گوشی هایی که برای اولین بار از یک تکنولوژی خاص در آنها استفاده شد

امروزه گوشی های موبایل به تکنولوژی های شگفت انگیزی مجهز شده اند که شاید کسانی که برای اولین بار چنین دستگاه هایی را برای مکالمه تلفنی بیسیم ابداع کردند اصلا آن را نمی کردند.

شاید روزی که برای اولین بار یک تماس تلفنی بین دو موبایل به صورت بیسیم انجام شد هیچکس حتی فکرش را نمی کرد که روزی گوشی های موبایل به تکنولوژی ها و امکانات شگفت انگیزی که امروزه به امری رایج در گوشی ها مبدل شده ، مجهز شوند.گوشی های هوشمند امروزی در واقع گجتی بسیار فراتر از یک ابزار برای مکالمه صوتی هستند و روز به روز هم به ویژگی ها و امکانات آنها اضافه می گردد.

اما تا به حال با خود فکر کرده اید که امکانات رایجی نظیر اسکنر اثر انگشت و یا فلش زنون برای دوربین ، اولین بار توسط چه شرکتی و در کدام گوشی پا به دنیای گوشی های موبایل گذاشته است ؟

در این مطلب به ۵ مورد از اولین های دنیای گوشی های موبایل خواهیم پرداخت.با گجت نیوز همراه باشید.

اولین گوشی موبایل مجهز به درگاه کارت حافظه microSD ( میکرو اس دی )

Motorola A1000 Communicator

آن زمان برای خیلی از ما که از تلفن همراه استفاده می کردیم، موتورولا یک برند فوق العاده معتبر به حساب می آمد که شاید دلیل چنین تفکری به ندرت وجود داشتن گوشی های این کمپانی در بازار بود. به هر حال موتورولا در سال ۲۰۰۴ سازنده اولین گوشی بود که به کاربر اجازه می داد از کارت حافظه microSD استفاده کند. اما تکنولوژی در آن زمان محدودیت هایی هم داشت و تنها می شد از کارت هایی تا ظرفیت ۱ گیگابایتی روی سیستم عامل سیمبین نسخه ۷ استفاده کرد.

اولین اسمارت فون با حسگر اثر انگشت

Toshiba Portege G500

شاید خیلی ها فکر کنند شرکت معظم اپل اولین بار از حسگرها اثر انگشت در موبایل ها استفاده کرد؛ اما این طور نیست. اولین دستگاهی که با این حسگر ساخته شد Portege G500 ساخته کمپانی توشیبا بود. این گوشی کشویی که در سال ۲۰۰۷ روانه بازار شده بود از ویندوز موبایل ۵ به عنوان سیستم عامل بهره می برد و مشخصات سخت افزاری آن عبارت بودند از پردازنده تک هسته ای ۴۱۶MHz مارول، ۶۴ مگابایت حافظه RAM و دوربین ۲ مگاپیکسلی در پشت دستگاه.

اولین گوشی با دوربین ۳ بعدی

HTC Evo 3D

هرچند استفاده از دوربین های سه بعدی هیچ وقت در گوشی های موبایل جدی گرفته نشد، اما به هر حال اولین دستگاهی که در مقیاس جهانی به فروش رسید و می شد با آن تصاویر ۳ بعدی تهیه کرد Evo 3D ساخته کمپانی تایوانی HTC بود. نکته جالب اینکه در این دستگاه می شد به کمک خروجی HDMI تصاویر سه بعدی گرفته شده را روی تلویزیون هایی که این قابلیت را داشتند نمایش داد. همان طور که گفتیم ثبت تصاویر ۳ بعدی هیچوقت توسط سازندگان با استقبال مواجه نشد و خیلی زود از لیست گزینه های آنها حذف شد.

اولین گوشی ضد آب

Nokia 5500 Sport

 ۵۵۰۰ Sport با داشتن نسخه ۹.۱ سیستم عامل سیمبین، جزو هوشمند ترین دستگاه های موجود در بازار به حساب می آمد و طراحی خاص آن باعث می شد در برابر آب مقاوم باشد. هر چند از لحاظ سخت افزاری تفاوت خاصی با سایر تلفن های آن دوره در ۵۵۰۰ وجود نداشت و در آن از یک نمایشگر ۲۰۸*۲۰۸ پیکسلی و پردازنده تک هسته ای ARM9 استفاده شده بود. اما با این حال می توان ۵۵۰۰ Sport را پدربزرگ گوشی هایی مانند سری active سامسونگ نامید.

اولین گوشی هوشمند با فلش زنون

Nokia N82

نوکیا N82 با داشتن سیستم عامل سیمبین، اولین تلفن هوشمندی به حساب می آید که از فلش زنون استفاده کرده است. حتما بسیاری از شما سری N نوکیا را با طراحی های خیره کننده و امکانات فوق العاده به یاد دارید. N82 هم یکی از اعضای این خانواده بود و با لنز کارل زایس و نور کمکی قرمز رنگ به همراه فوکوس خودکار در کنار فلش زنونی، یکی از قدرتمندترین دوربین های آن دوره را به خود اختصاص داده بود.

منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. …. تلفنی بیسیم ابداع کردند اصلا ” — فکر — ” آن را نمی کردند.

  2. دوست عزیز مهم کیفت کاره . اپل تا زمانی که تکنولوژی به کیفیت ایده ال نرسه استفاده نمی کنه.

  3. حالا هی اپل اپل کنید
    اینارو همه شرکگت ها مختلف ساخته ولی…..
    درست به حرفم گوش کن ببین چی میگم
    اولین صفحه نمایش خمیده تو جهان مختص سامسونگه
    پس برید با همون اپل کپی کار از روی توشیبا حال کنید
    سامسونگ پرچمش بالااااااااس