لیست جدید شهرهای تحت پوشش اینترنت ۳G و ۴G ایرانسل

اپراتور تلفن همراه ایرانسل اسامی شهرهای تحت پوشش نسل‌های سوم و چهارم اینترنت تلفن همراه ( ۳G و ۴G ) در کشور را اعلام اعلام.در ادامه با لیست جدید شهر های تحت پوشش نسل جدید اینترنت همراه ایرانسل گجت نیوز را همراهی کنید.

مدیر عامل شرکت ایرانسل شهرهای تحت پوشش نسل چهارم را شهرهایی چون آبادان، اراک، اردبیل، ارومیه، اصفهان، آمل، اندیشه، اهواز، ایلام، بابل، بجنورد، بندر انزلی، بندرعباس،  بیرجند، بوشهر، تبریز، تنکابن، تهران، خرمشهر، رشت، رامسر، ساری،  سمنان، سنندج، شهر قدس، شهریار،  شیراز، فریدونکنار، قائم شهر، قزوین، قشم، قم ، همدان، کرج، کرمان، کرمانشاه، کیش ، گرگان، ماهدشت، محمودآباد، مشهد، ملارد، نکا، نور، همدان،  یاسوج، یزد، و … عنوان کرد و گفت:  پوشش شبکه‌ی ۴G  تا پایان سال در ۱۲۰ شهر و دهستان هدف گذاری شده است.

مدیرعامل ایرانسل همچنین اعلام کرد ، بیش از ۴۰۰ شــهر و دهستان در کل کشور تحــت پوشش نسل سوم تلفن همراه هستند که آبادان، آستارا، اراک، اردبیل، ارومیه، اسدآباد، اصفهان، اندیشه، اهواز، ایلام، بابل، بجنورد، بندر انزلی، بندرعباس، بوکان، قم، بهارستان، بیرجند، تبریز، تهران، درگهان، دستگرد، دوگنبدان، دولت آباد، جلفا، خرم آباد، خوی، رشت، ری، زاهدان، زنجان، ساوه، سرعین، سقز، سمنان، سنندج، سهند، شاهین شهر، شهرکرد، شیبان،  شیراز، طرقبه، طوس، فسا، قائم شهر، قروه، قزوین، همدان، کرج، کرمان، کرمانشاه، گرگان، لاهیجان، لنگرود، مرودشت، مشهد، میاندوآب، یاسوج، یزد، امیرکلا، محمودآباد، نور، آستانه اشرفیه، رودبار قصران ، درود ، شهربابک، میانه، ایزد شهر، تنکابن، رویان، رامسر، کیش، شهر جدید صدرا، کیش، ملایر، و … از جمله‌ی آنها به شمار می‌آیند. ۸۰ درصد از مشترکان دیتا در این منــاطق تحت پوشش ایرانسل قرار گرفته‌اند که با برنامه ریزی‌های انجام شده، این تعداد تا پایان سال جاری به بیش از ۵۰۰ شهر و دهستان نیز خواهد رسید.

آیا شهر شما نیز تحت پوشش ۳G یا ۴G ایرانسل قرار گرفته است؟

راهنمای کامل فعال سازی اینترنت ایرانسل (GPRS ، EDGE ، ۳G ، ۴G)، بسته های افزایشی و تعرفه‌های مربوطه

