بهترین بازی های وسترن

بهترین بازی های وسترن تاریخ برای طرفداران غرب وحشی

اگر به غرب وحشی، دوئل کردن و اسب‌سواری علاقه‌مند هستید، در ادامه می‌توانید با تعدادی از بهترین بازی های وسترن تاریخ آشنایی پیدا کنید.

از «دسپرادوس» تا «رد دد ریدمپشن»، در این مقاله به معرفی بهترین بازی های وسترن تاریخ پرداخته‌ایم؛ آثاری که معمولا شما را در نقش یک کابوی همه فن حریف قرار می‌دهند.

در مقایسه با سینما، در دنیای بازی‌های ویدیویی معمولا عناوین کمتری در رابطه با غرب وحشی ساخته می‌شود؛ با این حال تاکنون تعدادی اثر قابل توجه در دسترس طرفداران قرار گرفته که بعضی از آن‌ها را «شاهکار» توصیف می‌کنند. چیزی که بازی‌های وسترن را از آثار ژانرهای دیگر متمایز می‌کند، فضای متفاوت، دوئل‌ها، دیالوگ‌ها و به طور کلی، گشت‌وگذار در آن مناطق تاریخی خاص است.

بهترین بازی های وسترن تاریخ که باید تجربه کنید

با اینکه ژانر وسترن برپایه‌ی اِلمان‌های مشخصی استوار است اما استودیوهای بازی‌سازی‌های مختلف موفق شده‌اند تا عناوین کاملا منحصربه‌فردی خلق کنند و حتی نوآوری به خرج دهند. بعضی از بازی‌های وسترن حتی با اینکه قدیمی هستند اما آن‌قدر کیفیت بالایی دارند که به راحتی می‌توانند با عناوین روز رقابت کنند.

10- بازی The Oregon Trail

بهترین بازی های وسترن

یکی از بازی‌های تاثیرگذار و پرطرفدار این ژانر و حتی تاریخ که قدیمی‌ها به خوبی با آن آشنایی دارند و اگر از کسانی هستید که تجربه‌اش نکرده‌اند، شاید بهتر باشد نگاهی به آن بیندازید. البته نباید انتظار گرافیک بالایی را داشته باشید، این بازی چند دهه‌ی قبل عرضه شده است.

در سری بازی‌های «اورگن تریل» معمولا کنترل یک گروه یا خانواده را برعهده دارید که در مسیر اورگن (یکی از مسیرهای مشهور دلیجان‌ها در قرن نوزدهم) سفر می‌کنند. شما همچنین باید منابع سفر و روابط شخصیت‌ها را مدیریت کنید. چند نسخه‌ی مختلف از این بازی وجود دارد که همه‌ی آن‌ها ارزش تجربه‌ کردن دارند، حتی نسخه‌ی اصلی که در سال 1971 عرضه شد.

9- بازی Desperados 3

بهترین بازی های وسترن

بازی‌های وسترن شاید محبوب باشند اما ساخت آثار این سبک چندان آسان نیست. مجموعه دسپرادوس را بازی‌دوستان قدیمی به خوبی می‌شناسند. قسمت اول مجموعه در سال 2001 با نام «تحت تعقیب زنده یا مرده» (Wanted Dead or Alive) منتشر شد و خیلی زود طرفداران زیادی پیدا کرد. در این بازی استراتژی بی‌درنگ می‌توانستید هدایت شش شخصیت مختلف را در اختیار بگیرید.

قسمت دوم بازی در سال 2006 عرضه شد اما نتوانست موفق باشد، تا اینکه قسمت سوم از راه رسید و یک بار دیگر این سری بازی را به اوج بازگرداند. توسعه این قسمت بر عهده استودیوی «میمیمی» (Mimimi) بوده که با بازی «شدو تکتیکس» (Shadow Tactics: Blades of the Shogun) را هم در کارنامه دارد.

شما می‌توانید بازی Desperados 3 را به صورت مخفی‌کاری بازی کنید و مکانیک‌های نوآورانه زیادی در اختیار شما قرار دارد. این بازی برای ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و رایانه‌های شخصی منتشر شده است.

8- بازی Hard West

بهترین بازی های وسترن

احتمالا از این بازی شنیده‌اید؛ «هارد وست» را معمولا «ایکس‌کام اما با کابوی‌ها» توصیف می‌کنند و البته این توصیف، شاید چندان هم از حقیقت دور نباشد. برداشتی که بازی از غرب وحشی ارائه می‌دهد چندان واقع‌گرایانه نیست و از نظر گیم‌پلی، به سری ایکس‌کام نزدیک است. اگر از طرفداران آن مجموعه هستید، این بازی هم می‌تواند شما را راضی کند.

