بررسی تبلت نارتب 2 8 ؛ تبلت ایرانی مخصوص کودکان و نوجوانان

بررسی تبلت Nartab2-8 ؛ راهکاری برای والدین، ابزاری برای فرزندان

در بررسی تبلت نارتب 2 8 (Nartab2-8) با مهمترین امکانات نرم افزاری، طراحی و مشخصات فنی قدرتمندترین تبلت ایرانی ساخته شده برای کودکان آشنا می‌شویم.

گجت های هوشمند ساخته شده برای کودکان و نوجوانان، یک نیاز بسیار اساسی در عصر جدید محسوب می‌شوند که در ایران نیز جای خالی آنها بسیار احساس می‌شود. محتواهای نامناسب در فضای مجازی، دغدغه اصلی این روزهای والدین است که تولیدکنندگان تبلت نارتب نیز دقیقا دست روی همین موضوع گذاشته‌اند و نارتب 2 8، به عنوان قدرتمندترین محصول آنها در این حوزه معرفی شده است و امکانات ویژه برای مدیریت فرزندان در نحوه استفاده از تبلت و فضای مجازی (Parental Control) در اختیار والدین قرار می‌دهد.

وجود تعداد زیادی از محتواهای آموزشی و سرگرم کننده نظیر آموزش مطالب درسی در قالب کاراکترهای انیمیشنی، امکان تماشای ویدیوها و انیمیشن‌های روز دنیا با کیفیت بالا و به صورت دوبله شده به زبان فارسی، امکان گوش دادن به قصه‌های سرگرم‌کننده، کتاب‌های داستان صوتی و موسیقی‌های شاد و مناسب بازه سنی کودک و نوجوان، از دیگر نقاط قوت تبلت Nartab2-8 است. رابط کاربری اختصاصی این تبلت هم برای والدین و هم برای فرزندان به شکل کاملا مدرن و به زبان فارسی طراحی شده تا استفاده از آن بسیار آسان و روان انجام گیرد.

پس اگر شما نیز به دنبال یک تبلت میان رده خوش قیمت با امکانات کامل برای مدیریت نحوه استفاده از اپلیکیشن‌ها و فضای مجازی توسط فرزندان خود می‌گردید، بررسی اختصاصی این محصول در گجت نیوز را از دست ندهید.

فهرست مطالب بررسی تبلت Nartab2-8

با کلیک کردن بر روی هر عنوان می‌توانید به آن بخش از بررسی اختصاصی تبلت Nartab2-8 دسترسی پیدا کنید:

مشخصات فنی تبلت نارتب 2 هشت اینچی

بررسی تبلت نارتب 2 8 ؛ تبلت ایرانی مخصوص کودکان و نوجوانان

مجموعه نارتب به عنوان شرکت تولیدکننده این محصول از سال 1396 کار خود در حوزه ساخت گجت های هوشمند بومی را آغاز کرده و تبلت Nartab2-8، کامل‌ترین محصول آنها تا به امروز محسوب می‌شود که مشخصات فنی آن را در زیر مشاهده می‌کنید:

  • پوشش محافظتی: نمایشگر مقاوم در برابر ضربه و خط و خش
  • رنگ‌ها: مشکی، سبز، نارنجی، سفید
  • جنس بدنه: بدنه پلاستیکی و نمایشگر شیشه‌ای
  • پورت‌های ورودی: یو اس بی تایپ سی و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون
  • پردازنده: چیپست هشت هسته ای
  • فرکانس پردازنده: فرکانس 1.6 گیگاهرتز
  • حافظه رم: 3 گیگابایت
  • ظرفیت داخلی: 32 گیگابایت با قابلیت ارتقا از طریق کارت حافظه میکرو اس دی تا سقف 256 گیگابایت
  • امکانات صدا: اسپیکرهای جفت روی لبه پایین بدنه
  • ابعاد نمایشگر: 8.0 اینچ IPS ال سی دی دارای پوشش ضد ضربه
  • رزولوشن نمایشگر: 1280 در 800 پیکسل
  • دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
  • دوربین اصلی: 8 مگاپیکسل + فلش ال ای دی
  • باتری: 5100 میلی‌آمپر ساعت، لیتیوم-یونی
  • نرم افزار و سیستم عامل: اندروید 10 + رابط کاربری اختصاصی مخصوص والدین و فرزندان به زبان فارسی
  • امکانات ارتباطی: قابلیت الصاق سیمکارت، پشتیبانی از شبکه 4G LTE، بلوتوث 4.۰
  • سنسورها: فناوری تشخیص چهره، ژیروسکوپ، مکان یاب
  • محتویات جعبه: تبلت نارتب، آداپتور شارژر 10 وات، کابل یو اس بی تایپ سی، سیم کارت کودکان و نوجوان انارستان، گلس محافظ نمایشگر، قاب محافظ ژله‌ای، مبدل یو اس بی به یو اس بی تایپ سی، فرم ضمانت و خدمات پس از فروش، دفترچه راهنما، اشتراک یک ساله آنتی ویروس، اشتراک یک ساله نرم افزار LabCamera و راهنمای استفاده از امکانات

