تمام لحظات حضور استن لی در فیلم‌های مارول به مناسب تولد او + ویدئو

استن لی خالق شخصیت‌های محبوبی مثل اسپایدرمن و هالک، امروز 99 ساله می‌شد. به همین مناسب ویدئویی از لحظات حضور او در فیلم‌های مارول منتشر شده است.

استن لی با اسم کامل استنلی مارتین لیبر در دسامبر 1922 در شهر نیویورک متولد شد. شاید به همین دلیل باشد که دنیای خیالی خود را در همین شهر درست کرد. او برای خلق آثار خود از نویسندگانی مثل ژول ورن الهام می‌گرفت. نگاه استن لی به ابرقهرمانان و شخصیت‌هایش متفاوت بود و آن‌ها را بدون نقص نمی‌دانست. برای همین گاهی نقطه ضعف‌های جسمی یا عاطفی بسیار دقیقی در شخصیت‌های خود قرار می‌داد.

استن لی شخصیت‌های زیادی را خلق کرده است، اما محبوب‌ترین آن‌ها در میان علاقه‌مندان به دنیای کمیک‌ها هالک، ثور، دکتر استرنج و گروه چهار شگفت‌انگیز هستند. شخصیت محبوب خود او اسپایدرمن بود که به‌طور مشترک توسط وی و استیو دیتکو خلق شده است؛ بعضی از طرفداران‌اش معتقد هستند که شخصیت پیتر پارکر از روی دوران نوجوانی استن لی الهام گرفته شده است.

استنلی مارتین لیبر همیشه نقش فرعی کوتاهی در فیلم‌های شخصیت‌های خود داشت و از وی به عنوان پدر مارول یاد می‌شود. در ویدیو پایین می‌توانید تمام این حضورهای کوتاه و افتخاری را ببینید.

با وجود درگذشت استن لی، اما در فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home) هم نماد و نشانه‌ای از او به چشم می‌خورد. شماره تاکسی روی پل، در نبرد اسپایدرمن و دکتر اختاپوس، روز تولد استنلی یعنی 28 دسامبر را نشان می‌دهد.

استنلی مارتین لیبر در نوامبر 2018 فوت کرد، اما یاد او به واسطه‌ی آثار بی‌نظیرش همیشه در ذهن طرفداران فیلم‌های ابرقهرمانی و کمیک‌ها زنده باقی خواهد ماند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. سلام و خسته نباشید
    ولی فکر کنم آقای استن لی متولد ۱۹۲۲باشه

  2. اولین کامنت من خیلی ناراحتم استنلی مرد روحش شاد راستی به نظر شما والای همگان همون است لی کمیک هست یا جک کربی

    • استنلی چندبار عنوان کرده بود که جک کربی بهترین دوست و مکملش هست و بدون اون یه جورایی ناقصه. واقعا نمیشه مقایسه کرد