تحلیلگر HIS Technology : اسنپ‌دراگون ۸۲۰ مشکل گرم کردن ندارد

یکی از نگرانی های بزرگی که در مورد نسل جدید چیپست های کمپانی کوالکام با نام اسنپدراگون ۸۲۰ ( Snapdragon 820 ) وجود دارد ، احتمال وجود مشکل گرم کردن در این تراشه همچون نسل قبلی خود یعنی اسنپدراگون ۸۱۰ است.پیش از این هم خبری مبنی بر وجود این مشکل در S820 منتشر شده بود.با این حال یکی از تحلیلگران ارشد موسسه HIS Technology عقیده دارد که این مشکل در اسنپ‌دراگون ۸۲۰ کاملا رفع شده است.

حتما در جریان گرم کردن بیش از حد پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ کوالکام هستید.مشکلی که پرچم داران شرکت های بزرگی همچون اچ تی سی و سونی را به دردسر بزرگی انداخت.به هر حال بزودی شاهد عرضه گوشی هایی با نسل جدید تراشه های کمپانی کوالکام یا همان اسنپدراگون ۸۲۰ ( Snapdragon 820 ) خواهیم بود.اما آیا این تراشه همچون نسل قبلی خود داغ می کند ؟!

کوین وانگ از مدیران و تحلیلگران موسسه مشهور HIS Technology در اکانت Weibo خود پاسخ این پرسش را منفی اعلام کرده و عقیده دارد که کارخانه‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند می‌توانند با خیال راحت از پرچمدار جدید کوالکام، اسنپ‌دراگون ۸۲۰ در گوشی‌هایشان استفاده کنند.

بر اساس گفته‌های وانگ، هسته‌های جدیدی که توسط خود کوالکام طراحی شده و همچنین پروسه ۱۴ نانومتری تولید آن‌ها، اسنپ‌دراگون ۸۲۰ را در برابر گرم‌شدن بیش از حد مصون نگه داشته است.

کوالکام تا قبل از دسامبر امسال اسنپ‌دراگون ۸۲۰ را در اختیار کارخانه‌های تولید گوشی قرار نخواهد داد. شیائومی Mi 5 اولین گوشی بازار خواهد بود که با این چیپست معرفی می‌شود و سپس در ماه مارس راهی بازار خواهد شد.همچنین گفته می شود که ایسوس PadFone S2 هم احتمالا دومین دستگاهی است که با این چیپست سر از بازار در خواهد آورد. انتظار می‌رود سونی و HTC هم جزو اولین شرکت‌هایی باشند که دستگاه‌هایی با این چیپست به بازار می‌فرستند.

برای آشنایی بیشتر با چیپست اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام به مقاله زیر در گجت نیوز مراجعه فرمایید :

منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*