کاهش انتشار کربن

توسعه خط تولید تراشه های سبز سامسونگ با دریافت تاییدیه کاهش انتشار کربن

سامسونگ در حال توسعه دادن خط تولید تراشه های سبز خود است و به تازگی پنج محصول حافظه این شرکت تاییدیه جهانی کاهش انتشار کربن را دریافت کردند.

شرکت کره‌ای سامسونگ الکترونیکس، یک برند پیشرو در زمینه فناوری‌های پیشرفته نیمه هادی است که تراشه های سبز و بدون انتشار کربن را به تولید می‌رساند. این شرکت اخیرا اعلام کرد تاییدیه جهانی کاهش انتشار کربن را برای پنج محصول حافظه خود دریافت کرده است. تاکنون 20 محصول حافظه موفق شده‌اند گواهینامه ردپای کربن را دریافت کنند و مجموعه LED این شرکت برای خودروهای خودران نیز اولین محصولات این صنعت بودند که گواهی برچسب رد پای کربن را اخذ کردند. به این ترتیب مجموعه تراشه های سبز سامسونگ بیش از پیش گسترده‌تر شده و سامسونگ همچنان در حال توسعه این خط تولید است.

کاهش انتشار کربن

مدیر بخش پایداری سامسونگ یعنی سئونگ دای جانگ در این رابطه گفته این که ما برای تلاش‌هایمان در حفظ محیط زیست موفق به دریافت تقدیر جهانی شده‌ایم بسیار هیجان‌انگیز است. وی همچنین اظهار کرد ما به مسیر خود برای آینده‌ای پایدار با تراشه‌های سبزتر ادامه می‌دهیم. ساخت این تراشه های سبز به وسیله فناوری پیشرفته سامسونگ میسر شده است.

گواهینامه کاهش انتشار کربن برای پنج محصول حافظه سامسونگ

پنج محصول حافظه جدید سامسونگ که گواهینامه کاهش CO2 را از Carbon Trust دریافت کرده‌اند شامل محصولات زیر می‌شوند:

  • HBM2E (8GB)
  • GDDR6 (8GB)
  • UFS 3.1 (512GB)
  • Portable SSD T7 (1TB)
  • microSD EVO Select (128GB)

در سال گذشته نیز نسخه‌های قبلی این محصولات گواهی اندازه گیری CO2 را از کربن تراست دریافت کرده بودند. کربن تراست اخیرا رد پای کربن 20 محصول حافظه را با اعطای برچسب «اندازه گیری CO2» به تایید رساند. Carbon Trust یک موسسه مستقل و تخصصی است که در کمک‌رسانی به سازمان‌هایی که در زمینه محیط زیست و کاهش کربن خدمات مشاوره‌ای می‌دهند، فعالیت می‌کند. این مجموعه همچنین به سازمان‌ها و شرکت‌های دخیل در زنجیره تامین محصولات، تاییدیه‌ها و گواهی‌های زیست‌محیطی اعطا می‌کند.

گواهی برچسب کاهش CO2 به این معناست که انتشار کربن یک محصول کاهش پیدا کرده است. سامسونگ موفق شده انتشار کربن را در پنج محصول حافظه خود از طریق افزایش راندمان تولید کاهش دهد. به این ترتیب برق و مواد اولیه کمتری برای هر تراشه استفاده شده و برای بسته‌بندی حافظه اس اس دی قابل حمل T7 یک ترابایتی نیز به جای پلاستیک از کاغذ سازگار با محیط زیست استفاده شده تا رد پای کربن در این محصول نیز به کمترین میزان برسد.

کاهش انتشار کربن

طبق پیش‌بینی‌های سامسونگ، حجم انتشار کربن کاهش پیدا کرده از این پنج محصول تا زمان عرضه آنها در جولای 2021 به حدود 680 هزار تن CO2 می‌رسد که با 11.3 میلیون نهال ده ساله درخت شهری یا گازهای گلخانه‌ای منتشر شده از 149 هزار ماشینی که یک سال رانده شده‌اند برابری می‌کند.

پیش از اعطای گواهی کاهش کربن به یک محصول، رد پای کربن فعلی آن باید مورد تایید قرار بگیرد تا نقطه شروع اندازه‌گیری تغییرات ردپای کربن تعیین شود. برچسب «اندازه گیری CO2» انتشار فعلی کربن محصول را با مشخصات شناخته شده جهانی یا PAS 2050 به تایید می‌رساند. به این ترتیب 20 محصول حافظه سامسونگ با این برچسب به معیاری برای کاهش کربن در آینده تبدیل شده‌اند.

مدیرعامل مجموعه Carbon Trust Advisory یعنی هیو جونز در این خصوص اظهار کرد ما گواهی کاهش CO2 پنج محصول تراشه حافظه سامسونگ را صادر کردیم و باعث خوشحالی ما است که به بیست محصول دیگر برچسب اندازه‌گیری CO2 اعطا می‌کنیم. وی ابراز امیدواری کرد که تلاش‌های سامسونگ در کل صنعت نیمه رساناها گسترش پیدا کند تا این صنعت به مسیر خود به سوی آینده پایدارتر ادامه دهد.

ردپای کربن چراغ‌های LED سری C خودروهای خودران

سامسونگ علاوه بر حافظه‌ها، برای چهار بسته LED سری C خودروهای خودران که تولید کرده نیز گواهی ISO 14064-3 ردپای کربن ISO 14064-3 را از سازمان UL دریافت کرده است. UL یک سازمان مستقل بین‌المللی است که مجوز مخصوص محصولات ایمنی را صادر می‌کند و خدماتی مانند تست، بازرسی، صدور گواهینامه، خدمات مشاوره، مدیریت ریسک، ابزارهای تصمیم‌گیری، آموزش و راهنمایی‌های بینش تجاری را به مشتریانی در بیش از صد کشور جهان ارائه می‌کند.

کاهش انتشار کربن

بسته‌های LED سری C خودروهای خودران سامسونگ انرژی کمتری مصرف می‌کنند، اما در عین حال از بازده نور بالاتری برخوردار هستند. این بسته‌های LED با بهبود بهره‌وری انرژی، انتشار کربن خودروها را کمتر می‌کنند و با یک بار شارژ می‌توانند مسیر طولانی‌تری را برای خودروهای الکتریکی تضمین کنند.

داگ لاکارد به عنوان مدیر کل گروه محصولات مصرفی UL در این رابطه گفت ما به خاطر پیگیری تایید ردپای کربن برای بسته‌های LED سری C خودروهای خودران به سامسونگ تبریک می‌گوییم. وی افزود این امر باعث می‌شود تولیدکنندگان خودرو بتوانند محصولاتی با اطلاعات شفاف و تایید شده در زمینه اثرات زیست محیطی را انتخاب نمایند. لاکارد اضافه کرد تولیدکنندگانی مثل سامسونگ با درک تاثیر کربن محصولات قادر هستند در راستای کاهش این آثار و بهبود عملکرد زیست محیطی محصولات خود قدم بردارند.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*