یک مقدمه: GPRS یا EDGE یا ۳G یا ۴G؟

این چهار عنوان، عناوینی هستند که همگی برای اینترنت همراه ایرانسل به کار می‌روند، این که شما برای اتصال به اینترنت ایرانسل از کدام تکنولوژی استفاده می‌کنید، بستگی به نوع آنتن‌دهی منقطه و سیم کارت و تلفن همراه شما دارد. در بعضی مناطق، هنگام اتصال به اینترنت علامت G در بالای صفحه ظاهر می‌شود که به معنی GPRS است. در بعضی مناطق علامت E را خواهید دید که مربوط به EDGE است. و با راه‌اندازی خدمات نسل سوم اینترنت، در برخی مناطق هنگام فعال کردن اینترنت علائم H، H+ یا ۳g یا ۴g را در بالای گوشی خواهید دید، که به این معناست که در منطقه‌ای حضور دارید که ایرانسل سرویس نسل سوم و بالاتر خود را در آن منطقه فعال کرده است. طبیعتا در مناطقی که نسل سوم و بالاتر راه‌اندازی شده است، کیفیت اینترنت بهتری خواهید داشت. به این ترتیب، این که شما از کدام یک از تکنولوژی‌های gprs، edge یا ۳g یا ۴g استفاده می‌کنید، بستگی به نوع آنتن‌دهی منطقه‌ای دارد که در آن حضور دارید. برای این که بتوانید از اینترنت ۳g یا ۴g استفاده کنید، باید این قابلیت در تلفن همراه شما وجود داشته باشد. بیشتر تلفن‌های هوشمند امروزی از ۳g پشتیبانی می‌کنند، اما فعلن تعداد کمی از گوشی‌های از اینترنت نسل چهار (۴g یا LTE) پشتیبانی می‌کنند. اگر می‌خواهید بدانید گوشی شما از ۳g یا ۴g پشتیبانی می‌کند یا نه، می‌توانید به صفحه بررسی قابلیت ۳g و ۴g در سایت ایرانسل بروید و با وارد کردن مارک و مدل گوشی خود از این امر مطلع شوید.

اگر تلفن همراه شما از ۴G پشتیبانی نمی‌کند اما مایل به استفاده از اینترنت ۴G هستید، یک راه دیگر استفاده از مودم‌های ۴G ایرانسل است که هزینه خرید آن‌ها نسبت به گوشی همراه کمتر است.

برای استفاده از ۴G به سیم‌کارت جدید نیاز دارید

نکته‌ی دیگر این است که ۳G با همین سیم کارت فعلی شما قابل استفاده است اما اگر گوشی شما از ۴G پشتیبانی می‌کند و می‌خواهید از این قابلیت استفاده کنید، باید با مراجعه به مراکز خدماتی ایرانسل، سیم‌کارت خود را تعویض نمایید ویا یک سیم‌کارت ۴G جدید خریداری نمایید.

اینترنت نسل سوم و چهارم ایرانسل

فعال سازی GPRS / EDGE / 3G / 4G

شما با استفاده از gprs ایرانسل، که تکنولوژی جدیدتر آن همان edge است، و در مناطقی که پوشش ۳G و ۴G وجود دارد، با اینترنت ۳G و ۴G می‌توانید در هر جایی که ایرانسل خط دهی دارد، با استفاده از موبایل خود به اینترنت متصل شوید. برای فعال کردن این سرویس روی سیمکارت خود، کد دستوری زیر را وارد کنید:

*130*3*6#[yes/ok]

پس از وارد کردن این کد، یک پیامک (configuration message) حاوی تنظیمات gprs ایرانسل به گوشی شما ارسال می‌شود و شما باید آن را install یا save کنید. هنگام نصب از شما pin یا رمز خواسته می‌شود و شما باید رمز ۱۲۳۴ را وارد کنید، تا gprs‌ سیم‌کارت شما فعال شود.
روش دیگر برای دریافت تنظیمات gprs، ارسال یک پیامک به شماره ۲۲۲۵ به شکل زیر است:
S [phone brand] [phone model]
لحظاتی پس از ارسال این پیامک، شما پیامی حاوی تنظیمات gprs و mms دریافت خواهید کرد که باید آن را Save یا Install کنید. حالا، شما می‌توانید با روشن کردن packet data از قسمت تنظیمات Network یا Connectivity گوشی خود، به اینترنت متصل شوید. البته ممکن است بعد از فعالسازی، چند ساعت طول بکشد تا اینترنت برای گوشی شما فعال شود. زمانی که اینترنت همراه گوشی شما فعال شود و به درستی کار کند، یک آیکون کوچک (متشکل از حرف E یا G یا Y واحتمالا با دو عدد فلش برعکس) در بالای صفحه گوشی شما نمایش داده می‌شود.

