ویدئو پروژکتور

دلایل جذابیت ویدئو پروژکتور برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ

طی سال‌های گذشته ویدئو پروژکتورها بیشتر در کلاس‌های درسی، اتاق جلسات و سالن‌های کنفرانس مورد استفاده قرار می‌گرفتند. امروزه کیفیت و تکنولوژی ساخت، قیمت مناسب و در دسترس بودن، استفاده‌های غیر سازمانی و شخصی را از این دستگاه‌ها افزایش داده است. کاربرد ویدئو پروژکتورها در منازل و ویلاها، رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها، گیم نت‌ها و … به دلیل جذابیت بصری و داشتن تصویری بزرگ بسیار مرسوم گردیده و شاهد این هستیم که مصرف کنندگان کوچ معناداری از تلویزیون به ویدئو پروژکتور داشته‌اند.

با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی سینماها، فرهنگ دیدن فیلم در جایی به غیر از سینما از جمله منازل بسیار باب شد. در نتیجه و برای شبیه‌‌سازی یک سینما در منزل یا کافی شاپ می‌بایست از یک دستگاه ویدئو پروژکتور استفاده نمود تا تصویری با ابعاد بزرگ ( 100 تا 300 اینچ) را فراهم کرد.

ویدئو پروژکتور جایگزین تلویزیون در منازل شده است

یکی از مواردی که باعث شده است ویدئو پروژکتورها پای خود را به منازل باز کنند، ابعاد متفاوت تصاویری است که یک ویدئو پروژکتور می‌تواند به بیننده بدهد. ما محدودیتی برای تبدیل کردن یک دیوار از منزل یا ویلای خود به تلویزیون نخواهیم داشت. یک تصویر 300 اینچی می‌تواند یک حس فوق تصور را از دیدن یک فیلم، سریال و یا بازی فوتبال به ما بدهد. از طرفی انعطاف و جابجایی ویدئو پروژکتورها خود دلیلی است که در هر جایی از منزل و بدون دردسر می‌توانیم فیلم ببینیم و لذت ببریم، بدون این که مزاحم دیگران شویم.

بسیاری از مصرف کنندگان نیز در کنار تلویزیون منزل، یک ویدئو پروژکتور قابل حمل دارند که ترجیح می‌دهند در مواقعی که مهمان دارند و دور هم هستند از آن استفاده نمایند.

داشتن یک سینمای خانگی بسیار ساده است کافیست یک ویدئو پروژکتور با کیفیت و مناسب تهیه نمایید و لذت ببرید.

کاربرد ویدئو پروژکتور در کافی شاپ‌ها، رستوران‌ها و تالارهای عروسی

در فرهنگ جدید دورهمی، مشتریان در کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها گرد هم می‌آیند تا ضمن لذت میل کردن و نوشیدن در یک جمع صمیمی و دوستانه، یک مسابقه ورزشی را نیز تماشا کنند. در بسیاری از موارد دیده شده، فراهم بودن شرایط در یک کافی شاپ و رستوران برای دیدن یک مسابقه ورزشی زنده، مشتریان آن مکان را 10 برابر افزایش داده است. به جرات می‌توان گفت داشتن یک ویدئو پروژکتور با کیفیت و مناسب با نور محیط، به یک مزیت رقابتی بسیار ارزنده برای کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها تبدیل شده است.

ویدئو پروژکتورها، دیگر جزو لاینفک سالن‌های مجالس و تالارهای عروسی شده‌اند. از پخش ویدئو کلیپ‌ها گرفته تا کلیپهای عروس و داماد که جذابیت خاصی به مجالس و مهمانی‌ها می‌دهد. در سالن‌های مجالس نیز اخیرا یکی از شروط مشتریان برای عقد قرارداد، داشتن ویدئو پروژکتور در سالن است.

داشتن یک محیط بروز و شاد باعث وفادارسازی مشتریان و در پی آن افزایش درآمد می‌شود. بازگشت سرمایه در اکثر رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و سالن‌های مجالس، با در نظر گرفتن قیمت ویدئو پروژکتور ، تقریبا یک ماه است. پس سرمایه‌گذاری در این حوزه کاملا منطقی و اقتصادیست.

ویدئو پروژکتور برای بازیهای کامپیوتری، عجب هیجانی!!!

اکثر ما در زمان‌های بیکاری یا جمع‌های دوستانه علاقه زیادی به انجام بازیهای کامپیوتری داریم. امروزه نیز کنسول‌های بازی جایگاه به‌خصوصی در بین جوانان و خانواده‌ها پیدا کرده است. باید پای صحبت گیمرهای حرفه‌ای که تجربه بازی با صفحه نمایش 200 اینچی را دارند بنشینید تا متوجه شوید هیجان و اثر بازی با این ابعاد تصویر چه میزان بیشتر از بازی کردن پای تلویزیون است. اکثر حرفه‌ای‌ها، کنسول بازی خود را با ویدئو پروژکتور یک پکیج جدانشدنی می‌بینند و همان اندازه که برای تهیه تجهیزات اصلی وقت و هزینه می‌کنند برای ویدئو پروژکتور مناسب هم اهمیت قائل هستند.

