۱۰ دلیل امنیتی برای مهاجرت به ویندوز ۱۰،امن‌ترین سیستم عامل مایکروسافت !

بر هیچکس پوشیده نیست که یکی از نقاط برتری همیشگی سیستم عامل هایی نظیر مک و لینوکس به ویندوز های مایکروسافت ، در بخش امنیت بوده و عدم حفاظت کامل و امنیت ضعیف این سیستم عامل بارها و بارها آن را هدف حمله هکرها، مالورها ، ویروس ها و سایر خطرات قرار داده است.

حالا که مایکروسافت به گفته خودش قرار است با ویندوز ۱۰ ، انقلابی در این سیستم عامل ایجاد کند بدون شک مسئله مهم امنیت فراموش نکرده و در ویدیوی تبلیغاتی جدید آن ضمن اشاره به ۱۰ دلیل امنیتی برای مهاجرت به این سیستم عامل ، ادعا کرده که ویندوز ۱۰ امن‌ترین نسخه از سیستم عامل ویندوز این کمپانی می باشد.در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا ببینیم چرا مایکروسافت ویندوز ۱۰ را امن ترین سیستم عامل تاریخ خود می‌داند ؟!

مایکروسافت در آگهی تبلیغاتی جدید خود برای سیستم عامل ویندوز ۱۰ ، ویژگی های امنیتی این سیستم عامل را معرفی کرده است.ویندوز ۱۰ از انواع مختلف ورودی های بایومتریک پشتیبانی خواهد کرد. این روش ها شامل اسکن عنبیه چشم، تشخیص چهره و اثر انگشت است. همچنین ویندوز ۱۰ با استفاده از سیستم ارتقاء یافته ابری می تواند در برابر حمله های فیشینگ وب سایت های پرخطر مقاومت کند. ویندوز دیفندر قدیمی و قوی ویندوز نیز از سیستم عامل در برابر مالورها محافظت می کند.

اگر هوشمندانه وارد وب شوید می توانید از سیستم خود محافظت کنید و جلوی تمامی خطرات موجود را بگیرید. برای مثال وارد ایمیل هایی که ضمیمه های مشکوک دارند نشوید، یا از وب سایت هایی که بدون هیچ دلیل و توضیحی از شما تقاضای دریافت و نصب فایل های پرخطر را دارند دوری کنید.در ادامه ویزگی های امنیتی مهم در سیستم عامل ویندوز ۱۰ را به شما معرفی خواهیم کرد.

ویدیوی تبلیغاتی جدید ویندوز ۱۰ : ۱۰ دلیل امنیتی برای مهاجرت به ویندوز ۱۰

Windows Hello

Windows-Hello

ویندوز هلو در واقع پشتیبانی سیستم عامل از احراز هویت بیومتریک را فراهم می کند که با استفاده از صورت، اثر انگشت، عنبیه ی چشم و یا… اقدام به بازکردن قفل دستگاه شما می کند. با استفاده از این تکنولوژی، شما خیلی امن تر می توانید به اطلاعات، برنامه ها، داده ها و یا حتی وب سایت ها و سرویس های مختلف دسترسی داشته باشید. این روش دیگر مشکلات رمز عبور قدیمی را ندارد که گاهی فراموش می شد، هک می شد، و یا برای به خاطر سپردن آن مجبور می شدید که آن را جایی بنویسید و با خود داشته باشید که امنیت آن را بسیار در معرض خطر قرار می داد.

SmartScreen

SmartScreen

این ویژگی اولین خط دفاعی در برابر حملات فیشینگ و وب سایت هایی است که سعی به سرقت هویت و اطلاعات شخصی دارند. با استفاده از یک سیستم پیشرفته، SmartScreen وب سایت ها و حتی نرم افزار ها را برای بررسی تهدیدات بالقوه مورد بررسی قرار می دهد.

Windows Defender

Windows-Defender

این حفاظت کننده ی قدرتمند که به طور مداوم به روز می شود، از سیستم عامل در برابر نرم افزار های مخرب محافظت می کند. با استفاده از یک سرویس ابری، به داده ها از طریق یک میلیارد دستگاه نفوذ می کند تا نرم افزار های مخرب را به سرعت شناسایی و نابود کند.

Family features

Family-features

در ویندوز ۱۰، هنگامی که یک حساب کاربری به یک کودک اختصاص داده می شود، این حساب کاربری ویژگی های ایمنی بیشتری را به ارمغان می آورد. ویژگی family features، وب سایت هایی که مخصوص بزرگسالان است را مسدود می کند، مدت استفاده ی کودک از دستگاه را کنترل می کند، برنامه ها و بازی های نامناسب را مسدود می کند، و گزارش فعالیت را در اختیار والدین قرار می دهد. همچنین مایکروسافت به زودی قابلیتی را اضافه خواهد کرد تا والدین خرید هایی که توسط حساب کاربری کودک صورت می گیرد را کنترل کنند.

البته سیستم عامل ویندوز همیشه به روز رسانی می شود تا از کاربران در برابر تهدیدات آینده محافظت کند.کمپانی مایکروسافت در تاریخ ۲۹ جولای ( ۷ مرداد ) سیستم عامل ویندوز ۱۰ را رسما منتشر خواهد کرد.

منبع : winbeta

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام از مطالب خوبی که گذاشتین خیلی ممنونم :Angel: :Angel: