گوشی شیائومی 12

این شما و این شیائومی 12 ؛ عکس و فیلم پرچمدار شیائومی را قبل از معرفی ببینید

هنوز چند روزی به معرفی رسمی گوشی شیائومی 12 باقی مانده است؛ اما طراحی گوشی پرچمدار Xiaomi 12 را به خوبی می‌توان از تصاویر و فیلم منتشر شده متوجه شد.

سری شیائومی 12 را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد. در دسته اول مدل استاندارد و پرو جا می‌گیرند که طراحی بخش دوربین آنها نسبتا معمولی است و در دسته دوم نیز گوشی شیائومی 12 اولترا قرار دارد که در بدنه پشتی آن شاهد حضور دوربین‌ها و حسگر‌های زیادی هستیم. البته در این مطلب می‌خواهیم روی مدل استاندارد تمرکز کنیم.

تصاویر و فیلم گوشی شیائومی 12

گوشی شیائومی 12

اخیرا OnLeaks@ و Zoutons رندر‌هایی را از این گوشی منتشر کرده‌اند. این رندر‌ها دوربین سه‌گانه با چینش نسبتا استاندارد و فلاش LED دوگانه را نشان می‌دهند. گفته می‌شود که بخش دوربین با یک لایه خاص پوشیده شده؛ اما این موضوع هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.

همچنین گفته می‌شود که شیائومی از یک حسگر ۵۰ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی استفاده خواهد کرد، ولی هنوز جزئیات مربوط به این حسگر مشخص نیست.

در بدنه جلویی دستگاه نیز شاهد حضور نمایشگر ۶.۲ اینچی خواهیم بود که نسبت به نمایشگر ۶.۸۱ اینچی شیائومی می 11 به شکل چشمگیری کوچکتر شده است. رزولوشن این نمایشگر +1080p خواهد بود و لبه‌های سمت چپ و راست آن نیز اندکی خمیدگی خواهند داشت.

در تاییدیه 3C مشخص شد که گوشی شیائومی 12 دارای باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است و از شارژ سریع ۶۷ وات نیز پشتیبانی می‌کند؛ اما Zoutons بر این باور است که یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در دل این گوشی خواهد بود و همچنین از شارژ سریع ۱۰۰ وات پشتیبانی خواهد کرد.

با توجه به اینکه شیائومی می 11 با وجود ابعاد بزرگترش تنها از یک باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد، می‌توان حدس زد که مشخصات ادعایی Zoutons مربوط به مدل پرو باشد.

شرکت چینی در تمامی گوشی‌های سری Xiaomi 12 از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده خواهد کرد. موتورولا قبلا توانست عنوان اولین گوشی معرفی شده با این تراشه را از آن خود کند؛‌ اما شیائومی هنوز فرصت دارد عنوان اولین گوشی عرضه شده به بازار با تراشه پرچمدار کوالکام را به دست آورد.

ظاهرا گوشی شیائومی 12 برچسب قیمتی ۹۲۰ دلاری را یدک خواهد کشید که بسیار زیاد به نظر می‌رسد؛ زیرا با این پول می‌توانید گوشی می 11 اولترا را خریداری کنید.