فقط باید مدنظر داشت که یک دستگاه مناسب برای گیمینگ باید یک برند معتبر با شدت روشنایی 3000 تا 4000 انسی لومن باشد. داشتن ورودی HDMI بهمراه کنتراست بالا (حداقل 1 به 20000) هم می‌تواند تصویری با کیفیت FULL HD برای مصرف کننده به ارمغان بیاورد.

چگونه انتخاب کنیم

  1. خرید ویدئو پروژکتور از شرکت یا فروشگاه معتبر و با سابقه
  2. خرید برند خوش نام و معروف
  3. داشتن گارانتی استاندارد
  4. متناسب با محیط منزل، کافی شاپ یا رستوران ( به لحاظ شدت روشنایی، پورتهای ورودی و خروجی، کنتراست)
  5. انتخاب ویدئو پروژکتور با عمر لامپ بالا و طولانی و فیلتر هوای هیبرید

این نکته در انتخاب ویدئو پروژکتور بسیار اهمیت دارد، ابتدا باید دستگاهی انتخاب نماییم که به شرایط محیطی و محل استفاده از آن همخوانی داشته باشد. در بسیاری از موارد دیده شده که خریداران فریب قیمت‌های پایین ویدئو پروژکتورهای موجود در بازار را می‌خورند، فارغ از این که بدانند خرید غیر کارشناسی و بدون در نظر گرفتن نیاز، صرفا هدر دادن پول و نارضایتی از خرید است.

پس قبل از خرید ویدئو پروژکتور، حتما با یک کارشناس فروشنده با دانش و تجربه مشورت نموده و از او بخواهید شما را در این زمینه راهنمایی نماید.

ویدئو پروژکتور

در انتخاب و خرید ویدئو پروژکتور برای مصارف شخصی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

در مجموع و با در نظر گرفتن کلیه موارد مذکور، اصلی‌ترین مسئله‌ای که در خرید ویدئو پروژکتور حائز اهمیت می‌باشد، انتخاب دستگاه مناسب برای فضای مورد استفاده است. مدل انتخابی می‌بایست متناسب با نوع کاربری و سایر موارد باشد تا بازدهی مورد نیاز از دستگاه حاصل شود. باز هم تاکید می‌شود که انتخاب دستگاه مناسب بر اساس کاربری بسیار مهم است اما در کنار آن انتخاب فروشنده و خدمات دهنده نیز جایگاه ویژه‌ای در خرید ویدئو پروژکتور دارد.

در خصوص تکنولوژی دستگاه می‌بایست دقت کنیم. برای مصارف خانگی ترجیح بر استفاده از تکنولوژی 3LCD به جای تکنولوژی DLP می‌باشد. برای دیدن فیلم، سریال، بازی و مواردی از این دست بهتر است انتخابمان ویدئو پروژکتوری با تکنولوژی 3LCD باشد.

به عنوان یک انتخاب جانبی در نظر داشته باشید که اگر بخواهیم از صد در صد توانمندی ویدئو پروژکتور استفاده نماییم، بهتر است همراه با آن یک پرده نمایش استاندارد نیز انتخاب گردد. پرده‌های نمایش به‌صورت کلی به سه دسته سقفی دستی، سقفی برقی و پایه دار تقسیم می‌شوند. انتخاب نوع و سایز پرده کاملا اختیاری و با توجه به فضای مورد استفاده ویدئو پروژکتور می‌باشد.

حتما شدت روشنایی ویدئو پروژکتور می‌بایست متناسب با نور محیط انتخاب گردد. در صورتی که فضای بزرگ و پر نوری داریم، باید انسی لومن دستگاه 4000 تا 5000 باشد و اگر ویدئو پروژکتور قرار است در مکانی استفاده شود که نور معقول و استانداردی دارد، شدت روشنایی 3000 تا 4000 انسی لومن کافیست.

رزولوشن دستگاه‌های استاندارد XGA و WXGA هستند. دستگاهی با رزولوشن XGA تصویری با دقت 768*1024 را تشکیل می‌دهد و خروجی دستگاه با رزولوشن WXGA معادل 800*1280 است. پس اگر می‌خواهید تصویر با کیفیت‌تر و واضح‌تری داشته باشید و همچنین Wide بودن تصویر (16 به 9) برایتان اهمیت دارد حتما دستگاهی با رزولوشن WXGA را انتخاب نمایید.

در مورد عمر لامپ نیز قبلا توضیح داده شد. بهتر است برای جلوگیری از هزینه‌های نگهداری و تعمیر ویدئو پروژکتور ، دستگاهی را انتخاب نمایید که حداقل 10000 ساعت عمر لامپ آن باشد. این موضوع در همه برندها دیده نمی‌شود. پس در هنگام خرید به این موضوع دقت نمایید.

