آیفون 13

آیفون هرچه داشت اندرویدی ها کپی کردند؛ اما این یکی را نه!

احتمالاً بارها تقلید سازندگان گوشی‌های اندروید از اپل را مشاهده کرده‌اید، ولی یک ویژگی طراحی آیفون است که هنوز کسی آن را کپی نکرده!

طی این سال‌ها همواره شاهد تقلید تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی از آیفون بوده‌ایم؛ از کوچک‌ترین جزئیات گرفته تا برجسته‌ترین ویژگی‌ها. به‌عنوان مثال می‌توان به کپی ناچ بالای نمایشگر و قسمت دوربین‌های پشتی گوشی‌های اپل توسط گوگل اشاره کرد. حتی چند سال قبل سامسونگ مجبور به پرداخت نیم میلیون دلار به اپل به دلیل تقلید از طراحی‌های ثبت شده آیفون شده بود.

نمونه‌های بی‌شماری وجود دارد و باید اعتراف کرد که این بخشی از پروسه پیشرفت دنیای فناوری به حساب می‌آید؛ همه از یکدیگر تقلید می‌کنند تا نهایتاً محصول بهتری را نسبت به گذشته ارائه بدهند. با این وجود، اندرویدی‌ها هرچه را که کپی کرده باشند، هنوز یک ویژگی طراحی اپل را ندزدیده‌اند؛ لبه تخت آیفون 13.

لبه تخت آیفون 13

طراحی لبه تخت آیفون 13

اگر تاکنون لذت کار با آیفون 12، آیفون 13، آیفون اس ای یا آیفون 4 دوست‌داشتنی در دستانتان را تجربه کرده باشید، احتمالاً به این نتیجه رسیده‌اید که طراحی شکل این گوشی‌ها یا به‌طور دقیق‌تر فرم فاکتور آن‌ها با حاشیه‌های تخت، یکی از بهترین‌ها بین تمامی گوشی‌های هوشمند تاکنون به شمار می‌رود.

شاید طراحی یک گوشی لبه تخت آسان‌تر از طراحی یک گوشی منحنی باشد اما تجربه کار با گوشی‌های لبه تخت اپل خصوصاً آیفون 13 خوشایندتر و راحت‌تر است. این گوشی همچنین بسیار زیباتر از گوشی‌های لبه منحنی گوگل، سامسونگ، شیائومی، ایسوس و… است.

مزایای طراحی لبه تخت

آیفون 13 پرو و پرو مکس

برداشتن یک گوشی لبه تخت از سطح صاف نسبت به گوشی‌های لبه منحنی آسان‌تر بوده و همچنین در دست نگه داشتن آن راحت‌تر است. در واقع احساس می‌کنید یک گوشی لبه تخت، محکم‌تر در دستانتان قرار می‌گیرد.

قاب پشتی برخی از گوشی‌های اندرویدی، حتی اگر از شیشه ساخته شده باشد ممکن است پلاستیکی به نظر بیاید. این حتی برای گوشی‌های پرچمدار اندرویدی هم صادق است. البته بهترین کار این است که قاب شیشه‌ای را با مواد اولئوفوبیک پوشاند و بافت‌دار یا مات کرد تا اثر انگشت روی آن باقی نماند، کمتر از دست سُر بخورد و نسبت به روغن‌های چرب پوست دست مقاوم‌تر باشد. به‌صورت کلی می‌توان کارهای زیادی برای بهبود قاب شیشه‌ای پشت گوشی انجام داد.

آیفون 13 و 13 پرو

به‌عنوان مثال، ترکیب شیشه مشکی مات بافت‌دار، محافظ نمایشگر سرامیک شیلد و قاب استیل ضد زنگ، آیفون 13 پرو و پرو مکس را به محصولاتی فوق‌العاده باکیفیت تبدیل کرده است. طراحی لبه تخت این سری گوشی نیز باعث شده بیش از اینکه صرفاً یک وسیله جانبی زیبا باشد، از لحاظ کاربردی هم حرفی برای گفتن داشته باشد.

آیفون 13 یک گوشی به دور از شلوغ‌کاری با طراحی مینیمال است که برای پر زرق و برق بودن تلاش نمی‌کند اما در عین حال، درخشان و باکیفیت به چشم می‌آید. با توجه به لبه‌های تخت آن، هیچ فضایی داخل گوشی هدر نمی‌رود و به‌صورت کلی هیچ المان غیرضروری و بیهوده‌ای را در این گوشی پرچمدار جذاب مشاهده نمی‌کنیم.

درحالی که تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند نه تنها قاب بلکه نمایشگر گوشی‌های خود را منحنی می‌سازند، همین نکته ساده به یک نقطه قوت بزرگ برای گوشی‌های اپل تبدیل شده و آن‌ها را از رقبا متمایز کرده است.

به نظر شما کاربران گجت نیوز آیا به‌زودی شاهد یک گوشی لبه تخت اندرویدی با کیفیت بالا خواهیم بود؟