رئیس جمهور السالوادور

برنده سقوط اخیر بازار ارز دیجیتال چه کسی بود؟

سقوط اخیر بازار ارز دیجیتال یک برنده داشت؛ کشور السالوادور توانست بعد کاهش قیمت مبلغ زیادی بیت کوین خریداری و به خزانه خود اضافه کند.

کشور السالوادور حدود 6 ماه پیش در اقدامی جنجالی تصمیم گرفت اولین ارز دیجیتال رمزنگاری شده را به عنوان یک پول رسمی قبول کند! به این ترتیب اکنون علاوه بر دلار آمریکا، بیت کوین نیز در این کشور یک پول قانونی است. از زمان تا کنون السالوادور هر از چند گاه اقدام به خرید مقداری بیت کوین می‌کند. نجیب ابوکیله رئیس جمهور این کشور واقع در آمریکای لاتین به عقیده برخی کاربران برنده سقوط مارکت ارز دیجیتال در روز شنبه 13 آذر بود، چرا که در کف اقدام به خرید 150 عدد BTC کرد و این تعداد را به خزانه دولت افزود.

نجیب ابوکیله بعد از این خرید اعلام کرد متوسط قیمت خرید آن‌ها 48,670 دلار بوده است. با در نظر گرفتن این قیمت، دولت السالوادور 7,300,500 میلیون دلار دیگر صرف خرید بیت کوین کرده است. با در نظر گرفتن خرید اخیر، تعداد BTCهای خزانه‌ دولت به بیش از 1,000 عدد رسیده است.

توئیت نجیب ابوکیله

توئیت نجیب ابوکیله در روز 13 آذر 1400 درباره خرید 150 بیت کوین

نجیب ابوکیله بعد از معرفی بیت کوین به عنوان یک پول قانونی در کشور، یک سری برنامه در ارتباط با حوزه ارز دیجیتال تدوین کرد. او تصمیم گرفت اولین شهر بیت کوین با نام بیت کوین سیتی (Bitcoin City) را احداث کند. برنامه بسیار جالب دیگر دولت وی ایجاد یک مزرعه استخراج بزرگ است که انرژی مورد نیاز آن از کوه‌های آتشفشانی تامین می‌شود.

نگاهی به زمان‌های خرید بیت کوین توسط کشور السالوادور نشان می‌دهد آن‌ها همیشه بعد از اصلاح و مخصوصا ریزش‌های سنگین (بالای ده درصد طی یک روز) اقدام می‌کنند.