ترسناک ترین نقاشی های جهان

این‌ها ترسناک ترین نقاشی های جهان هستند

نقاشی‌ها همیشه لطیف و زیبا نیستند و گاهی ممکن است به خاطر جزئیات خود روح فرد را آزار دهند. امروز می‌خواهیم شما را با ۲۵ مورد از ترسناک ترین نقاشی های جهان آشنا کنیم.

معمولا وقتی صحبت از هنر می‌شود بسیاری از افراد به مناظر زیبای طبیعت، ساختمان‌های تاریخی و یا بخش‌هایی از یک روستا فکر می‌کنند؛ اما برخی از بهترین، جذاب‌ترین و چالش برانگیز‌ترین آثار هنری آنهایی بوده‌اند که به سراغ اعماق قوه تخیل انسان رفته و مواردی که می‌توانند سبب وحشت، بهت و عدم آرامش شوند را جستجو کرده‌اند. اگر این مطالب برایتان جذاب هستند، می‌توانید سخت ترین و عجیب ترین نقاشی های جهان را هم در گجت نیوز ببینید.

در ادامه نقاشی‌هایی را مشاهده خواهید کرد که بعید می‌دانیم بخواهید آنها را در اتاق خود آویزان کنید. این نقاشی‌ها در سبک‌های مختلف هستند و موضوعات متنوعی از اسطوره شناسی و مباحث تاریخی گرفته تا برده‌داری و قیامت را شامل می‌شوند.

ترسناک ترین نقاشی‌ های جهان

۲۵- عروسکی برای خواهرزاده اثر Santiago Caruso

ترسناک ترین نقاشی های جهان

Santiago Caruso در سال 1982 در آرژانتین متولد شد. وی به خاطر آثار هنری سیاه و سفید و نمادینش معروف است. طرح رنگ محدود و نحوه استفاده از نور به گونه‌ای است که چشم بیننده فورا متوجه تم وحشتناک اثر خواهد شد.

۲۴- Dulle Griet اثر Pieter Bruegel the Elder

ترسناک ترین نقاشی های جهان

Dulle Griet که با نام مگ دیوانه نیز شناخته می‌شود، یک زن روستایی بود که تصمیم گرفت ارتشی از زنان را تشکیل دهید و جهنم را غارت کند.

۲۳- لوسیفر اثر Francesco Scaramuzza

ترسناک ترین نقاشی های جهان

تصویری که Francesco Scaramuzza از لوسیفر یا همان ابلیس ارائه کرده کمی آزاردهنده است. در این تصویر ابلیس در حال خوردن یک انسان به عنوان میان وعده است. البته اینکه هنرمند تصمیم گرفته تصویر را کمی تار جلوه دهد نیز در گیرایی آن موثر بوده است. این نقاشی در بخش دوزخ کتاب کمدی الهی اثر دانته استفاده شده است.

۲۲- بررسی سر قربانیان شکنجه اثر Théodore Géricault

ترسناک ترین نقاشی های جهان

Théodore Géricault از هنرمندان دوران پس از انقلاب فرانسه بود که از سبک رمانتیک برای انتقاد از نظام سلطنتی و دیدگاه‌های رایج علمی آن زمان استفاده می‌کرد. در نقاشی «مطالعه سر قربانیان شکنجه» همانند دیگر آثارش از نمونه‌های واقعی به عنوان مدل استفاده کرده است. گفته می‌شود که مدل قرار گرفتن سر این دو قربانی نشانگر بدبینی هنرمند به آینده فرانسه پس از انقلاب بوده است.

۲۱- صندلی الکتریکی اثر Andy Warhol

ترسناک ترین نقاشی های جهان

در قرن بیستم اعدام با صندلی الکتریکی به یک مسئله بحث برانگیز تبدیل شده بود و Andy Warhol نیز می‌خواست با این اثر اعتراض خود را نشان دهد. علامت «سکوت» در گوشه تصویر دیده می‌شود و در مرکز آن نیز یک صندلی را مشاهده می‌کنیم که در انتظار مرگ تلخ نفر بعدی است. بخشی از لباس فرد اعدام شده قبلی نیز روی زمین قرار دارد. همه اینها در کنار هم سبب شده‌اند که این نقاشی نگران کننده باشد.

۲۰- پوست کندن مارسیاس اثر Titian

ترسناک ترین نقاشی های جهان

در گذشته پوست کندن تدریجی فرد در حالی که زنده بود به عنوان یکی از روش‌های شکنجه و اعدام شناخته می‌شود. نقاشی Titian یکی از داستان‌های اسطوره‌شناسی یونان را روایت می‌کند. روزی مارسیاس، آپولو از خدایان یونان را به رقابت در نواختن آلات موسیقی طلبید؛‌ اما از او شکست خورد و به شکل وحشتناکی کشته شد. این داستان قصد دارد غرور زیاد یک فرد در به چالش کشیدن یک خدا را سرزنش کند.

