لغو ممنوعیت فروش و استفاده از کنسول های بازی در چین : کشوری که بیشترین کنسول را تولید می کند !

باورش سخت است که بپذیریم کشوری که تا کنون میلیون ها دستگاه از انواع کنسول های بازی در آن تولید شده مردمش حق خرید و استفاده از این دستگاه ها را نداشته باشند !

بله در مورد چین صحبت می کنیم ، کشوری که تا قبل از دیروز فروش و استفاده از کنسول های بازی در آن ممنوع بود !

دولت چین سرانجام ممنوعیت استفاده از کنسول‌های بازی را پس از ۱۵ سال در این کشور لغو کرد. از این پس شرکت‌هایی مثل نینتندو، مایکروسافت یا سونی می‌توانند اقدام به عرضه‌ی کنسول‌های بازی‌شان در چین کنند.

کنسول‌های بازی در سال ۲۰۰۰ میلادی در چین ممنوع شدند. دولت چین معتقد بود که این دستگاه‌ها، و هم‌چنین محتوای بازی‌ها، می‌تواند روی رشد جسمی و روانی کودکان تاثیر منفی داشته باشد. البته اگر از وضعیت ممنوعیت سرویس‌های اینترنتی، بازی‌های مختلف یا حتی فیلترینگ بزرگی که دراین کشور انجام می‌شود خبر داشته باشید، مطمئنا می‌توانید به‌راحتی بی‌اساس بودن چنین بهانه‌ای را متوجه شوید.

سال گذشته، دولت چین به شرکت‌های سازنده‌ی کنسول‌های بازی اجازه داد تا در منطقه‌ی آزادی در شانگهای فعالیت کنند.اما همین منطقه‌ی آزاد هم محدودیت‌های خودش را داشت و شرکت‌های سازنده‌ی کنسول‌های بازی، برای راه‌اندازی یک فروشگاه نیازمند پشت سر گذاشتن مراحلی طولانی و گرفتن اجازه‌های زیادی بودند. فروش تک‌تک کنسول‌های بازی هم باید زیر نظر دولت چین و بازرسان آن‌ها انجام می‌شد.

حالا این محدودیت‌ها ظاهرا کاملا برداشته شده‌اند و این موضوع بازار عظیمی را به روی نینتندو، مایکروسافت و سونی باز کرده است. البته ممنوعیت کنسول‌های بازی در پانزده سال گذشته، گیمر های این کشور را به استفاده از کامپیوتر یا موبایل برای بازی سوق داده است. شرکت‌های سازنده‌ی کنسول‌های بازی احتمالا باید برنامه‌های تبلیغاتی بزرگی را برای فروش دستگاه‌های‌شان راه بیاندازند.

منبع : venturebeat

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. مگه میشه مگه داریم :Thinking: