وضعیت آنلاین

واتساپ حالا به صورت پیش فرض وضعیت آنلاین شما را از غریبه‌ها پنهان می‌کند

پیام رسان واتساپ ویژگی جدیدی را در اختیار کاربرانش قرار داده که باعث می‌شود افراد غریبه نتوانند آخرین وضعیت آنلاین شما را ببینند.

اخیرا پیام رسان واتساپ برای حفظ حریم شخصی ویژگی‌های جدیدی را در اختیار کاربرانش قرار داده است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

مخفی شدن وضعیت آنلاین شما به صورت پیش فرض در واتساپ

حفظ حریم خصوصی در WhatsApp نسبت به گذشته کمی پیشرفت کرده است و اکنون این پلتفرم ارتباطی وضعیت آنلاین و آفلاین بودن شما را از دید غریبه‌ها پنهان می‌کند و نکته‌ی مهم اینجاست که این پیام رسان به صورت پیش فرض این ویژگی را در اختیار کاربران خود قرار داده است. پیش از این، هر کاربری می‌توانست به صورت پیش فرض زمان آخرین باری که آنلاین شده‌اید را ببیند. اما بعدها واتساپ تغییراتی در این بخش اعمال کرد که طبق آن تنها کاربران شما می‌توانستند وضعیت یا زمان آنلاین شدن شما را بررسی کنند.

افراد دیگری که نمی‌توانند وضعیت آنلاین شما را بررسی کنند، آن دسته از کاربرانی هستند که شماره تلفن شما را در گوشی خود ندارند یا به عبارت ساده‌تر شما در لیست مخاطبین آن‌ها نیستید و هرگز با آن‌ها چت نکرده‌اید. همچنین می‌توانید تنظیمات WhatsApp خود را روی حالتی قرار دهید که هیچ کس از زمان آنلاین و آفلاین شدن شما مطلع نشود.

وضعیت آنلاین

این تغییر عمدتا برای حفاظت از کاربران در برابر منافع تجاری ایجاد شده است. سایت WABetaInfo کشف کرده که برنامه‌های متفرقه مرتبا از وضعیت آنلاین کاربران واتساپ سواستفاده می‌کنند. بنابراین با تغییر در تنظیمات پیش فرض این پیام رسان دیگر برنامه‌های متفرقه قادر به انجام این کار نیستند.

علاوه بر این تغییر دیگری که صورت گرفته این است که خودتان می‌توانید حفظ حریم خصوصی خود را افزایش دهید. برای مثال، اخیرا واتساپ قابلیت حذف خودکار پیام‌ها پس از گذشت زمان تعیین شده را برای کاربران ارائه کرده است.

علاوه بر این، در موارد بیشتر می‌توان این اپلیکیشن را رمز گذاری کرد. به تدریج امکان رمز گذاری بکاپ چت WhatsApp در دسترس همه‌ی کاربران قرار خواهد گرفت. اگر این امر صورت بگیرد، دیگر شرکت‌های کمتری به بکاپ‌ دسترسی خواهند داشت. لازم به ذکر است که شرکت متا می‌خواهد پیام رسان واتساپ را با قابلیت‌های جدیدی به‌روزرسانی کند، پس به زودی ویژگی‌های جدیدی از این اپلیکیشن را دریافت خواهیم کرد.

امکان ارسال و دریافت ارز دیجیتال در واتساپ

اخیرا پیام رسان WhatsApp یک پروژه آزمایشی برای پرداخت با استفاده از ارز دیجیتال راه اندازی کرده است. در این اپلیکیشن امکان ارسال و دریافت وجه به صورت ارز دیجیتال بدون کمیسیون و محدودیت وجود خواهد داشت.

بنا به گفته‌ی منبعی، تعداد محدودی از کاربران آمریکایی به ویژگی جدیدی دسترسی پیدا کرده‌اند که به آن‌ها امکان می‌دهد مستقیما از چت واتساپ وجهی را به صورت ارز دیجیتال ارسال و دریافت کنند. این عملکرد از کیف پول رمزنگاری شده متا (فیسبوک) استفاده می‌کند که یک ماه و نیم پیش به صورت آزمایشی مشاهده کردیم. در این مورد، از استیبل کوین USDP برای مبادلات استفاده می‌شود.

این ویژگی جدید برای کاربران iOS و اندروید در دسترس است. برای چنین معاملات ارزی کارمزد و محدودیتی در تعداد تراکنش‌ها وجود ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*