تبلت جدید سامسونگ گلکسی تب A8 با نمایشگر 10.5 اینچی و سریعتر از نسل قبل معرفی شد

تبلت سامسونگ گلکسی تب A8 مدل 2021 رونمایی شد. Galaxy Tab A8 جدید به یک نمایشگر ۱۰.۵ اینچی LCD مجهز شده است و سریع‌تر از نسل قبل است.

سامسونگ عضو جدیدی را به تبلت‌های سری A خود اضافه کرد. گلکسی تب A8 مدل 2021 عملکرد بهتری را در کنار نمایشگر بزرگتر و حافظه بیشتر به ارمغان می‌آورد و سامسونگ امیدوار است این تبلت بتواند با ویژگی‌های مولتی تسکینگ خود در درس خواندن و کار در خانه به شما کمک کند.

تبلت سامسونگ گلکسی تب A8

سامسونگ گلکسی تب A8

گلکسی تب ای 8 به یک نمایشگر ۱۰.۵ اینچی LCD با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل مجهز شده است و دارای نسبت تصویر ۱۶ به ۹ است که یعنی در مقایسه با گلکسی تب A7 با نمایشگر ۱۰.۴ اینچی و نسبت تصویر ۱۵ به ۹ فضای بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

در بخش صوتی نیز همانند نسل قبل شاهد حضور ۴ اسپیکر با دالبی اتموس برای تجربه صدای فراگیر هستیم. سامسونگ در این تبلت به سرگرم کردن کاربران نیز فکر کرده است و به همین خاطر حالا سرویس TV پلاس این شرکت بیش از ۲۰۰ کانال استریم رایگان را در اختیار شما قرار می‌دهد (فقط در برخی بازار‌های منتخب). همچنین شما می‌توانید از دو ماه اشتراک رایگان یوتیوب پریمیوم لذت ببرید.

سامسونگ گلکسی تب A8

البته تبلت گلکسی تب A8 سامسونگ برای کار نیز مناسب است؛ زیرا از قابلیت تقسیم صفحه برای کنار هم قرار دادن برنامه‌ها و پنجره‌های شناور پشتیبانی می‌کند. همچنین شاهد حضور قابلیت Drag & Split نیز هستیم که در آپدیت One UI 3.1.1 به گلکسی‌های پرچمدار ۲۰۲۰ اضافه شده بود. متاسفانه سامسونگ این تبلت را با اندروید 11 روانه بازار خواهد کرد.

به گفته شرکت کره‌ای، تراشه جدید استفاده شده در این تبلت تا ۱۰ درصد عملکرد بهتری در بخش CPU دارد و GPU نیز ۱۰ درصد سریع‌تر است. البته سامسونگ به نام تراشه هیچ اشاره‌ای نکرد؛ اما گزار‌های غیر رسمی به چیپست Unisoc Tiger T618 اشاره دارند.

سامسونگ گلکسی تب A8

این چیپست ۱۲ نانومتری به دو هسته کورتکس A75 و شش هسته کورتکس A55 مجهز شده و از پردازنده گرافیکی مالی G52 MP2 بهره می‌برد. تراشه جدید جایگزین اسنپدراگون 662 گلکسی تب A7 شده است (۱۱ نانومتری با ۴ هسته کورتکس A73 و ۴ هسته کورتکس A53 به همراه پردازنده گرافیکی آدرنو 610).

همانند نسل قبل، مدل پایه این تبلت نیز به ۳ گیگ رم و ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی مجهز شد است. البته امسال شاهد نسخه جدید مجهز به ۴ گیگ رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه نیز هستیم که بالاتر از نسخه ۴/۶۴ گیگ قرار می‌گیرد. پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SD تا ظرفیت ۱ ترابایت نیز می‌تواند به شما در ذخیره فایل‌های بیشتر کمک کند.

اگر از علاقه‌مندان به تماس تصویری هستید، یک دوربین ۵ مگاپیکسلی با لنز فوکوس ثابت در جلوی دستگاه منتظر شماست و اگر هم می‌خواهید با تبلت خود تصویر برداری یا فیلم برداری کنید، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار در بدنه پشتی آماده است.

سامسونگ دو نسخه از گلکسی تب A8 را روانه بازار خواهد کرد. یک نسخه تنها از وای‌فای پشتیبانی می‌کند و نسخه دیگر امکان اتصال به شبکه 4G LTE را نیز برای شما به ارمغان می‌آرود. البته هر دو نسخه از وای‌فای 5 (ac) و بلوتوث 5 پشتیبانی می‌کنند و دارای جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و درگاه USB-C 2.0 هستند (بنابراین خبری از DeX نیست؛ زیرا این قابلیت فقط مخصوصو تبلت‌های سری S است).

روشن نگه داشتن این تبلت به عهده یک باتری ۷۰۴۰ میلی‌آمپر ساعتی است که از شارژ ۱۵ وات پشتیبانی می‌کند؛ اما سامسونگ در جعبه محصول تنها یک آداپتور ۷.۵ وات را قرار داده است.

تبلت سامسونگ گلکسی تب A8 از ماه آينده در سه رنگ خاکستری، نقره‌ای و صورتی طلایی و با قیمت ۲۳۰ یورو برای مدل پایه روانه بازار اروپا خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*