گیم‌پلی بازی، تاکتیکی است؛ در نتیجه ریتم سریعی ندارد و باید برای حرکات بعدی خود برنامه‌ریزی داشته باشند. ضمن اینکه دشمنان شما همگی انسان نیستند و با هیولاهای شیطانی هم روبرو می‌شوید که حضورشان در دنیای غرب جذاب جلوه می‌کند. بازی Hard West مکانیک‌های خلاقانه‌ای هم دارد و از نظر گرافیکی، به سخت افزاری قدرتمندی برای اجرای آن نیازمند نخواهید بود.

7- بازی West Of Loathing

بهترین بازی های وسترن

یکی از عجیب‌ترین بازی‌های وسترن که در نگاه اول شاید آن را جدی نگیرید اما اجازه ندهید تا ظاهر ساده‌اش شما را فریب دهد. سبک بصری مینیمال بازی شاید باعث شود تا بسیاری از بازی‌دوستان از آن دوری کنند اما توصیه می‌کنیم امتحانش کنید و مطمئن باشید که تجربه‌ی متفاوتی خواهد بود.

ظاهر اثر این حس را می‌دهد که با یک بازی اشاره و کلیک روبرو هستیم اما اینگونه نیست و این عنوان در ژانر نقش آفرینی نوبتی (Turn-based) ساخته شده است و از نظر مکانیک‌های گیم‌پلی، عمق خوبی دارد. اگر به آثار کمدی هم علاقه‌مند هستید، بازی West Of Loathing از عناصر طنز فراوانی بهره می‌برد.

6- بازی Wild Guns

بهترین بازی های وسترن

برای طرفداران عناوین شوتر کلاسیک، «واید گانز» یکی از بهترین‌ها است و شما را به گذشته‌های دور می‌برد. همانند هارد وست، این بازی هم اِلمان‌های وسترن را با ژانر علمی تخیلی تلفیق کرده است و در مقابل موجودات عجیبی قرار می‌گیرید و باید آن‌ها را از بین ببرید.

بازی دارای دو شخصیت مختلف است که برای عبور از مراحل (6 مرحله) میتوانید هر کدام از آن‌ها را انتخاب کنید. چالش اصلی هم در این است که در حین مبارزه با دشمنان، باید هوشیار باشید تا آسیبی به شخصیت شما وارد نشود. این کار شاید آسان به نظر برسد اما چندان راحت نیست و باید مهارت‌های خود را بالا ببرید تا بتوانید از مراحل عبور کنید.

5- بازی Sunset Riders

بهترین بازی های وسترن

برای «سوپر نینتندو» بازی‌های زیادی در ژانر «شوتم آپ» عرضه شد اما یکی از آن‌ها کیفیت بسیار بالاتری داشت و به یکی از محبوب‌ترین عناوین تاریخ تبدیل شد، یعنی «سانست رایدرز». این بازی دارای یک نسخه‌ی آرکید هم هست اما نسخه‌ی کنسولی آن طرفداران بیشتری دارد و هنوز هم با شنیدن اسمش، بازی‌دوستان قدیمی حس خوبی پیدا می‌کنند و به یاد روزهای شکوهمند گذشته می‌افتند.

بازی Sunset Riders دارای چهار شخصیت مختلف است که باید یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و با نابود کردن دشمنان، از مراحل نسبتا کوتاه عبور کنید. با پیشرفت در بازی، غول‌آخرهای سختی هم از راه می‌رسند، همچنین مراحلی هم وجود دارد که باید اسب‌سواری کنید و لذت مخصوص به‌خود را دارند. سانست رایدرز یکی از عناوینی بود که در کمال سادگی، پتانسیل‌های ژانر وسترن را در دنیای بازی‌ها به رخ کشید.

4- بازی Red Dead Revolver

بهترین بازی های وسترن

مجموعه «رد دد ریدمپشن» را حالا همه می‌شناسند اما هنگامی که نسخه‌ی اولش منتشر شد، کمتر کسی به آن توجه کرد و هنوز هم شاید بسیاری از طرفداران جدی مجموعه، فرصت تجربه‌ی آن را پیدا نکرده باشند. قسمت اول، در رابطه با مردی بود که می‌خواهد میراث خانواده‌اش را زنده نگه دارد و در مسیر انتقام قدم می‌گذارد.