مدل گوشی شما در شبکه ایرانسل موجود نیست؟ >  تنظیمات دستی GPRS ایرانسل

ممکن است شما از طریق روش‌های بالا اقدام به فعال‌سازی جی پی آر اس خود کنید، اما پیغام دریافت کنید که مدل گوشی شما در سیستم ثبت نشده. این پیام گاهی در اثر خطای در سرورهای ایرانسل اتفاق می‌افتد (یعنی در حالی که تنظیمات وجود دارد، به اشتباهَ این پیام فرستاده می‌شود). قبل از هر کاری، چند دقیقه صبر کنید و کد دستوری که در بالا گفته شده است را دوباره وارد کنید. اما اگر پس از چند بار درخواست فعال‌سازی، دوباره با همان پیام مواجه شدید، در این صورت،‌ نوبت به تنظیمات دستی gprs می‌رسد. شما باید شخصا تنظیمات را در گوشی خود وارد کنید. نحوه وارد کردن دستی تنظیمات gprs ایرانسل در گوشی‌ها و سیستم‌عامل‌های مختلف متفاوت، ولی شبیه به یکدیگر است. ما در اینجا به علت رواج بیشتر، این فرآیند را برای گوشی‌های لمسی آندرویدی سامسونگ توضیح می‌دهیم. بقیه مدل‌ها نیز سازوکاری کمابیش مشابه خواهند داشت. برای تنظیم دستی gprs به شیوه‌ی زیر عمل کنید:

۱. به مسیر زیر بروید (منظور از Menu همان دکمه منوی گوشی شماست):

Menu> Settings> Wireless and network > Mobile networks > Access Point Names > Menu >Add New Apn

۲. در صفحه‌ای که نمایش داده می‌شود، طبق جدول زیر موارد خواسته شده را وارد کنید:

ناممقدار
NameIrancell-GPRS
APNmtnirancell
Proxy۱۰.۱۳۱.۲۶.۱۳۸
Port۸۰۸۰

۳. دکمه Menu و سپس Save را بزنید.

۴. در صفحه‌ی لیست پروفایل‌ها، مطمئن شوید پروفایلی که اکنون درست کردید (Irancell-GPRS) انتخاب شده باشد.

۵. الان باید بتوانید به اینترنت وصل شوید.

خب؛ حالا که اینترنت همراه ایرانسل خود را فعال کردید، بهتر است به فکر هزینه‌های آن نیز باشید. اگر هیچ بسته‌ای را خریداری نکرده باشید، هزینه‌ی اینترنت شما به صورت آزاد، و بر مبنای میزان کیلوبایت ارسالی و دریافتی از گوشی شما محاسبه می‌شود. هر کیلوبایت ارسال یا دریافت اطلاعات از اینترنت، در ساعات اوج مصرف ۵ ریال و در ساعات کاهش مصرف ۱ ریال هزینه خواهد داشت. اما اگر استفاده‌ی شما از اینترنت، از یکی دو ساعت در هفته بیشتر است، توصیه می‌کنیم یکی از بسته‌های تخفیفی gprs/edge را فعال کنید

بسته‌های تخفیفی اینترنت GPRS ،EDGE ،۳G یا ۴G ایرانسل

بسته های تخفیفی EDGE و GPRS ایرانسلفعال کردن این بسته ها باعث صرفه‌جویی تا بیش از ۹۰ درصد در هزینه اینترنت ایرانسل شما می‌شود. شما می‌توانید بر اساس نیاز خود، یکی از بسته های تخفیفی ارائه شده توسط ایرانسل را فعال کنید. بسته های تخفیفی مختلف ایرانسل، قیمت هر کدام از بسته‌ها، و کد فعال کردن بسته های تخفیفی ایرانسل برای سیمکارت های ثابت و اعتباری در ادامه آمده است.

بسته‌های اینترنت همراه gprs ایرانسل با دستور *۵۵۵*#

یک روش برای خریداری بسته‌های اینترنت همراه ایرانسل، استفاده از کد دستوری ۵۵۵ است. روش فعال‌سازی و جزئیات این بسته‌ها را در جدول زیر می‌بینید:

