اوپو فایند N معرفی شد؛ نخستین گوشی منعطف تاشو اوپو

سرانجام گوشی تاشو اوپو به نام اوپو فایند N رونمایی شد. در ادامه با طراحی، نمایشگر، مشخصات فنی و قیمت گوشی Oppo Find N بیشتر آشنا شوید.

کمپانی اوپو مدت‌ها بود که در حال کار روی طراحی نخستین گوشی منعطف خودش بود. این شرکت طی ۴ سال گذشته شش نمونه اولیه را طراحی کرده بود و حالا نسخه نهایی آن با نام تاشو اوپو فایند N و برخی از ویژگی‌ها که باعث منحصر به فرد شدن این گوشی در بازار گوشی‌های تاشو می‌شود، آماده عرضه شده است.

نسبت تصویر معقولانه‌تر از رقبا

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی، پایبند بودن گوشی تاشو این کمپانی به نسبت تصویر معقول‌تر است. نمایشگر خارجی این گوشی نسبت تصویر ۱۸ به ۹ داشته و نمایشگر کوچک‌تر داخلی نسبت ۸.۴ به ۹ را ارائه می‌کند که تنها کمی باریک‌تر از یک مربع کامل است. اگر بخواهیم این گوشی را با رقبا مقایسه کنیم، گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ از یک نمایشگر خارجی با نسبت ۲۵ به ۹ استفاده می‌کند و شیائومی می میکس فولد به نمایشگری با نسبت ۲۷ به ۹ مجهز است.

اوپو فایند N

نسبت تصویر استاندارد که تأثیر به سزایی در استفاده از اپلیکیشن‌ها دارد (چرا که برخی اپلیکیشن‌ها روی نمایشگرهای خیلی قد بلند و باریک به خوبی نمایش داده نمی‌شوند)، فقط یکی از ویژگی‌های مثبت گوشی اوپو فایند N است. این گوشی از رقبای خودش کوچک‌تر هم هست. نمایشگر خارجی آن ۵.۴۹ اینچی و نمایشگر داخلی آن ۷.۱ اینچی است که باعث شده چیزی بین گوشی‌های تاشو عمودی و گوشی‌های تاشو بزرگ‌تر افقی باشد.

لولای جدید Flexion Hinge

لولای جدید Flexion Hinge یک قطعه پیچیده ۱۳۶ جزئی است که دو وظیفه مهم را بر عهده دارد. اولی، تا کردن نمایشگر به شکل یک قطره اشک در حالت تاشده است که چین و چروک را تا ۸۰ درصد کمتر از رقبا نشان می‌دهد. دومی، شکافی که هنگام تا شدن گوشی وجود دارد و دیگر گوشی‌های تاشو نمی‌توانند آن را از بین ببرند را، ناپدید می‌کند.

لولای FlexForm

این لوا حالت جدیدی به نام “FlexForm” را نیز به گوشی افزوده است. به لطف آن می‌توانید لولا را بین ۵۰ تا ۱۲۰ درجه تنظیم کنید تا یکی از نمایشگرها نقش سه‌پایه برای تماس‌های ویدیویی طولانی و یا عکاسی تایم لپس را ایفا کند.

اما کمی هم به مشخصات فنی گوشی تاشو اوپو بپردازیم. با نمایشگر آن شروع کنیم. این گوشی از یک نمایشگر Serene Display با ۱۲ لایه سفارشی استفاده می‌کند که روی آن را یک شیشه فوق باریک به نام Flexion Ultra Thin Glass پوشانده است. این لایه شیشه‌ای محافظ با ضخامت ۰.۰۳ میلی‌متری، خیلی باریک‌تر از ضخامت ۰.۶ میلی‌متری راهکارهای دیگر برندها است. این باعث می‌شود نمایشگر گوشی انعطاف‌پذیرتر باشد. همچنین آزمون‌های TUV نیز نشان می‌دهد این نمایشگر بعد از ۲۰۰ هزار بار باز و بسته شدن هم همچنان بدون چین و چروک به کار خودش ادامه می‌دهد.

Oppo Find N

لایه اصلی این نمایشگر LTPO AMOLED است که می‌تواند نرخ رفرشی بین ۱ تا ۱۲۰ هرتزی داشته باشد، در حالی که نرخ نمونه‌برداری لمس شگفت‌انگیز ۱۰۰۰ هرتزی را ارائه می‌کند. اوپو رندر رنگ و روشنایی هر دو نمایشگر روی گوشی Find N را کالیبره کرده است. اوج روشنایی این نمایشگرها ۱۰۰۰ نیت است، اما تنظیم روشنایی در ۱۰ هزار و ۲۴۰ مرحله درجه‌بندی شده است تا بتوانید همیشه بیشترین روشنایی را در تمام شرایط نوری در اختیار داشته باشید.

نمایشگر ۵.۴۹ اینچی خارجی این گوشی یک پنل AMOLED با محافظ Gorilla Glass Victus است که رزولوشن ۱۹۷۲ در ۹۸۸ پیکسلی و نرخ رفرش استاندارد ۶۰ هرتزی را دارد. نمایشگر داخلی آن هم ۷.۱ اینچی با رزولوشن ۱۷۹۲ در ۱۹۲۰ پیکسلی با نرخ رفرش متغیر ۱ تا ۱۲۰ هرتزی است.

مشخصات فنی و قیمت

در قلب تپنده گوشی اوپو فایند N چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام با ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی UFS 3.1 حضور دارد. این گوشی از مالتی‌تسکینگ دو نمایشگره پشتیبانی می‌کند و به شما اجازه می‌دهد امکاناتی فراتر از یک گوشی معمولی را در اختیار داشته باشید. به عنوان مثال می‌توانید یک اپلیکیشن را از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل کنید و درون یک پنجره شناور از آن استفاده کنید.

این گوشی در مجموع از ۵ دوربین استفاده می‌کند که ۳ تای آن در پشت قاب و دو تای آن در جلو هستند. در واقع روی هر یک از نمایشگرهای گوشی یک دوربین سلفی به کار رفته است. همچنین شما می‌توانید از دوربین اصلی گوشی هم به عنوان یک دوربین سلفی استفاده کنید.

دوربین گوشی Oppo Find N

دوربین اصلی این گوشی از یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی به نام Sony IMX766 استفاده می‌کند که دوربین ۱۶ مگاپیکسلی اولترا واید (۱۴ میلی‌متری) و یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی تله فوتو (۵۵ میلی‌متری) آن را همراهی می‌کنند.

انرژی این گوشی توسط یک باتری ۴،۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود که از شارژ سیمی ۳۳ وات SuperVOOC و شارژ بی‌سیم ۱۵ وات AirVOOC به همراه شارژ بی‌سیم معکوس ۱۰ واتی پشتیبانی می‌کند. قیمت نسخه پایه این گوشی ۱۲۰۰ دلار است، در حالی که بالارده‌ترین مدل آن ۱۴۱۰ دلار قیمت دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*