 

طراحی و کیفیت ساخت

بررسی تبلت نارتب 2 8 ؛ تبلت ایرانی مخصوص کودکان و نوجوانان

در طراحی تبلت Nartab2-8 به بحث مقاومت توجه ویژه‌ای شده و با وجود برخورداری از نمایشگر غول پیکر، شاهد ضخامت مناسبی هستیم. پلاستیک بدنه جنس مرغوبی دارد و در برابر خط و خش، جذب اثر انگشت و سقوط بر روی زمین کاملا مقاومت است. از آنجایی که یک قاب سیلیکونی رایگان نیز داخل جعبه قرار داده شده، ما نیز بلافاصله تبلت را درون آن قرار دادیم و ارگونومی تبلت در این حالت کاملا ارتقا پیدا می‌کند. مدل های نارنجی و سبزرنگ این تبلت برای این بررسی در اختیار ما قرار گرفته بود و با توجه به رنگ‌های شاد قاب‌های محافظ آن، می‌توانید ترکیب‌های شاد و جذابی ایجاد کنید که قطعا مورد پسند کودکان قرار خواهد گرفت.

لوگوی نارتب به شکل یک انار زیبا به همراه دوربین 8 مگاپیکسلی و فلش ال ای دی، تنها آیتم‌های روی پنل پشتی هستند که ظاهر مدرنی به آن بخشیده و خبری از نوشته‌ها و علائم غیر ضروری نیست.

دکمه‌های پاور و تغییر ولوم صدا روی لبه سمت راست و محل ورود سیم کارت و کارت حافظه جانبی روی لبه بالایی دیده می‌شوند. ضخامت دکمه‌ها و بازخورد لمسی آنها کاملا قابل قبول است و بافت نسبتا متفاوتی روی آنها تعبیه شده تا کودکان راحت‌تر بتوانند آنها را فشار دهند.

لبه پایین بدنه میزبان پورت یو اس بی تایپ سی است و حفره‌های مربوط به اسپیکر، به شکل متقارن در دو طرف آن دیده می‌شوند که اینجا نیز انتخاب طراحان تبلت نارتب 2 8 اینچی را ستایش می‌کنیم. سنگینی کلی تبلت مناسب است و به خصوص زمانی که قاب محافظ پلاستیکی را نصب می‌کنید، نگه داشتن آن در دست چه در حالت افقی و چه در حالت عمودی آسان‌تر می‌شود که این موضوع برای محصولات تولید شده مخصوص کودکان اهمیت زیادی دارد.

 

نمایشگر

بررسی تبلت نارتب 2 8 ؛ تبلت ایرانی مخصوص کودکان و نوجوانان

همان‌طور که از نام‌گذاری تبلت مشخص است، مدل Nartab2-8 دارای یک نمایشگر هشت اینچی با رزولوشن اچ دی است. با توجه به رده قیمتی، تراکم 1280 در 800 پیکسل رقم قابل قبولی به حساب می‌آید و کیفیت تصویر نیز از حیث عمق رنگ مشکی راضی‌کننده به نظر می‌رسد. البته از نظر حداکثر روشنایی نمایشگر و زنده بودن رنگ‌ها، می‌توانستیم شاهد عملکرد بهتری باشیم. در بالا و پایین نمایشگر شاهد حاشیه‌های حدودا 2 سانتی‌متری هستیم که البته با توجه به نحوه‌ای که کودکان معمولا تبلت را در دست می‌گیرند (با دست‌های چرب و آغشته به انواع خوراکی‌ها!)، یک مزیت محسوب می‌شود!

طبق اعلام شرکت سازنده، نمایشگر لمسی Nartab2-8 کاملا در برابر آسیب‌های فیزیکی و ضربه مقاوم است و در تست‌های ما نیز این موضوع تایید شد. بنابراین خیالتان از این بابت راحت می‌شود که نیازی نیست هر ماه یک بار نمایشگر را تعویض کنید! همچنین یک گلس محافظ نیز داخل جعبه قرار دارد که با نصب آن می‌توانید مقاومت صفحه را افزایش دهید.

