گوگل کروم

با آمدن نسخه 100 گوگل کروم، برخی سایت ها دیگر باز نمی‌شوند!

گوگل به توسعه‌دهندگان هشدار داده است که با انتشار نسخه 100 گوگل کروم، برخی وب‌سایت‌ها دیگر باز نمی‌شوند. در ادامه شرح می‌دهیم علت این مشکل چیست.

نسخه 100 گوگل کروم ماه مارچ 2022 به انتشار خواهد رسید و با اضافه شدن رقم سوم به شماره نسخه این مرورگر، ممکن است برخی از سایت‌ها دیگر باز نشوند.

پیش از اینکه یک وب‌سایت باز شود، منبع آن باید نماینده کاربر (User Agent) یا همان مرورگر و نسخه مرورگری را که کاربر استفاده می‌کند تشخیص بدهد. در این بین، برخی از سرویس‌های وب نظیر دودا (Duda) تنها دو رقم اول نسخه مرورگر را می‌خوانند.

گوگل کروم

در حال حاضر نسخه کنونی گوگل کروم به‌ صورت 96.0.4664.110 نوشته می‌شود و دو رقم اول یعنی 96 برای تعیین نسخه مرورگر کافی است. با این حال، وب‌سایت‌های مبتنی بر دودا نسخه‌های پایین‌تر از 40 کروم (2015 به قبل) را پشتیبانی نمی‌کنند و با انتشار نسخه 100 این مرورگر، از آنجا که تنها توانایی خواندن دو رقم اول را دارند، 100 را 10 تشخیص می‌دهند و در نتیجه مانع ورود کاربر می‌شوند.

البته خوشبختانه گوگل به این موضوع واقف است و سعی در رفع آن دارد. پلتفرم بریتانیایی Yell Business نیز با چنین مشکلی مواجه بوده اما توسعه‌دهندگان آن بدون اینکه نیازی به دخالت گوگل باشد، اقدامات لازم را جهت برطرف کردن آن صورت داده‌اند.

گوگل در نظر دارد به‌عنوان یک راه حل موقتی، با انتشار نسخه 100 گوگل کروم، عدد 100 را در ردیف دوم اعداد قرار بدهد تا زمانی که منابع وب‌سایت‌ها الگوریتم خود را مطابقت بدهند؛ به‌ بیان ساده، 100.0.1234.56 به‌ صورت 99.100.1234.56 نمایش داده بشود. این شرکت همچنین یک فلگ جدید را به کروم افزوده است تا توسعه‌دهندگان از طریق آن از وجود این مشکل در سایت‌های خود مطلع شوند و اقدام به رفع آن کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*