فورد از جدیدترین سلطان جاده ها رونمایی کرد

شلبی امریکن و فورد از مدل جدید فورد موستانگ GT500 KR یا سلطان جاده‌ها با قدرت 900 اسب بخار رونمایی کردند. جزئیات آن را در ادامه مشاهده کنید.

شلبی امریکن پس از اشاره‌ای به جدیدترین ساخته خود در ماه گذشته، حال از جدیدترین مدل فورد موستانگ GT500 KR به مناسبت شصتمین سالگرد تاسیس خود رونمایی کرده است. ابتدا انتظار می‌رفت شلبی مشغول توسعه مدل جدید سوپر اسنیک باشد ولی همچنین احتمال قابل ملاحظه‌ای هم برای فورد موستانگ GT500 KR در نظر گرفته می‌شد.

فورد موستانگ GT500 KR

موستانگ GT500 KR از یک پیشرانه 5.2 لیتری V8 به همراه یک سوپرشارژر دوپیچی 2.8 لیتری Whipple برخوردار است. شلبی یک اینترکولر سوپر شارژر حجم بالا (سردکن سیال)، یک مبدل حرارتی بزرگ، دریچه گاز بزرگ‌تر، سیستم ورودی هوای خنک باز و یک پولیِ (Pulley) ارتقا یافته را برای آن در نظر گرفته است.

پیشرانه فورد موستانگ GT500 KR قدرتی معادل 900 اسب بخار را به تولید می‌رساند و این قدرت با گیربکس هفت سرعته دو کلاچه آن که ساخته Tremec بوده و بروز شده، به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. این خودرو همچنین از سیستم اگزوز کت‌بک شرکت Borla بهره‌مند است که صدایی بی‌نظیر را تولید می‌کند. ضمن این‌ها، با بنزین اکتان 93 یا 91 مصرف سوخت بهینه‌ای خواهد داشت. البته شلبی ارقام مربوط به عملکرد فنی این خودرو را به اشتراک نگذاشته هرچند انتظارات از سلطان جاده بالا خواهد بود.

فورد موستانگ GT500 KR

در مدل جدید فورد موستانگ GT500 KR، سیستم تعلیق MagneRide دوباره کالیبره‌ شده به همراه فنرهای جلو و عقب قابل تنظیم به کار رفته و شلبی با میل تعادل جلو و عقب فورد پرفرومنس، فرمان‌پذیری بهتر این خودرو را هم تضمین کرده است.

در قسمت‌های مختلف بدنه سلطان جاده‌ها مثل کاپوت، اسپلیتر جلو و دیفیوزر عقب، فیبر کربن مورد استفاده قرار گرفته و همچنین شاهد چرخ‌های به شدت جذاب 21 اینچی در دو رنگ مشکی و نقره‌ای هستیم. شلبی در فضای داخلی نیز صندلی‌های چرمی جدید، کف‌پوش‌های مخصوص طرح‌دار و علامت‌هایی مخصوص مربوط به جشن 60 سالگی خود را ارائه داده است.

فورد موستانگ GT500 KR

مجموعاً 225 دستگاه از جدیدترین فورد موستانگ GT500 KR در سال 2022 تولید می‌شود که 180 دستگاه به بازار ایالات متحده آمریکا و 45 دستگاه به بازارهای خارجی اختصاص پیدا خواهد کرد. در واقع طی یک بازه تولید سه ساله، هر سال 60 دستگاه از این خودرو به عرضه می‌رسد. سلطان جاده دارای قیمت پایه 127,895 دلار خواهد بود و تولید آن در سه‌ماهه اول سال 2022 کلید زده خواهد شد.

در ادامه تصاویر بیشتری را از جدیدترین مدل فورد موستانگ GT500 KR مشاهده می‌کنید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*