«رد هارلو» یک شکارچی جایزه‌بگیر است که باخبر می‌شود والدینش کشته شده‌اند. او به جای تسلیم شدن و عبور از کنار این اتفاق، تصمیم می‌گیرد هر طور که شده، این قاتلان را پیدا کند. گیم‌پلی بازی شاید کمی آشنا برسد اما در مقایسه با نسخه‌های بعدی نسبتا ساده است و به عبارت دیگر، هنوز به درجه‌ی کمال نرسیده بود.

3- بازی Red Dead Redemption

بهترین بازی های وسترن

راک‌استار با این نسخه، شخصیتی را به بازی‌دوستان معرفی کرد که هرگز فراموش نمی‌کنند. «جان مارستون» در سال 2010 با رد دد ریدمپشن 1 به دنیای بازی‌ها آمد و به سرعت، به یکی از پرطرفدارترین شخصیت‌های شرکت راک‌استار تبدیل شد. حالا کمتر کسی وجود دارد که او را نشناسد و از اتفاقاتی که برایش رخ داد، با خبر نباشد.

جان مارستون به دنبال اعضای سابق گروهش است تا عدالت را در رابطه با آن‌ها اجرا کند و خانواده‌ی خود را در امان نگه دارد. دنیایی که راک‌استار با این نسخه‌ خلق کرده، کم‌نظیر است و داستان تا انتها مهیج باقی می‌ماند. در آن دوران شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که قسمت دومی هم در راه باشد و بتواند از هر نظر، از این بازی عبور کند.

2- بازی Call Of Juarez: Bound In Blood

بهترین بازی های وسترن

مجموعه «ندای خوآرز» شاید هرگز به آن جایگاهی که سزاوارش بود، دست نیافت و وقتی به شوترهای اول شخص می‌رسیم، کمتر از آن صحبت می‌شود. همه‌ی قسمت‌های این سری بازی شاید خوب نبوده‌اند اما شکی وجود ندارد که «غرق در خون» فوق‌العاده است.

داستان در رابطه با دو برادر به نام‌های «ری» و «توماس» است که از جبهه‌ی جنگ داخلی فرار می‌کنند. این سربازهای سابق، در جستجوی گنجی هستند که مشخص نیست آیا اصلا واقعیت دارد یا خیر. گیم‌پلی بازی شاید یکی از بهترین‌ها باشد اما چیزی که فراموش‌نشدنی است را باید داستان دراماتیک آن بدانیم.

1- بازی Red Dead Redemption 2

بهترین بازی های وسترن

بعضی‌ها رد دد ریدمپشن 2 را سینمایی‌ترین بازی تاریخ و بعضی‌ها هم آن را یک شاهکار تکرارنشدنی توصیف می‌کنند. از نظر واقع‌گرایی و جزئیات، کمتر اثری توانایی نزدیک شدن به دنیای بزرگ آن را دارد و اگر می‌خواهید غرب وحشی را از نزدیک تجربه کنید، این نسخه هیچکس را ناامید نمی‌کند. از یک داستان حماسی تا یک گیم‌پلی کارآمد و اعتیادآور، رد دد 2 در تمامی بخش‌ها حیرت‌انگیز است.

رد دد ریدمپشن 2 یک پیش‌درآمد بر اتفاقات قسمت اول است و شما را در نقش «آرتور مورگان» قرار می‌دهد، یک خلافکار که اتفاقا وجدان دارد و تا آنجا که می‌تواند، به دیگران کمک می‌کند.

رد دد 2، پیچیدگی‌های زیادی دارد و همیشه با اتفاقات عجیبی و تازه‌ای روبرو می‌شوید، در ضمن می‌توانید کارهای زیادی هم انجام دهید. در واقع اگر حواستان نباشد، ممکن است چندین ساعت را صرف انجام یک کار بی‌معنی کنید و حتی متوجه‌ی گذر زمان نشوید.

تمام کردن بخش داستانی، ده‌ها ساعت به طول می‌انجامد و پس از آن، می‌توانید به سراغ بخش آنلاین بروید که جذابیت‌های خودش را دارد، اگرچه پیشرفت در آن آسان نیست و باید برایش وقت بگذارید.

طرفدار کدام یک از عناوین فهرست بهترین بازی های وسترن تاریخ هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. RDR2 با اختلاف بهترین بازی قرن