بررسی تبلت نارتب 2 8 ؛ تبلت ایرانی مخصوص کودکان و نوجوانان

نکته دیگری که هنگام تماشای فیلم و انیمیشن و البته اجرای بازی جلب توجه می‌کند، بلندی صدای بسیار مناسب این تبلت است. بلندگوهای جفتی Nartab2-8 قادرند حجم صدای بالایی تولید کنند که در این رده قیمتی، مدل‌های معدودی آن را ارائه می‌دهند. البته از حیث دقت در تولید جزئیات صدا، می‌توانستیم شاهد عملکرد بهتری باشیم.

 

امکانات والدین برای مدیریت نحوه استفاده (Parental Control)

بررسی تبلت نارتب 2 8 ؛ تبلت ایرانی مخصوص کودکان و نوجوانان

حالا نوبت می‌رسد به بررسی نقطه قوت اصلی این تبلت ایرانی یعنی امکانات کامل برای کنترل نحوه استفاده از تبلت و Parental Control به زبان فارسی. با توجه به گسترش اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، این روزها انواع محتواهای نامناسب در پلتفرم‌های مجازی منتشر می‌شود که می‌تواند تاثیر نامناسبی روی خلقیات و آموزه‌های فرهنگی فرزندان کم سن و سال شما داشته باشد. خوشبختانه در تبلت Nartab2-8 به این موضوع اهمیت ویژه‌ای داده شده و شما با رفتن به نرم افزار مدیریت نارتب، می‌توانید کنترل به شدت کاملی روی نحوه استفاده‌ی فرزندان خود از تبلت داشته باشید.

در واقع این رابط کاربری به طور انحصاری بر پایه اندروید 10 و به زبان کاملا فارسی طراحی شده تا شما خیلی راحت بتوانید از قابلیت‌های مختلف آن استفاده کنید. بعد از راه‌اندازی اولیه تبلت (که آن هم به زبان فارسی و ظرف مدت کوتاهی انجام می‌گیرد)، وارد نرم افزار مدیریت تبلت می‌شوید و از آنجا می‌توانید برای فرزندان خود به طور جداگانه، حساب‌های کاربری بسازید و دسترسی آنها را تعیین کنید.

در این قسمت به شما امکان داده شده برنامه‌هایی که فرزندتان مجاز است از آنها استفاده کند را انتخاب کنید و دسترسی او به مجوزهایی نظیر مکان‌یابی و وای فای را محدود کنید. قابلیت جذاب زمان‌بندی به والدین اجازه می‌دهد یک برنامه کاملا دقیق برای هر روز هفته تعیین کنند تا فرزند شما تنها در ساعات تعیین شده و در روزهای خاص بتواند از تبلت استفاده کند و آسیبی به تحصیل و دیگر فعالیت‌های او وارد نشود.

قابلیت تعیین وب سایت‌های مجاز امکان می‌دهد تنها لینک‌هایی که شما تایید کرده‌اید، قابل باز کردن در مرورگر اینترنت باشند و فرزند دلبندتان از محیط‌های مخرب در امان بماند. امکان مدیریت تماس و تعیین مخاطبان دیگر ویژگی کاربردی این بخش است و نکته جذاب اینجاست که شما می‌توانید از تمام این موارد و هر زمان که بخواهید، گزارش تهیه کنید تا جزئیات کامل استفاده از هر بخش در بازه‌های زمانی مختلف توسط فرزند خود را دریافت نمایید. همچنین شما می‌توانید آموزش نحوه استفاده از تمام این قابلیت‌ها را در وب سایت رسمی نارتب به طور کامل مشاهده کنید.

قابلیت مهم دیگر این نرم افزار، ویژگی دستیار امن است که با فعال‌سازی آن، شما ابتدا یک شماره تماس اضطراری و یک پیام متنی را تعیین می‌کنید. حالا هر زمان که فرزندتان احساس خطر کرد یا در شرایط اضطراری قرار گرفت، کافی است دکمه‌های ولوم را به طور همزمان فشار دهد تا پیام به طور خودکار به شماره اضطراری ارسال شود.

 

امکانات آموزشی و سرگرمی مخصوص کودکان

بررسی تبلت نارتب 2 8 ؛ تبلت ایرانی مخصوص کودکان و نوجوانان

دومین برگ برنده تبلت Nartab2-8 ، رابط کاربری مخصوص کودکان با انواع محتواهای آموزشی و سرگرم‌کننده است که آن را نسبت به بسیاری از رقبای هم‌رده‌اش متمایز می‌کند. محیط مخصوص کودکان دارای طراحی ساده با رنگ‌های شاد و گوشه‌های کاملا منحنی است که کار کردن با آن نیز به راحتی انجام می‌شود. انواع محتواهای آموزشی و سرگرم کننده به شکل کاملا رایگان و با تعداد بسیار بالا در این تبلت در اختیار فرزندان شما قرار می‌گیرد تا دیگر دغدغه‌ای بابت تهیه محتوای مناسب نداشته باشید.

