجبور باشند کار اضافه‌ای انجام دهند.

به کارگیری ایده‌ی مشابهی در گوشی‌ها این امکان را به سامسونگ می‌دهد که گوشی‌ها یا تبلت‌های بزرگ‌تری بسازد؛ قسمتی پشتی این دستگاه‌ها هم به کاربران امکان دسترسی به ویژگی‌هایی را می‌دهد که در حالت عادی برای اجرای آنها به هر دو دست نیاز است. به عنوان مثال، یکی از انتقادهایی که به فبلت‌ها وارد می‌شود نیاز مداوم به کشیدن انگشت شست در صفحه‌نمایش یا استفاده از دو دست برای ارتباط با رابط کاربری است.با انتقال بعضی از این کنترل‌ها به قسمت پشتی گوشی، کاربران دیگر هنگام استفاده‌ی یک دستی از دستگاه‌های بزرگ‌تر مشکلی نخواهند داشت. البته این ایده فعلا فقط در حد پتنت است و لزوما تمام ایده‌های ترسیم شده در پتنت‌ها اجرایی نمی‌شوند؛ اما در مقایسه با دیگر پتنت‌ها، در این پتنت واقعا ایده‌ی جالبی معرفی شده و اگر اعمال شود مشکل مهمی را رفع خواهد کرد.

نظر شما در مورد پتنت جدید سامسونگ چیست ؟

منیع : Ubergizmo

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. اگه همچین امکانی تو گوشی بیاد که ازپشت گوشی هم باقابلیت لمسی مثلا بشه صفحه رو بالا پایین کرد یا عکسهارو مرورکردو صفحه ورق زدو خیلی کارهای دیگه بسیار عالیه وشگفت انگیز البته ازنظر من.

  2. مضحکه … طرف وقتی گوشی رو دستش گرفته که پشت گوشی رو نمیبینه …
    میشه یه چیزی مثه تبلتاش که یهو نمیفهمی چیشد صفحه خاموش میشه !!