۱۹- پوست کندن سیامنس، قاضی فاسد اثر Gerard David

ترسناک ترین نقاشی های جهان

این نقاشی بر اساس یک اتفاق تاریخی است. ظاهرا در دوران هخامنشیان شخصی به نام سیامنس مقام قضاوت را در اختیار داشته است. او در یکی از قضاوت‌هایش رشوه می‌گیرد و حکمی ناعادلانه صادر می‌کند. این خبر به گوش کمبوجیه دوم، پادشاه آن زمان می‌رسد. وی دستور می‌دهد که سیامنس را زنده زنده پوست بکنند و پوست وی را به شکل پوششی درآورند تا روی مسند قضاوت پسرش قرار گیرد.

۱۸- سر یک فرد آرمان‌گرا اثر Ken Currie

ترسناک ترین نقاشی های جهان

Ken Currie نقاش اسکاتلندی به خاطر پرتره‌های تمثیلی و هولناکش معروف است. در این تصویر تنش بین افکار مردم عادی و روشنفکران در قالب چشم‌های تاریک و خالی یک فرد آٰمان‌گرا ترسیم شده است.

۱۷- خزنده شب اثر Zdzisław Beksiński

ترسناک ترین نقاشی های جهان

Zdzisław Beksiński معمولا ترجیح می‌دهد در سبک رئالیسم جادویی فعالیت کند و تم اکثر آثار وی نیز اشکال خارج از فرم و صحنه‌های اغراق‌شده هستند. این نقاشی حس ترس و وحشت از آينده‌ای تاریک را منتقل می‌کند.

۱۶- چهره جنگ اثر Salvador Dalí

ترسناک ترین نقاشی های جهان

سالوادور دالی نقاش معروف اسپانیایی که در سبک سورئالیسم فعالیت می‌کرد از بی‌پایان بودن مرگ برای اعتراض به جنگ استفاده کرد. نقاشی چهره جنگ بین جنگ داخلی اسپانیا و جنگ جهانی دوم کشیده شده است.

۱۵- نسخه جدیدی از تو می‌تواند امروز متولد شود اثر Santiago Caruso

ترسناک ترین نقاشی های جهان

این تصویر بر خلاف نام امیدوار کننده‌ای که دارد، می‌تواند روح شما را آزار دهد. وضعیت افراد قرار گرفته در خاک نشان دهنده رنج زیادی است. حتی تنها فردی که توانسته زندگی جدیدی را آغاز کند، فاقد قلب است.

۱۴- کابوس اثر Henry Fuseli

ترسناک ترین نقاشی های جهان

معروف‌ترین اثر Fuseli به وحشتناک‌ترین وجه ممکن یک کابوس شبانه را به تصویر کشیده است. در این تصویر زنی را مشاهده می‌کنیم که به خواب رفته و موجودی شیطانی روی بدنش قرار گرفته. در گوشه تصویر نیز اسبی با تعجب به زن نگاه می‌کند.

حالت تسلیم گونه زن آنچنان هنرمندانه ارائه شده که می‌تواند ترس ناشی از قتل، تجاوز و حتی نظربارگی را در بیننده زنده کند.

۱۳- بریدن سر هولوفرنس توسط جودیث اثر Caravaggio

ترسناک ترین نقاشی های جهان

این تصویر روایت کننده داستان زن بیوه‌ای به نام جودیث است که توانست کشورش را از حمله ارتش آشور به فرماندهی هولوفرنس نجات دهد. در ابتدا جودیث فرمانده دشمن را جذب خود کرد و پس از خوراندن مشروب به او، با کمک ندیمه‌اش سرش را برید.

تضاد حالت چهره افراد حاضر در اینم نقاشی قابل توجه است. جودیث کاملا خون‌سرد است و هیچ احساسی در چهره او مشاهده نمی‌شود. ندیمه کاملا مصمم است و از هولوفرنس نیز ترس و ناباوری می‌بارد.

۱۲- کشتار بی‌گناهان اثر Peter Paul Rubens

ترسناک ترین نقاشی های جهان

پیشگویان دربار هرود گفته بودند که پسر بچه‌ای در قلمرو او متولد شده که در آينده پادشاه یهود (منظور مسیح است) خواهد شد. به همین خاطر هرود به سربازانش دستور داد که تمامی پسر بچه‌های زیر دو سال بیت لحم را بکشند. Peter Paul Rubens، نقاش بلژیکی به خوبی جزئیات خشونت هرود را به تصویر کشیده است.