آموزش مطالب درسی در قالب کاراکترهای انیمیشنی، امکان تماشای ویدیوها و انیمیشن‌های روز دنیا با کیفیت بالا و به صورت دوبله شده به زبان فارسی، امکان گوش دادن به قصه‌های سرگرم‌کننده، کتاب‌های داستان صوتی و موسیقی‌های شاد و مناسب بازه سنی کودک و نوجوان، بخشی از قابلیت‌هایی هستند که نارتب 2 هشت اینچی در اختیار فرزندان شما قرار می‌دهد.

طبق بررسی‌های ما در گجت نیوز، استفاده از تمام این امکانات به طور کاملا رایگان فراهم شده و سرعت پاسخگویی و اجرای بخش‌های مختلف رابط کاربری آن نیز قابل قبول است. امکان مرور اینترنت در فضایی امن و دسترسی به وب سایت‌هایی که توسط والدین تایید شده‌اند، دیگر ویژگی مهم نرم افزاری این محصول است. کودکان و نوجوانان در کنار این محتواها، می‌توانند از اپلیکیشن‌ها و بازی‌هایی که والدین تایید کرده‌اند نیز استفاده کنند و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

همچنین امکان خروج از این محیط تنها با در اختیار داشتن رمز حساب کاربری امکان‌پذیر است، بنابراین خیالتان راحت خواهد بود که فرزند شما نمی‌تواند به دیگر تنظیمات تبلت دسترسی داشته باشد. البته این لانچر در بازه‌های زمانی مختلف بروزرسانی‌هایی نیز دریافت خواهد کرد که امکانات جدیدی به آن اضافه می‌کند؛ طبق اعلام شرکت سازنده، Nartab 2 8 تنها محصول تولید داخل است که از این قابلیت بهره می‌برد.

مزایا و معایب

معایب

  • اشباع رنگی نمایشگر می‌توانست بیشتر باشد
  • ظرفیت داخلی پایین
  • عدم برخورداری از سنسور اثر انگشت

مزایا

  • وجود قاب محافظ، گلکس ضد ضربه، سیم کارت کودکان انارستان و اشتراک رایگان داخل جعبه
  • امکانات مدیریتی کامل برای کنترل نحوه استفاده توسط والدین
  • قابلیت‌های Parental Control به زبان کاملا فارسی
  • تعداد بالای محتواهای آموزشی و سرگرم‌کننده رایگان مناسب بازه سنی کودک و نوجوان
  • طراحی مدرن و جذاب با توجه به بازه قیمتی
  • نمایشگر و بدنه مقاوم در برابر آسیب‌های فیزیکی
  • بلندی صدای مناسب
  • رابط کاربری کاملا فارسی
  • رنگ‌های شاد و متنوع برای بدنه

جمع بندی

بررسی تبلت نارتب 2 8 ؛ تبلت ایرانی مخصوص کودکان و نوجوانان

بعد از مرور تمام بخش‌ها به طور کامل، حالا نوبت به جمع‌بندی گجت نیوز از بررسی اختصاصی تبلت Nartab2-8 می‌رسد. این گجت به طور اختصاصی برای بازه سنی کودک و نوجوان ساخته شده و قطعا مقایسه ما با دیگر محصولات بازار نیز باید با در نظر گرفتن این موضوع باشد. این روزها بسیاری از والدین نگران نحوه استفاده فرزندشان از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی هستند و به دنبال روشی آسان برای کنترل نحوه استفاده آنها می‌گردند. Nartab2-8 با توجه به قیمت 3 میلیون و 800 هزار تومنی در فروشگاه آنلاین نارتب، می‌تواند به عنوان گزینه‌ای خوش‌قیمت برای پاسخ‌گویی به این نیاز معرفی شود.

عملکرد سخت افزاری این تبلت در مقایسه با سایر محصولات میان رده، نمره قبولی می‌گیرد و در بخش رابط کاربری و امکاناتِ بومی‌سازی‌شده، قطعا یک سر و گردن بالاتر از سایر رقبای داخلی و خارجی‌اش است. نظر شما در این باره چیست؟ آیا این تبلت می‌تواند به والدین جهت فراهم کردن محیطی امن برای فرزندانشان در فضای مجازی کمک کند؟

در پایان مطلب از مجموعه نارتب که تبلت Nartab2-8 را برای بررسی اختصاصی در اختیار وب‌سایت گجت نیوز قرار داد، تشکر می‌کنیم.