دانش زبانی

چطور بفهمیم دانش زبانی مان در چه سطحی است؟

سنجش دانش زبانی یکی از مهم ترین مواردی است که قبل از شروع زبان هر کسی باید آن را انجام داده و یک کار تخصصی است.

البته برای افرادی که هیچ پیش زمینه‌ای درباره زبان ندارند این کار زیاد جلوه نمی‌کند اما در مورد افرادی که دانش قبلی از زبان دارند بسیار مهم است که به صورت درست و دقیق دانش زبانی شان سنجیده شود و در سطح و جایگاه درست شروع به یادگیری نمایند و اینکه حتی باید هدف از یادگیری زبان برای هر فرد نیز مشخص باشد.

برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد تا بتوان نسبت به مهارت‌های اصلی زبان دانش و سطح زبانی افراد را سنجید. برای هر مهارت باید تست‌ها و سوالات مشخصی پرسیده شود تا بر اساس بازخوردهای دریافت شده نسبت به سوالات مشخص شود که سطح زبانی آن شخص چگونه است.

این کار در اصطلاح تعیین سطح زبان گفته می‌شود که حتی برای افرادی که زبان خوانده‌اند و یا تازه می‌خواهند شروع به یادگیری نمایند باید صورت گیرد که امروز این کار را هم به صورت حضوری و هم آنلاین می‌توان انجام داد و آموزشگاه زبان دهخدا یکی از مراکز معتبر تعیین سطح زبان آنلاین است.

تعیین سطح حضوری

در تعیین سطح به صورت حضوری که به صورت مرسوم انجام می‌شود. معمولا زبان آموز با فرد مصاحبه کننده به مکالمه می‌پردازد و معمولا مصاحبه به صورت سوال و جواب از سوالات ساده به سمت سوالات پیچیده و سخت پیش خواهد رفت.

این سوالات شامل موارد درک مطلب و گرامر می‌باشد تا قدرت استفاده از لغات و گرامر صحیح زبان آموز سنجیده شود تا با این کار میزان توانایی زبان آموز در استفاده از زبان مشخص شود در نتیجه سطح دانش زبان آموز سنجیده و مشخص می‌شود.

البته در برخی از موارد ممکن است از زبان آموز درخواست شود تا متنی را روخوانی کند.

در نتیجه بر اساس این مصاحبه می‌توان مشخص کرد که زبان آموز باید از چه سطحی شروع به یادگیری نماید.

همانطور که می‌دانید اصل توانایی افراد برای نشان دادن سطح زبان شان در میزان قدرت مکالمه شان است پس در نتیجه این موضوع بیشتر مورد توجه است.

تعیین سطح آنلاین

ممکن است برای خیلی از افراد تعیین سطح آنلاین کمی ملموس و عجیب به نظر برسد به این شکل که شما با پاسخ گویی به یک سری سوال از سطح خود مطلع شوید.

شاید تصور کنید که با این کار نمی‌توان نتیجه درستی از تعیین سطح گرفت و این کار به درستی نشان دهنده سطح زبانی شما نخواهد بود.

اما باید توجه کنید که این نوع از تعیین سطح بخشی از مراحل تعیین سطح شما می‌باشد زیرا در این حالت شما باز هم دانش لغت و گرامر و همچنین درک مطلب خود را مورد سنجش قرار می‌دهید در نتیجه با این کار بخشی از پروسه تعیین سطح را می‌گذرانید و اگر در این حالت نمره و یا نتیجه مطلوب را کسب نمایید می‌توانید برای قسمت آخر یعنی مصاحبه اقدام کنید.

مزیت این نوع تعیین سطح این است که شما بعد از انجام این تست‌ها یک دید نسبی نسبت به سطح خود به دست می‌آورید و در زمان مصاحبه با یک پیش زمینه آماده وارد مصاحبه خواهید شد و همچنین فرد مصاحبه کننده راحت‌تر و به صورت دقیق‌تر به مصاحبه با شما خواهد پرداخت.

تعیین سطح حضوری یا آنلاین ؟

شاید این سوال برای‌تان پیش بیاد که کدوم نوع تعیین سطح بهتر یا مناسب تر هست. این دو نوع تعیین سطح مکمل یکدیگر می‌باشند و نمی‌توان یکی را بهتر از دیگری تصور کرد.

برخی از افراد ممکن است از روی کنجکاوی و یا این که بخواهند خود را محک بزنند تصمیم به انجام تعیین سطح بپردازند که تعیین سطح به صورت آنلاین بسیار مناسب این افراد هست تا یک دید کلی از دانش خود به دست بیاورند و همچنین برای افرادی که می‌خواهند شروع به یادگیری زبان نمایند این تعیین سطح می‌تواند به آنها کمک کند تا قبل از مصاحبه متوجه شوند در چه سطحی هستند تا با استرس کمتری برای مصاحبه آماده شوند.

البته باید به این نکته توجه کرد که سوالات مطرح شده در تعیین سطح آنلاین باید از یک سطح استانداردی برخوردار باشند تا نتیجه مطلوبی را ارائه دهند.

نکته دیگر این که با وجود ویروس کرونا انجام تعیین سطح حضوری کمی سخت شده که اینکار به صورت مصاحبه‌های آنلاین انجام می‌شود.

تعیین سطح آنلاین در آموزشگاه زبان دهخدا

موسسه زبان دهخدا برای این که بتواند مراحل تعیین سطح را برای تمامی افراد راحت تر برگزار نماید تعیین سطح آنلاین را به شکلی ساده برای شما عزیزان طراحی کرده است.

برای انجام تعیین سطح در موسسه زبان دهخدا به صورت آنلاین شما می‌توانید به راحتی وارد سایت موسسه شوید و در قسمت تعیین سطح آنلاین با پاسخ گویی به ۳۰ سوال چهار گزینه‌ای در مدت زمان ۱۵ دقیقه تعیین سطح آنلاین خود را انجام دهید و سپس با شما از سمت موسسه تماس خواهند گرفت و زمان مصاحبه شفاهی را هماهنگ خواهند کرد تا بتوانید به راحتی تعیین سطح شوید و هر چه سریع‌تر به یادگیری زبان بپردازید.

همچنین تعیین سطح و مشاوره در موسسه زبان دهخدا به صورت کاملا رایگان می‌باشد.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*