۱۱- زوال مغز اثر Otto Rapp

ترسناک ترین نقاشی های جهان

در این تصویر سر یک انسان که روی یک قفس عجیب پرنده قرار دارد در حال از هم پاشیدن است.این نقاشی در سال ۱۹۷۳ کشیده شده است و قطعا حس خوبی را منتقل نمی‌کند.

۱۰- ساترن در حال بلعیدن پسرش اثر Peter Paul Rubens

ترسناک ترین نقاشی های جهان

ساترن از خدایان اولیه اسطوره‌شناسی یونان بود. به او گفته شده بود که توسط فرزندانش سرنگون خواهد شد و وی نیز برای اینکه چنین اتفاقی رخ ندهد، تمامی فرزندانش را پس از تولد می‌خورد. هنرمندان متعددی این داستان را به تصویر کشیده‌اند؛ اما نسخه ارائه شده توسط Peter Paul Rubens به خوبی درماندگی فرزند و وحشی‌گیری ساترن را نشان می‌دهد.

۹- جیغ اثر Edvard Munch

ترسناک ترین نقاشی های جهان

نقاشی تاریک و ترسناک جیغ معروف‌ترین اثر Edvard Munch، هنرمند سبک اکسپرسیونیسم است که در فاصله بین سال‌های ۱۸۹۳ و ۱۹۲۰ در قالب ۴ اثر کشیده شد. در این نقاشی یک فرد اسرار آمیز روی یک پل ایستاده و صورتش را همزمان با جیغ زدن فشار می‌دهد.

اگرچه این نقاشی به یک رویا شباهت دارد؛ اما در واقع از یک اتفاق واقعی الهام گرفته شده است. Munch در دفترچه خاطراتش در این باره اینگونه توضیح می‌دهد:

یک روز غروب از مسیری می‌گذشتم. شهر در یک سمت بود و در سمت دیگر آبدره قرار داشت. احساس خستگی و بیماری داشتم. ایستادم و به آبدره نگاه کردم. خورشید در حال غروب کردن بود و ابرها نیز به رنگ خون در آمده بودند. حس کردم که جیغی از درون طبیعت گذشت. اینگونه به نظر رسید که این جیغ را شنیدم. من این تصویر را کشیدم و ابرها را به شکل خون واقعی ترسیم کردم. رنگ فریاد می‌کشید. اینگونه بود که »جیغ» متولد شد.

این نقاشی نمونه‌ای است از استفاده از اصول غیرواقعیت یا ناهماهنگی برای ایجاد ترس و اضطراب. تصاویر غیرواقعی مردم در این نقاشی به نوعی وحشت‌انگیز و مهیب به نظر می‌رسد و به عنوان یکی از ترسناک ترین نقاشی های تاریخ بشر شناخته می‌شود.

۸- وسوسه آنتونی راهب اثر Matthias Grunewald

ترسناک ترین نقاشی های جهان

افراد زیادی چه در ادبیات و چه در هنر به داستان وسوسه آنتونی راهب پرداخته‌اند؛ اما شاید بهترین نمونه را بتوان اثر Matthias Grunewald دانست.

وسوسه سنت آنتونی (به انگلیسی: “The Temptation of Saint Anthony”) اثری هنری است که توسط هنرمندان مختلف در طول تاریخ خلق شده و بسیاری از نقاشان و هنرمندان معروف نیز به این موضوع پرداخته‌اند. این موضوع معمولا به شکل تابلوی نقاشی، تصویر، یا ایجادات هنری دیگر اجرا می‌شود.

وسوسه سنت آنتونی معمولاً به داستانی مذهبی و افسانه‌ای مرتبط است که در متن‌های مسیحی مانند زندگی سنت آنتونیوس (The Life of Saint Anthony) و اشعاری مانند “وسوسه‌های سنت آنتونی” توسط نویسندگان مسیحی عتیق و میانه مورد بحث و اشاره قرار گرفته است.

داستان وسوسه سنت آنتونی معمولاً به شکلی نمایش داده می‌شود که سنت آنتونی به عنوان یک منحرف دینی یا منسوخ توسط شیاطین و تجسم‌های شیطانی مورد تجاوز قرار می‌گیرد. این تجاوزها شامل وسوسه‌های جسمی و معنوی است و سنت آنتونی باید با استقامت و ایمان خود به تمامی تجاوزهای شیطانی مقاومت کند و در نقاشی بالا، یکی از ترسناک‌ترین تصاویر از وسوسه سنت آنتونی را می‌توانید ببینید.

