گلکسی نوت ۵ به درگاه microSD مجهز خواهد بود

همانطور که میدانید ، کمپانی سامسونگ در گلکسی اس ۶ ، پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس‌دی را فدای طراحی زیبا و نازکی گوشی کرد و درگاه microSD را در آن خذف نمود.در گزارشی که امروز SamMobile منتشر کرده ، به نظر می رسد که این ویژگی در گلکسی نوت ۵ حذف نشده و این دستگاه قابلیت ارتقاء حافظه داخلی از طریق درگاه microSD را داراست.

وب سایت SamMobile این اطلاعات را از یک سند متعلق به اپراتور Sprint آمریکا به دست آورده است. در این سند مشخص شده که گلکسی نوت ۵ دارای یک حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی است که با یک درگاه microSD می‌تواند تا ۱۲۸ گیگابایت افزایش یابد.

حذف درگاه microSD در گلکسی S6 و گلکسی S6 اج نارضایتی بسیاری از طرفداران سنتی گوشی‌های سامسونگ را در پی داشت. حالا این تصمیم در مورد گلکسی نوت ۵ ، از سوی وبسایت‌های دنیای تکنولوژی به عنوان یک عقب‌نشینی از سیاست‌های جدید سامسونگ تفسیر شده است.یکی از دلایل این عقب نیشینی کاهش میزان فروش گوشی های این شرکت نسبت به سه‌ماهه مشابه سال قبل می باشد که از ۸۵ میلیون دستگاه به ۸۱ میلیون رسیده است.

جدا از microSD وبسایت سام‌موبایل فاش کرده که گلکسی نوت ۵ به اندروید ۵.۱، دوربین عقب ۱۶ مگاپیکسل و جلوی ۵ مگاپیکسل خواهد بود. سایز صفحه‌نمایش در گزارش این وبسایت مشخص نیست، اما رزولوشن آن QHD یا ۲۵۶۰x1440 پیکسل ذکر شده است.

نکته دیگری که در مشخصات فاش شده توجه ما را به خود جلب کرده میزان حافظه رم این گوشی.تقریبا در تمام اطلاعات فاش شده از گلکسی نت ۵ به حافظه رم ۴ گیگابایتی در آن اشاره شده بود اما در این مشخصات جدید حافظه رم ۳ گیگابایت ذکر شده است.به همین دلیل ممکن است این مشخصات درست نباشد و یا مربوط به نسخه اولیه نوت ۵ باشد.

گفته شده که سامسونگ در تاریخ ۱۳ آگوست ( ۲۲ مرداد ) مراسمی را برای معرفی گلکسی نوت ۵ در شهر نیویورک آمریکا تدارک دیده است.قرار است سامسونگ در کنار گلکسی نوت ۵ از گوشی گلکسی S6 اج پلاس نیز رونمایی کند.

منبع : SamMobile