فعال سازی بسته‌های اینترنت ایرانسل با کد دستوری ۵۵۵ و تعرفه‌های بسته‌ها
مهلت استفادهحجمقیمتکد فعال سازی اعتباریکد فعال سازی دائمی
۱ روز۱۵ مگابایت۵,۰۰۰ ریال*۵۵۵*۵*۱#*۵۵۵*۵*۱*۱#
۱ روز۱۵۰ مگابایت۲۰,۰۰۰ ریال*۵۵۵*۵*۱*۲#*۵۵۵*۵*۱*۲#
۱ روز۵۰۰  مگابایت۲۵,۰۰۰ ریال*۵۵۵*۵*۱*۳#*۵۵۵*۵*۱*۳#
۱ روز (۲ تا ۸ بامداد)۱ گیگابایت۱۰,۰۰۰ ریال*۵۵۵*۵*۱*۵#*۵۵۵*۵*۱*۴#
۷ روز۴۰۰ مگابایت۴۰,۰۰۰  ریال*۵۵۵*۵*۲*۱#*۵۵۵*۵*۲*۱#
۳۰ روز۲۰۰ مگابایت۵۰,۰۰۰ ریال*۵۵۵*۵*۳*۱#*۵۵۵*۵*۳*۱#
۳۰ روز۲ گیگابایت۱۰۰,۰۰۰ ریال*۵۵۵*۵*۳*۲#*۵۵۵*۵*۳*۲#
۳۰ روز۵ گیگابایت۲۰۰,۰۰۰ ریال*۵۵۵*۵*۳*۳#*۵۵۵*۵*۳*۳#
۳۰ روز (۲ تا ۸ بامداد)۲۴ گیگابایت۱۰۰,۰۰۰ ریال*۵۵۵*۵۱۸#
۳ ماهه۶۰۰ مگابایت۱۲۰,۰۰۰ ریال*۵۵۵*۵*۴*۱#
۳ ماهه۵۰ گیگابایت۲,۰۰۰,۰۰۰ ریال*۵۵۵*۵*۴*۲#
۶ ماهه۷۰ گیگابایت۲,۶۰۰,۰۰۰ ریال*۵۵۵*۵*۴*۳#
۱۲ ماهه۱۰۰ گیگابایت۳,۵۰۰,۰۰۰ ریال*۵۵۵*۵*۴*۴#

اگر به خاطر سپاری کدهای بالا برایتان مشکل است، کافی است کد «ستاره ۵۵۵ مربع» را به خاطر بسپارید. با زدن این کد منویی ظاهر می‌شود که شما می‌توانید با طی مراحل موجود در منو، به هر کدام از بسته های فوق برسید.

توجه داشته باشید که در سیم‌کارت شما اعتباری است، برای فعال کردن هر کدام از بسته‌ها، باید حداقل به همان میزان شارژ در سیمکارتتان موجود باشد. همچنین دقت داشته باشید که شما نمی‌توانید از شارژ شگفت‌انگیز برای فعال کردن بسته‌های اینترنت ایرانسل استفاده کنید. اگر شارژ سیمکارت شما کم است، ابتدا از طریق خرید شارژ اینترنتی، شارژ مستقیم ایرانسل، یا کد دستوری *۷۸۹*۹۹۹# یا روش‌های دیگر، سیمکارت خود را به میزان لازم شارژ کنید.

برای اطلاع از وضعیت بسته‌های تخفیفی، کد زیر را شماره گیری کنید:
*140*3*7*1#

قابلیت تمدید بسته GPRS ایرانسل

در صورتی که پیش از پایان دوره‌ی یک بسته، بسته‌ی دیگری را فعال کنید، حجم باقی‌مانده‌ی بسته‌ی قبلی نمی‌سوزد و به بسته‌ی بعدی منتقل می‌شود. انتقال حجم به دوره‌ی بعدی، حداکثر تا ۹۰ روز امکان‌پذیر است. البته این امر شامل بسته‌های بلندمدت (سه ماهه و بیشتر) و بسته‌های شبانه نمی‌شود.

 

شارژ ویژه GPRS

یک روش آسان و سریع برای بهره‌مندی از بسته‌های تخفیفی اینترنت gprs ایرانسل، شارژ سیمکارت ایرانسل با استفاده از شارژ ویژه gprs است. در این روش، شما پس از خرید شارژ، کد شارژ را به جای ۱۴۱، با عدد ۱۴۵ وارد می‌کنید:
*145*charge-code#[yes/ok]

به این ترتیب، یکی از طرح‌های زیر با توجه به مبلغ کارت شارژی که وارد کرده اید، برای شما فعال می‌شود:

شارژ ایرانسل ویژه gprs
نوع شارژحداکثر حجم استفادهمهلت استفاده
۱۰۰۰ تومانی۱۵۰ مگابایت۱ روز
۲۰۰۰ تومانی۲۵۰ مگابایت۳ روز
۵۰۰۰ تومانی۶۰۰ مگابایت۱۰ روز
۱۰۰۰۰ تومانی۲ گیگابایت۳۰ روز
۲۰۰۰۰ تومانی۴/۵ گیگابایت۳۰ روز

توجه داشته باشید که شارژی که به این روش وارد می‌کنید، صرف هزینه‌ی gprs شما می‌شود و امکان استفاده از این شارژ برای مکالمه و پیامک وجود ندارد.