۷- صورت بیمار‌گونه اثر Ken Currie

ترسناک ترین نقاشی های جهان

Ken Currie، هنرمند اسکاتلندی علاقه خاصی به صورت‌های بیمار‌گونه و آثار بیماری، سن بالا و گذر زمان بر بدن انسان داشت. در این تصویر نیز پوست سفید فرد با زمینه تاریک در تضاد است. در بخش پایینی صورت رنگ قرمز به چشم می‌خورد و بینی فرد نیز کاملا ضربه خورده است؛ اما شاید بتوان آزاردهنده‌ترین بخش این تصویر را چشمان تاریک و بی‌روح عنوان کرد.

۶- وسایل قبر اثر Jeff Christensen

ترسناک ترین نقاشی های جهان

فکر کردن به مرگ و قبر معمولا آرامش‌بخش نیست و Jeff Christensen نیز از همین ترس برای خلق اثر خود بهره گرفته است.

۵- بررسی نقاشی ترسناک Velázquez از پاپ اینوسنت دهم اثر Francis Bacon

ترسناک ترین نقاشی های جهان

Bacon بدون شک یکی از تاثیرگذارترین و جنجالی‌ترین هنرمندان قرن بیستم است. در سمت چپ نقاشی Velázquez از پاپ اینوسنت دهم را مشاهده می‌کنید که در سال ۱۶۵۰ کشیده شده است. بیکن توجهی خاصی به این نقاشی داشت و در طول حیاتش نسخه‌های متفاوتی از آن را به تصویر کشید.

در تصویر اصلی پاپ در حال فکر کردن است؛ اما در نسخه بیکن در یک قفس زرد رنگ محبوس شده و جیغ می‌کشد.

۴- آویزان کردن یک سیاه پوست از دنده‌هایش اثر William Blake

ترسناک ترین نقاشی های جهان

نقاشی ساده و البته ناراحت کننده William Blake بر اساس روایت یک سرباز آلمانی است. وی دیده بود که یک برده سیاه پوست را از یکی از دنده‌هایش آویزان کرده بودند. این یکی از بیشمار ظلم‌هایی است که در دوران برده‌داری به افراد سیاه‌پوست شده بود.

۳- جهنم اثر Hans Memling

ترسناک ترین نقاشی های جهان

Hans Memling، هنرمند آلمانی در اثر خود پیروزی شیطان و رقص شادی او بر انسان‌هایی که در حال سوختن در آتش هستند را نشان می‌دهد. انسان‌ها همچنین در حال بلعیده شدن توسط یک جانور غو‌ل پیکر هستند و در بالای سر شیطان نیز جمله «در جهنم رستگاری (رهایی) وجود ندارد» دیده می‌شود.

۲- بدن فوق‌العاده اثر Fábio Magalhães

ترسناک ترین نقاشی های جهان

Fábio Magalhães، هنرمند برزیلی مهارت خاصی در کشیدن نقاشی‌هایی دارد که به عکس شباهت دارند. در این نقاشی‌ نیز بدن خودش را کشیده که به شکل آزاردهنده‌ای در مشما قرار گرفته است. تنها با نگاه کردن به این تصویر می‌توان احساس خفگی کرد.

در واقع یکی از مهم‌ترین دلایلی که این اثر به عنوان یکی از ترسناک‌ترین نقاشی‌های تاریخ شناخته می‌شود، حس خفگی است که بسیاری از بینندگان بعد از دیدن این نقاشی به آن‌ها دست می‌دهد.

۱- دگاس پیر شده است اثر Valério Carrubba؛ ترسناک ترین نقاشی تاریخ جهان!

ترسناک ترین نقاشی های جهان

Valério Carrubba نقاش ایتالیایی سبک هایپر رئالیسم است که آثاری مشابه نقاشی‌های آناتومی قرن‌های گذشته دارد. البته نقاشی‌های وی طبیعی‌ترند و به همین خاطر احساس خاصی را به بیننده منتقل می‌کنند. در این تصویر یک بیمار آرام را مشاهده می‌کنیم که ارگان‌های داخلی بدنش یک به یک در حال باز شدن هستند.

خالق این نقاشی ترسناک از رنگ‌های نادر و موثر برای ایجاد احساس اضطراب و وحشت استفاده کرده است. هر چند رنگ‌ها شاد و زنده به نظر می‌رسند اما عناصر تصویر همگی عجیب هستند و همین باعث به وجود آمدن یک ترس روانشناختی عجیب در بینندگان این اثر می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام
    واقعا عالی بودن خصوصا دو اثر وحشت و جیغ و ۱۵ امین نقاشی معذرت (اسمش بلند بود حوصلم نکشید🤳🏻😐(