پورت‌های ورودی و خروجی متنوع نیز کار با ویدئو پروژکتور را برای شما راحت‌تر می‌نماید و ارتباط با سایر وسایل جانبی آسان‌تر خواهد بود.

نسل جدید ویدئو پروژکتورها، هوشمندتر شده‌اند. قابلیت‌هایی از جمله تنظیم خودکار شدت روشنایی و کیفیت تصویر ویدئو پروژکتور متناسب با نور و شرایط محیطی از جمله این موارد است. این امر به تنهایی باعث افزایش طول عمر دستگاه و لامپ آن می‌گردد و هزینه‌های نگهداری و تعمیر را به حداقل می‌رساند.

از دیگر قابلیت‌های ویدئو پروژکتورهای هوشمند و نسل جدید

Perfect Fit

پرفکت فیت چهار گوشه‌ی تصویر را به نحوی تنظیم می‌کند که کشیدگی و عدم تقارن در تصویر با توجه به دیوار پشتش به وجود نیاید. با داشتن ریموت کنترل به راحتی به هم ریختگی تصویر را می‌توانید درست کنید.

Image Optimizer

ایمیج آپتیمایزر نمایش تصاویر را با کنترل اتوماتیک و با توجه به مصرف لامپ یکسان نگه می‌دارد. این قابلیت متفاوت از اکسنچوآلایزر است و همزمان با آن کار نمی‌کند.

Accentualizer & HDCR

تکنولوژی اکسنچوآلایزر با تنظیم کردن سایه‌ها، وضوح و شفافیت، تصاویری واقعی‌تر ارائه می‌کند. تکنولوژی HDCR محوی تصاویر که به دلیل نور اتاق ایجاد می‌شود را تصحیح می‌کند و تاثیری مشابه بالا بردن کنتراست دارد که تصاویری واضح‌تر حتی در اتاق‌های پرنور ارائه می‌نماید.

Smart Device Control

با استفاده از اپلیکیشن مجانی Projector Quick Connection می‌توانید دیتا پروژکتور را با تبلت یا گوشی هوشمند کنترل کنید. همچنین می‌توانید تصاویر و مدارک مورد نیاز را از گوشی خود بر روی پروژکتور نمایش دهید.

Wireless Capability

با استفاده از آداپتور یو اس بی که می‌توانید خودتان تهیه کنید، قابلیت کنترل توسط شبکه بیسیم به دستگاه اضافه خواهد شد. با این قابلیت هر دستگاه کامپیوتری که به همان شبکه‌ی وایرلس متصل است و برنامه‌ی LiveViewer روی آن نصب است توانایی انتقال تصویر به دیتا پروژکتور را دارد.

از کجا خرید کنیم:

شرکت و فروشگاه‌هایی را انتخاب کنید که سابقه طولانی مدت در این حوزه داشته باشند. داشتن کارشناسان مجرب و با دانش، به‌همراه داشتن شوروم ( نمایشگاه دائمی) می‌تواند ریسک انتخاب شما را به حداقل برساند. از دیگر مزیت‌های رقابتی که کمتر فروشنده‌ای دارد، ارائه دمو در محل مشتری می‌باشد. شما می‌توانید قبل از خرید، دستگاه مورد نظر را در محیط واقعی تست نمایید و خریدی متناسب با نیاز خود داشته باشد.

خدمات پس از فروش و توانایی ارائه گارانتی معتبر، دیگر نیازی به تاکید ندارد و همگان از اهمیت آن مطلع هستند.

ارزش‌های نوآوران در جهت جلب رضایت و اعتماد مشتریان

  • پاسخگویی سریع و مشتری مداری
  • ارائه خدمات پس از فروش به همراه بازدید ادواری و رایگان از کالای نصب شده در دوره گارانتی
  • در نظر داشتن کیفیت در ارائه محصولات
  • اجرای تعهدات شرکت با بالاترین کیفیت، هزینه مناسب و در زمان مقرر
  • افزایش اثر بخشی با استفاده از فناوری‌های نوین در جهت خلاقیت و نوآوری
  • ارتقای کیفیت خدمات بعد از فروش

جمع بندی

برای کسب اطمینان بیشتر از انتخاب مناسب‌ترین ویدئو پروژکتور، استفاده از مشاوره متخصصین این حوزه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. شرکت مهندسی نوآوران تحقیق  با سابقه 27 ساله یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین مراکز در زمینه مشاوره فروش و خدمات در حوزه ویدئو پروژکتورهاست.

برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره‌مند شدن از مشاوره رایگان در خصوص مشخصات و قیمت ویدئو پروژکتورها با کارشناسان ما از طریق آدرس www.noavaran-eng.com و یا سایر راه‌های ارتباطی مندرج در وبسایت استفاده نمایید. همچنین کافیست برای مشاهده محصولات در موتور جستجو گوگل کلمه ویدئو پروژکتور نوآوران تحقیق را جستجو کنید تا به طور مستقیم وارد صفحه مربوط به ویدئو پروژکتورها شوید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*