اطلاع از میزان شارژ بسته GPRS یا EDGE یا اینترنت ۳G و ۴G ایرانسل

برای اطلاع از میزان باقی مانده اعتبار بسته اینترنت ایرانسل خود، دو راه پیش رو دارید:

۱. از طریق تلفن همراه و کد دستوری: کد دستوری زیر را در تلفن همراه خود وارد کنید تا از میزان اعتبار بسته‌ی خود مطلع شوید:

hesab-gprs-irancell

۲. از طریق اینترنت و بخش e-care وب‌سایت ایرانسل: ایرانسل این امکان رو اضافه کرده که از طریق وب‌سایت، از حساب gprs خودتون مطلع بشید. کافیه به سایت ایرانسل برید و وارد قسمت ecare بشید. پس از انتخاب زبان، روی لینک کنترل حساب اینترنتی تلفن همراه کلیک کنید، وارد بخش ecare شده و حساب خودتون رو ملاحظه کنید. برای ورود، به شماره سیم‌کارت ایرانسل، و رمز دوم سیم‌کارت نیاز خواهید داشت. برای دریافت رمز ورود کافیه یک بار با استفاده از سیم‌کارت ایرانسلتون یه پیامک خالی به شماره ۱۳۰ بفرستید.

منبع : irancell.ir

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

18 دیدگاه

  1. واسه اینکه بفهمید اینترنت منطقتون چیه کد *۲۰# رو وارد کنید

  2. چه خوب که اطلاع رسانی میکنید

  3. شهر جوانرود تو استان کرمانشاه هنوز فعال نشده

  4. انتن های ایرانسل ر قایمشهر برای۳gو۴g فعال نیستند فقط در مرکز شهر ۳g کمی فعال است

  5. کل نقاط شهر قایمشر تحت پوشش۳g و ۴g نیست

  6. یه روزی میاد که تو لرستان شهرستان رومشگان ۳g بیاد خواهشن جواب بدید

  7. تو زنجان lte میده….سرعتشم خیلی خوبه

  8. پردیس تهران ۴g است یا ۳g.اگر سایتی باشد که ما اسم شهر یا منطقه را در محلی وارد کنیم و برای ما پیدا کند که پوشش ۲g,3gیا ۴g است خیلی خوب میشد.

  9. اره خداوکیلی ا ایلامیا چه گناهی کردیم بابا تبعیض تاکی هیچکدوم از شهرستانهای ایلام ۳g نیست چه برسه به۴g

  10. من که اخر
    نفهمیدم چی شد مرم کافی نت می که تو بیا سیمکارت فور جی رو بخر فرجی نی گیره من هنوز نمی دونم تری جی میگره یا نه از هر کی هم پرسیدم یه هرفی میگه تورو خدا رستششو بگین این شهر میگره فورجی رو یا تری جی (اذربایجان شرقی تبریز خسروشاه ) :Weary: :Tears: :Sad: :Afraid:

  11. برای بیدار شدن دولت ایران وشرکتهاش حتما همیشه یه شرکت خارجی باید باشه که ازش کار یاد بگیرن واونقدر شعارندن حتما برای اینترنت با کیفیت وارزان شرکت خارجی بیاد توایران خدمات بده وگرنه باوجود این اشغالهای وطنی هرگز کیفیت تغییر نمیکنه بلکه قیمت روز به روز بالا میره

  12. چرا تربت حیدریه تری جی نمیشه همه شهرا دارن تو خراسان رضوی ولی تربت حیدریه نداره چرا واقعا چرا؟

  13. نامردا ایرانسل رفسنجان رو ۳g کنید :In-pain: :The-Incredible-Hulk: :Shout:

  14. همش تبلیغات دروغه برا تیغ زدن بیشتر ما که خیری ندیدیم ازشون در ضمن روز به روز سرعت نت ایرانسل کمتر شده که بیشتر نشده امدن چند تانقطه سرعت رو بردن بالا و به بهانه سرعت و کیفیت ۳gو۴gقیمت رو بردن بالا ???

  15. خیر استان ایلام چندین شهرستان داره که هیچ کدوم ۳g نیستن حتی شهر ایلام اینجا به دروغ میگن اینترنت نسل چهار ما تو ایلام حتی از آنتن دهی برای تماس هم در بعضی نقاط محرومیم.